שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

5 ארוחות עשר לילדים

השפית איילת לטוביץ' עם חמש המלצות בריאות למילוי תיק האוכל של הילדים לבית הספר

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
איילת לטוביץ'

מומלץ: לשלוח תיק עם אוכל שלא ייזל (לקלות את הלחם כדי שהכריך לא יירטב); שלא יתקלקל (להוציא את הממרחים מהמקרר ממש לפני שמכינים את הכריך); שיהיה מזין (טחינה, זיתים, ביצה, ירקות וגבינות); שיתאים לילדים (כל ילד וטעמו); שיהיה מגניב (אוכל לטבול, לנגב, לחשוף, אולי בצירוף פתק מצחיק).
ולעבודה:
1. כריך קרואסון, גבינה וירקות: מחממים קלות קרואסון מאתמול, חוצים לאורך וממלאים בגבינה (שמנת, פרומעז, צפתית וכדומה) ומקלות של ירקות.

2. מקלות בטחינה: מערבבים טחינה גולמית עם מעט מיץ לימון ומים ומעבירים לקופסה קטנה שנסגרת היטב (יש לשמור את הקופסה במקרר עד לאריזת התיק). חותכים למקלות גזר, פלפלים ומלפפונים. חותכים פיתה לרצועות, מערבבים עם שמן זית וקולים בתנור. אורזים את הירקות לחוד ואת מקלות הפיתה לחוד.

3. כריך פשטידה: חותכים פשטידה אהובה ולא מהזן הרטוב (פשטידת ספגטי וגבינה מושלמת לצורך העניין) לריבוע גדול. חוצים לרוחב ומסנדווצ'ים עם מה שרוצים - גבינה, ירקות או נקניק, למשל.

4. ברד מיץ פירות: מרסקים בערב אבטיח או מלון, ענבים קלופים, לימונדה טבעית, ממתיקים מעט (רק אם צריך) ויוצקים לבקבוק פלסטיק ריק שנסגר היטב. מכסים את הפייה בניילון נצמד ושומרים במקפיא. בבוקר מבריגים היטב את הפקק המקורי של הבקבוק ומצרפים לתיק האוכל קש. אם הכיתה ממוזגת המיץ הקפוא יפשיר לברד. אם הילדים יוצאים ליום ספורט, יתקבל מיץ טבעי ומרענן.

5. רולדה של חביתה דקיקה, טורטייה או בלינצ'ס. למרוח במתוק או מלוח: למשל, שוקולד מומס (לא חייבים ממרח קנוי), גבינה וזיתים או סלט טונה ואבוקדו. לגלגל ולעטוף כגליל לכריך לא שגרתי.



תצלום: יוסי צבקר

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ