בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הגרפיקאית שהכינה עוגיות מרציפן והמאיירת שהלכה בעקבותיה

פרנציסקה ברוך, שבאה לארץ בגפה לאחר עליית הנאצים, היתה בין הטיפוגרפים שעיצבו את הגופן העברי החדש ואת סמלי המדינה. בעקבות תערוכה על חלוצי הטיפוגרפיה העברית החליטה המאיירת אילה טל לשפוך אור על תקופה קצרה אך מתוקה בחייה של המעצבת הנשכחת ולשחזר את "תופיני ברוך"

4תגובות
 תבניות, סקיצות ומרציפנים שהכינה אילה טל, בניסיון להבין את תהליך עבודתה של פרנציסקה ברוך

המאיירת אילה טל, נכדתו של הגרפיקאי והטיפוגרף המנוח הנרי פרידלנדר, זוכרת עדיין במעומעם את דמותה של הגרפיקאית והטיפוגרפית המנוחה פרנציסקה ברוך. "שברי הזיכרונות שלי ממנה קשורים לגינת ביתם של סבא וסבתא במוצא, שהיתה מרכז חייה של סבתי והיום של אמי. לסבתא ולסבא לא היו הרבה חברים, תמיד נדמה שהם חיו בעולם מבודד משל עצמם, והיא נמנתה עם המעטים שבאו לבקר. כשהמבוגרים ישבו לשתות קפה או תה היא הכינה לנו הילדים מעדן נדיר — שלגזנה, קצפת אמיתית, עם פירורי שוקולד 'דפנה' מפוזרים מעל". בזיכרונה של חנה טל, אמה של...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו