בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מסעדת "דוד ויוסף" ללקוחה: "התלונה שלך שקרית ומזויפת כמו תיק היד שלך"

הלקוחה שהתלוננה בדף הפייסבוק של המסעדה לא ציפתה לקבל במקום התנצלות קיתונות של בוז. "שיגעתן, התשתן, קיללתן! אנחנו (כנראה בניגוד אלייך) לא מאמינים בשיימינג", נאמר לה בתגובה

174תגובות
דוד ויוסף
דודו בכר

האם תגובות של לקוחות בדף הפייסבוק של מסעדות נועדו להפחיד משיימינג ולזכות בפיצוי או שמא להזהיר את הציבור? ובכן, תלוי את מי שואלים. ביום שישי האחרון בערב  פירסמה הלקוחה נועה שחר תלונה גלויה בדף הפייסבוק של המסעדה "דוד ויוסף" בתל אביב, שבה אכלה יום קודם. בתלונתה כתבה שחר כי בעת הזמנת מקום במסעדה איש לא יידע אותה בכך שישנו מחיר מינימום בימי חמישי בערב, וכי היא קיבלה רמזים מהברמנית לגבי מצב החשבון שלה, כשאמרה: "איך אנחנו מתקדמות? כי אנחנו לא קרובות ל–200 שקל לבן אדם".

רוצים לקבל כל טור של רותם מימון ישירות למייל, מיד עם פרסומו? לחצו על ״התראות במייל״, כאן למעלה בשורת השיתוף

מכאן והלאה, לטענת הלקוחה, החלה מסכת השפלות מצד מנהל המסעדה ויתר הצוות. "מנהל המקום בא והתחיל להשפיל אותנו על התשלום, להגיד לנו שאנחנו נתחיל להזמין. אדם שמייצג את עצמו כמנהל במקום כזה לא אמור להתייחס ללקוח בצורה כזאת", כתבה שחר בתלונתה. "מנהל המקום, שמו יונתן, עומד בבר ומתווכח איתנו. ביקשתי ממנו לצאת החוצה ולדבר מולו כמו בני אדם. יונתן יצא ולא הקשיב לי, הסברתי לו בעצבים שבמצב כזה לא נתקלתי, ושלא משנה כמה החשבון שלי יוצא, הוא צריך לכבד אותי כלקוחה. יונתן דיבר בלגלוג, בוז וזלזול. דוד, השף והבעלים, יצא ואמר שיטפל בזה, תוך כדי מבטים ליונתן של 'בוא נשתיק את המצב'. (הוא) לא התייחס אלינו, דיבר בחוצפה ובזלזול. עברנו אתמול השפלה פומבית, כשבאנו ליהנות ממקום מסוים".

הזמנתי מקום לבר (אני ו2 חברות שלי).מסתבר שבימי חמישי מחייבים אותך ל250 שקל לבן אדם לראש. (שמעתם אי פעם על דבר כזה באיזש...

Posted by Noa Shahar on Friday, February 26, 2016

תגובת המסעדה לא איחרה לבוא, ובניגוד לצפוי — המסעדות לרוב חוששות מהלקוחות ומגיבות באופן פוליטיקלי קורקטי, או מציעות פיצוי — היא לא היתה מתנצלת. להיפך. "ישבתן במתכוון במקום שלא יועד לכן וברחתן מהלאונג׳ לקומת העליונה בזמן שצוות המארחות מנסות לאתר אתכן", נאמר בתגובת המסעדה. "כנהוג וכמקובל ישנו מינימום הזמנה אצלנו, זאת בכדי למנוע מצב בו אנשים מגיעים לפרק זמן ארוך מבלי להזמין מנות — מה שמייתר את צוות המטבח ומונע מאנשים אחרים ליהנות מהמקום. לקחנו ברצינות את התלונה שלך ותישאלנו את עובדי המקום. אנשי שירות מהשורה הראשונה שאותם שיגעתן, התשתן, היטרלתן, קיללתן ואף איימתן עליהם! מפאת כבוד לא נזכיר כאן את המלים בהן השתמשת! אנחנו (כנראה בניגוד אלייך) לא מאמינים בשיימינג. 

וכאן הגיע שיא התגובה: "התלונה שלך שקרית ומזויפת כמו תיק היד שלך. ואם לרגע, אפילו קטנטן, חשבת שאם תכתבי לנו על הקיר קובלנה באורך הגלות — תזכי לפיצוי כלשהו, את לגמרי טועה. נהפוך הוא! את לא רצויה במסעדה שלנו, נשמח לא לראותך בעתיד. לא אותך, ולא אנשים מסוגך".

התגובה החריגה גררה אחריה מבול של תגובות נוספות, השמצות ושיתופים של הפוסט המקורי, רבות מהן מלגלגות על בעלי המסעדה ומגנות את התנהגותם. בין התגובות: "שוקלת להגיע למסעדה כשאני נוחתת בארץ לבקר. תקבלו אותי אם יש לי רק פראדה אמיתי או שחייב תיק במיליון שקלים?". בשיחה עם גורמים בסביבת המסעדה נטען כי שחר וחברתה קיבלו שירות למופת ואף הוזמנו לצ'ייסר על ידי שף המקום עוד לפני שהחלה הסאגה, אך בהמשך הן גידפו את מנהל המשמרת על נטיותיו המיניות וכינו אותו בשמות גנאי ומכאן החל הוויכוח.

שחר עצמה הגיבה לתגובת המסעדה: "התיק שלי (הוא) של מייקל קורס — ממש לא חיקוי. רק סיבה בשבילך לרדת למקום נמוך. החיקוי היחיד פה זה המנהלים שמתיימרים להיות אנשים שהם לא. ובמיוחד לא יונתן (מנהל המשמרת, ר"מ), כי אם היית משהו לא היית עובד בתור מנהל וחושב שזה הטופ של הטופ... שאיפות נמוכות, יקירי".

ממסעדת "דוד ויוסף" נמסר בתגובה: "'דוד ויוסף' היא מסעדה שבראש ובראשונה באה לתת אוכל טוב, חוויה ושירות מופתי. במקרה הספציפי הזה, מדובר באורחת שגם ביצעה הזמנה כפולה על מנת לשמור לעצמה מקום ביום חמישי בערב, שהוא אחד הערבים העמוסים במסעדות. זה מקרה חריג של אורחת שבחרה להתבטא בצורה מתלהמת, ברברית, תוך כדי העלבה וקריאת קריאות הומופוביות כלפי צוות המסעדה. וכפי שאנו מכבדים את אורחינו, אנחנו מצפים שיכבדו את הצוות בחזרה, החל מהשוטף הכלים ועד לבעלי המסעדה עצמם. נוסיף ונאמר, שעל אף כל אלה, האורחת וחברותיה נשארו במסעדה עד 1:30 — וסביר להניח שאם חווית הבילוי שלהם היתה פגומה כפי שתוארה, זה לא היה קורה.

"תמיד קיבלנו, ונמשיך לקבל בברכה כל אורח ואורחת ב'דוד ויוסף' ללא הבדלי דת, גזע, מין או העדפה מינית, אך לא נעבור בשתיקה על מקרים של אלימות מילולית או חלילה פיזית כלפי הצוות, או בין אדם לחברו בתחומי המסעדה".

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו