המסורת של אומני הסוכר היהודים. פרק שני במסע הקולינרי לאיסטנבול

גילדת פסלי הסוכר, שרוב חבריה היו יהודים, נעלמה מן העולם, אבל גם באיסטנבול של היום ניתן למצוא זכר למסורת מפוארת של אומני ממתקים מהאסכולה הישנה. פרק שני במסע

רונית ורד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
רונית ורד

החגיגות לרגל טקס המילה לבנו של הסולטן החלו ב–10 במאי 1582 והסתיימו באמצע חודש יולי. רושמי קורות העתים נחלקים בשאלת אורכו של הפסטיבל — 52 או 55 ימים ולילות — וכך או אחרת, גם בעיר שידעה ותדע חגיגות גרנדיוזיות נוספות נחשבת חגיגת המילה לבנו של מוראד השלישי לגדולה ולמפוארת מכולן.

אל בירת האימפריה העותמאנית נהרו אלפי מוזמנים ושועים מכל קצוות עולם. בשטח ההיפודרום הביזנטי הישן, סמוך לחומת הארמון אבל מחוץ לה למען יחזו כולם בגדולתה של השושלת השלטת, הוקמה עיר אוהלים ססגונית והוצבו עמודי תאורה נושאי מנורות שמן ולפידים בוערים. סביב הארנה, גם בימים עברו מוקד של אירועי בידור להמונים, נבנו תאי עץ מהודרים עבור האורחים המכובדים.

עיתונאית אוכל ומחברת ספרי אוכל ומסעות. מאז שנת 2007 כותבת את המדור "פינת אוכל" במוסף הארץ. המדור עוסק בתרבות אוכל, בהיסטוריה קולינרית ובמסעות אוכל בארץ ובעולם

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ