שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל

מיזם חדש נותן תקווה למכולות השכונתיות

תוכנית חדשה להוזלת המזון בישראל תאגד את המכולות והמינימרקטים העצמאיים לכוח קנייה אחד שיוכל להתחרות ברשתות השיווק הגדולות

שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
מכולת שכונתית בפלורנטין
מכולת שכונתית, אחרי עשר שנות מאבקצילום: אייל טואג

סוף טוב למאבק של שנים ארוכות? יש לקוות. מיזם חדש הפועל להוזלת מחירי המזון בישראל, הושק אמש כחלק משבוע תעשיות המזון והאירוח המתקיים בגני התערוכה בתל אביב. המיזם, "מזון ומכולת", שנועד לעודד ולשפר את התחרות בענף המזון הריכוזי, ממומן בידי משרד הכלכלה. העמותה שתאגד את המכולות בראשות אלי סתוי (יו"ר פורום המכולות) הודיעה על חתימת הסכם הבנות עם רמי לוי שיספק למכולות את הסחורה היבשה כמחסן מרכזי, כך שהמכולות יקבלו את הסחורה בתעריפים מוזלים בכ-10% לעומת המצב בשוק כיום.

לא פעם עלו הטענות בקרב בעלי המכולות הקטנות, כי אינן יכולות להתחרות ברשתות השיווק הגדולות בכוח הקנייה. יו"ר העמותה קרא לבעלי מכולות נוספים להצטרף להסדר החדש, שלמעשה יאפשר למכולות ליהנות מכוח קנייה משותף וכך להתחרות ברשתות השיווק. מטרת המיזם היא, בין היתר, מתן כלים למכולות הקטנות להתחרות בסופרים הגדולים על ידי מחירון אטרקטיבי בתחום המזון והפארם. "מדובר במהפכה צרכנית אמיתית שתביא לירידת מחירים בשוק המזון בישראל", אמר סתוי במסיבת עיתונאים. "בעלי המכולות שהתמודדו מול הרשתות הגדולות יוכלו סוף סוף להתחרות מול רשתות השיווק כשהם נהנים מכוח קנייה מאוחד ומקבלים מחירים תחרותיים. כשהמכולת תציע מחיר כמו בסופר מרקט אבל קרוב לבית ועם שירות אישי - זה יאלץ גם את רשתות השיווק להוריד מחירים". במסיבת העיתונאים נכח גם יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל מהמחנה הציוני. לדבריו, הוא אינו מצפה למהפכה שתוריד באופן מיידי את מחירי סל המזון של הצרכנים, אבל כל תחרות שעשויה להוביל להורדת מחירים היא חשובה. "מבחן ההצלחה יהיה שכשאנשים ייכנסו למכולת השכונתית הם יקבלו סחורה במחירים מוזלים".

סוף סוף אפשר לתת תחרות לרשתות השיווק: מכולת בפלורנטין
סוף סוף אפשר לתת תחרות לרשתות השיווק: מכולת בפלורנטיןצילום: אייל טואג

המיזם מתבצע בעקבות נוהל מיוחד שהגדיר מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, להקמת ארגון קניות מיוחד לכ-5,000 בעלי מכולות ברחבי הארץ, שיוכלו להצטרף להתאגדות החדשה. הארגון יכלול שתי זרועות - האחת ניהולית והשנייה ביצועית. הזרוע הניהולית היא למעשה עמותת פורום מזון ומכולת, שזכתה לתקציב הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה במטרה לאגד את המכולות. החתמת בעלי המכולות והמינימרקטים כחברי עמותה, שיהיו זכאים למחירון החדש החלה היום בכנס.

העמותה מקימה תאגיד עסקי חדש, שיפעיל וינהל את הפעילות הסיטונאית והמערך הלוגיסטי של החברים. חברי ארגון הקניות יזמינו סחורות ישירות מהתאגיד העסקי, כאשר התאגיד הוא זה שיתקשר עם יצרני המזון והספקים, וידאג לרכש במחירים מוזלים. בשלב הראשוני הושג הסכם לרכישת אספקה יבשה מול רמי לוי ושיווק השקמה, שהתחייבו למחירי סחורה מוזלים. התאגיד העסקי הוא זה שיהיה אחראי על כל היבטי שינוע הסחורות למכּולות.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ