גלוטן? עוד לא הכרתם את הלקטינים

הם חלבונים המצויים בקטניות, דגנים, אגוזים וירקות סולניים ולא אחת הם גורמים בעיות עיכול, אלרגיות ועוד. מתברר שדווקא המהפכה הבריאותית הגדילה את נוכחותם, ויועצת הבריאות גלי הנדל מסבירה איך להימנע מנזקם

רחל טלשיר
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
רחל טלשיר

שיטת האכילה המכונה צום לקטינים (lectin, חלבון קושר סוכר), או ניקוי לקטינים, מבוססת על ההנחה שמניעתם לתקופה מוגבלת עשויה לחולל שיפור בריאותי. הלקטינים נמצאים בכמויות גבוהות יחסית בזרעים של קטניות (עדשים, שעועית, סויה) בדגנים (חיטה, שיפון שעורה), באגוזים וזרעים, ובירקות ממשפחת הסולניים.

"לקטינים", מסבירה יועצת הבריאות גלי הנדל, "הוא שמה הכולל של קבוצה גדולה של חלבונים. לכאורה הם חומרים טבעיים ולכן אינם מזיקים, אבל מי שמזהירים מפניהם סבורים שאופן פעולתם בעייתי. תכונת קשירת הסוכר של הלקטינים מאפשרת להם להידבק לתאים סוכריים במעי ועלולה לגרום למעי דליף. הלקטינים קשים לעיכול ואינם מתפרקים לגמרי לחומצות האמינו המרכיבות אותם, מה שעלול להפעיל את מערכת החיסון שתזהה אותם כפולש ותתקוף רקמות בגוף.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ