בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גלוטן? עוד לא הכרתם את הלקטינים

הם חלבונים המצויים בקטניות, דגנים, אגוזים וירקות סולניים ולא אחת הם גורמים בעיות עיכול, אלרגיות ועוד. מתברר שדווקא המהפכה הבריאותית הגדילה את נוכחותם, ויועצת הבריאות גלי הנדל מסבירה איך להימנע מנזקם

21תגובות
גרגירי חומוס ועדשים. השריה ארוכה, הנבטה ובישול ממושך פותרים את עיקר הבעיה
מתן שופן

שיטת האכילה המכונה צום לקטינים (lectin, חלבון קושר סוכר), או ניקוי לקטינים, מבוססת על ההנחה שמניעתם לתקופה מוגבלת עשויה לחולל שיפור בריאותי. הלקטינים נמצאים בכמויות גבוהות יחסית בזרעים של קטניות (עדשים, שעועית, סויה) בדגנים (חיטה, שיפון שעורה), באגוזים וזרעים, ובירקות ממשפחת הסולניים. "לקטינים", מסבירה יועצת הבריאות גלי הנדל, "הוא שמה הכולל של קבוצה גדולה של חלבונים. לכאורה הם חומרים טבעיים ולכן אינם מזיקים, אבל מי שמזהירים מפניהם סבורים שאופן פעולתם בעייתי. תכונת קשירת הסוכר של הלקטינים מאפשרת...



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו