הגרפיקאית שהכינה עוגיות מרציפן והמאיירת שהלכה בעקבותיה

פרנציסקה ברוך, שבאה לארץ בגפה לאחר עליית הנאצים, היתה בין הטיפוגרפים שעיצבו את הגופן העברי החדש ואת סמלי המדינה. בעקבות תערוכה על חלוצי הטיפוגרפיה העברית החליטה המאיירת אילה טל לשפוך אור על תקופה קצרה אך מתוקה בחייה של המעצבת הנשכחת ולשחזר את "תופיני ברוך"

רונית ורד
צילום: דן פרץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים4
רונית ורד
צילום: דן פרץ

המאיירת אילה טל, נכדתו של הגרפיקאי והטיפוגרף המנוח הנרי פרידלנדר, זוכרת עדיין במעומעם את דמותה של הגרפיקאית והטיפוגרפית המנוחה פרנציסקה ברוך. "שברי הזיכרונות שלי ממנה קשורים לגינת ביתם של סבא וסבתא במוצא, שהיתה מרכז חייה של סבתי והיום של אמי. לסבתא ולסבא לא היו הרבה חברים, תמיד נדמה שהם חיו בעולם מבודד משל עצמם, והיא נמנתה עם המעטים שבאו לבקר. כשהמבוגרים ישבו לשתות קפה או תה היא הכינה לנו הילדים מעדן נדיר — שלגזנה, קצפת אמיתית, עם פירורי שוקולד 'דפנה' מפוזרים מעל".

רונית ורד

עיתונאית אוכל ומחברת ספרי אוכל ומסעות. מאז שנת 2007 כותבת את המדור "פינת אוכל" במוסף הארץ. המדור עוסק בתרבות אוכל, בהיסטוריה קולינרית ובמסעות אוכל בארץ ובעולם

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ