אז נרים כוס כורכום

למשקאות כורכום יש יתרון על השימוש המקובל בו בתבשילים, ואביטל סבג מציעה מתכונים ומסבירה איך להימנע מהצהוב על השיניים. וגם: מהן הסגולות של התבלין ומה הבעיה במחקרים עליו

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
רחל טלשיר

אחרי שכתבתי כאן לאחרונה בשבחם של משקאות האלוורה ואיך הם דוחקים את השייקים והמיצים הירוקים, קיבלתי תגובות שלפיהן משקאות אלוורה הם כל כך 2015 ואילו הדבר הבא הוא משקאות כורכום. נכון שכולם מבשלים עם כורכום — אלא שלשתות אותו הוא רעיון חדש יחסית שמאפשר לצרוך כורכום בפחות מאמץ ובמינונים יותר משמעותיים.

פניתי לאביטל סבג, מומחית לרפואה טבעית, שפית של אוכל בריא, מחברת הספר "חמש עונות במטבח, בישול טבעוני ברוח הזן", וביקשתי ממנה לשתף את קוראי המדור ברעיונות למשקאות כורכום טעימים וקלים להכנה. סבג מקדימה למתכונים כמה הערות. ראשית, כאשר אין בשוק שורשי כורכום, מומלץ להשיג אבקה ממקור מהימן, ויש להבדיל בין אבקות שמעורבבות בחומרים אחרים לבין אבקות טהורות המכילות רק כורכום. סבג ממליצה, למשל, על כורכום מתוצרת "פוקה" או "ברא צמחים" אבל כמובן שיש עוד כמה יצרניות מהימנות.

תגובות

הזינו שם שיוצג כמחבר התגובה
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שהינני מסכים/ה עם תנאי השימוש של אתר הארץ