בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דומינו'ס פיצה נכנסת לאיטליה ולא כולם מרוצים מזה

אחרי סניפים בשמונים מדינות בעולם, פתחה דומינו'ס פיצה לראשונה סניף באיטליה. האם מדובר בכישלון ידוע מראש או בפריצת דרך?

35תגובות
בלומברג

שיא החוצפה? כאילו לא נלמד כישלונה של "טאקו בל" בחדירה למקסיקו או של "סטארבקס" באוסטרליה, מכירת פיצה אמריקאית לאיטלקים נשמעת כמו רעיון בעייתי שיש בה יותר מאשר חטא ההיבריס - אבל זה בדיוק מה שדומינו'ס עושה. עד כה, אולי מתוך חרדת הקודש לפיצה או מתוך נימוס וכבוד, החברה האמריקאית המחזיקה סניפים בכ-80 מדינות מסביב לעולם, מיאנה לפתוח סניפים מהירים באיטליה. אך הנה זה קרה. בתחילת אוקטובר פתחה דומינו'ס פיצרייה ראשונה במילאנו והצהירה שהיא מתכוונת לפתוח עוד שלושה סניפים בעיר עד סוף השנה.

נשיא החברה אמר בראיון ל"גרדיאן" כי עד היום אף מותג אמריקאי של פיצות לא הצליח לחדור את המעטה האיטלקי, "ועל כן אנחנו הולכים למקום בו אף מותג אחר לא דרך בו". וכנראה יש סיבה לכך, אדוני הנשיא. עם הנחיתה בארץ המגף נמתחו ביקורות על דומינו'ס מכל עבר. בין היתר, נאמר כי הפיצה האיטלקית שונה לחלוטין מזו האמריקאית ויש סיכוי נמוך שהחך המקומי יחבב את שילוב הטעמים האמריקאי של  דומינו'ס, כמו בפיצת הוואי המשלבת פפרוני עם אננס. עוד דובר על כך שחדירתה של דומינו'ס היא לשווק רווי מאוד ממילא, שבו מתקיימת תחרות פרועה. ביקורת נוספת היא דווקא על מהות תפיסת הפיצה במרחב הציבורי – האיטלקים רואים בה ארוחה של ממש ולא מתחברים אליה כמזון מהיר.

החברה השיבה אש. לדבריה, היא תיעזר בנשק מקומי כדי לחזר אחרי לקוחותיה. היא תשתמש רק במוצרים מקומיים להכנת הפיצות, כולל החיטה ממנה ייצרו את הקמח לבצק. לדברי החברה, גם הרוטב יכיל עגבניות טריות בלבד וכי התוספות יתכתבו עם הטעם האיטלקי יותר מאשר עם האמריקאי - התפריט יציע פרושוטו, גבינת גורגונזולה וגבינת מוצרלה די בופאלו איטלקית למהדרין. החברה הדפה את הטענות על מחירים גבוהים, שנקבעו סביב 8 אירו לפיצה, והסבירה שהיא מתמקדת בפיצות עם תוספות ייחודיות המייקרות את המוצר הרבה מעבר לפיצה מרגריטה רגילה שנמכרת בפיצרייה שכונתית. אגב, מאחורי כניסת הרשת האמריקאית עומד דווקא יזם איטלקי בשם אלסנדרו לזארוני שבטוח שניתן להרוויח ממכירת פיצה אמריקאית לאיטלקים. כשנשאל מה הטעם להוסיף עוד פיצה למדינה שיש בה פיצריות לעייפה, אמר היזם בראיון ל"מרקטווטש" כי הכל עניין של טכנולוגיה. זה נכון שפיצה היא חלק בלתי נפרד מהתזונה האיטלקית, אבל מספר המקומות שעושה משלוחים או אפשרות של טייק אווי הוא נמוך ובזה נקודת החוזק שלו - לדבריו.

העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה" הגיב ראשון עם קבלת פנים צוננת למותג האמריקאי ואמר "בואו נודה על האמת: מדובר במכירת קרח לאסקימואים". לדבריו, גם אם דומינו'ס לא תיכשל באיטליה, לא הולך להיות לה קל. לעומתו, האתר האיטלקי "דיספורה" שלח את מבקרו לטעום. הוא גילה שזוהי אכן לא הפיצה הכי טובה שאכל בחייו, אבל העיר שברחבי איטליה אפשר למצוא גרועות יותר.

בלומברג


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו