לצאת למסע קולינרי בלי לקום מהכורסה

ביוגרפיה חדשה של אבי המטבח האמריקאי, סרטון פרסומת לחומוס משנות ה-60 ואלכוהול של יצרנים קטנים ואיכותיים — כך אפשר לשכלל לכדי אמנות את היכולת להדחיק את המציאות

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
פרי ספיריטיס - סיידר צרפתי
פרי ספיריטיס - סיידר צרפתיצילום: דן פרץ
רונית ורד

ספר: חייו ותשוקותיו של אבי המטבח האמריקאי

הכינוי "אבי המטבח האמריקאי" הוצמד לשף האמריקאי ג'יימס בירד (1985-1903) עוד בחייו, לנוכח הפופולריות של ספרי המתכונים ותוכניות הבישול החלוציות שהגיש בטלוויזיה. "ב–1940, השנה שבה פירסם בירד את הספר הראשון שלו, סצנת האוכל האמריקאית כבר נשלטה מזמן על ידי מערכת מזון תעשייתית", אומר העיתונאי ג'ון בירדסול, מחבר "The Man Who Ate Too Much". ביוגרפיה חדשה ומרתקת של בירד שראתה אור לפני חודש. "רוב ספרי הבישול הפופולריים ומדורי האוכל בעיתונות היומית נשלטו בידי יצרני מזון גדולים, שמחלקות הפרסום שלהם יצרו דמויות מזויפות של מומחים לכלכלת בית כדי למכור לנשים אמריקאיות שימורי ירקות ואבקות אפייה. בירד היה חלק מתנועת מזון איכות שהחלה להתגבש בשנות ה–30. הקול המזוהה ביותר עם התנועה הוא של הסופרת מארי פרנסיס קנדי פישר, אבל בירד היה זה שהפך את התנועה לפופולרית".

רונית ורד

עיתונאית אוכל ומחברת ספרי אוכל ומסעות. מאז שנת 2007 כותבת את המדור "פינת אוכל" במוסף הארץ. המדור עוסק בתרבות אוכל, בהיסטוריה קולינרית ובמסעות אוכל בארץ ובעולם.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ