"באיטליה קוראים לזה מאפיה": הסוד מאחורי דירוג חמשת הכוכבים של יילפ

סרט תיעודי חדש מציג את המציאות של עסקים קטנים מול ענקית הדירוגים, עם עדויות קשות של התנהלות "דמויית פרוטקשן". אחד הסיפורים המרכזיים בסרט הוא של שף שהשיב מלחמה וביקש מלקוחותיו להעניק לו כוכב אחד בלבד

איתן לשם
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
איתן לשם

Yelp, אפליקציית הצרכנות שמאפשרת ללקוחות לדרג עסקים, הפכה את עולם הקמעונות על הראש בדגש על ענף המסעדנות. כל נותן שירות הפך למודע לכך שמוצר לא איכותי מספיק או יחס מזלזל ללקוח, עלולים לעלות לו בדירוג של פחות מחמישה כוכבים. ובעידן בו הצרכן בוחר רק מתוך תפריט של עסקים בעלי חמישה כוכבים, זה עשוי להיות מכת מוות לעסקים אחרים. אלא שמאחורי החזות הצרכנית עומדת – לכאורה – מדיניות דורסנית מול העסקים הקטנים עצמם, מדיניות שבעלי המסעדות מכנים "פרוטקשן" ו-"מאפיה".

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ