בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

חדשות עם בשר: רשת BBB תרכוש את מלוא הבעלות על רשת מוזס

אחרי שרכשה את רשת "בורגרים", כעת משתלטת BBB על מוזס. שתי הרשתות ימשיכו לפעול כמותגים נפרדים, אומנם בבעלות אחת. האותיות הקטנות: העסקה מותנית באישור הממונה על ההגבלים העסקיים

תגובות
ארטבורגר של מוזס
דן לב

אחרי לא מעט ספקולציות, אמש (חמישי) אוּשר סופית כי רשת ההמבורגרים בפריסה ארצית BBB (BurgusBurgerBar) תרכוש את מלוא הבעלות על רשת ההמבורגרים 'מוזס', בעסקה ששוויה עומד על 35 מיליון שקל. המשמעות היא כי כל סניפי 'רשת 'מוזס' (11 במספר) יעברו מהבעלים הנוכחיים, האחים יורם וארי ירזין ויובל סלע – לבעליה של רשת BBB, ירון ישראל, רון שוּלמן, שגיב אברמסון, טל יתום ואהובה תורג'מן, המשמשת גם כמנכ"לית הרשת. כל זה כמובן, מוּתנה באישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

מעבר לכך, בענף המסעדנות תוהים איך תשפיע החלפת הבעלות על זהוּת שתי הרשתות הנבדלות. האחת, מוזס הנרכשת, קיימת 13 שנה, מונה 11 סניפים ומזוהה בעיקר עם ה"ארט בּוּרגר" שלה, אחד מראשוני המבורגרי ה'פרימיום' בארץ (שקציצתו מורכבת מבשר בקר, עגל וכבש בקיצוץ גס) ועם גישה כללית קפדנית; ואילו הרשת השנייה, הרוכשת – אומנם קיימת אף היא כ-13 שנה, אך מונה כבר 26 סניפים (אחד מהם אפילו נחנך באחרונה בברלין, גרמניה) והיא מזוהה עם גישה משוחררת ועממית יותר מהראשונה, כרשת מסעדות בורגר בר בסגנון דיינר אמריקאי שמגישים בה בורגרים לכל המשפחה. ובכן, הדוברים ממהרים להבהיר כי בינתיים שני המותגים ימשיכו להתקיים זה לצד זה, ולא צפוי מיזוג ביניהם, חרף שינוי הבעלות. במילים אחרות, הבעלות על רשת מוזס אומנם תעבור לבעלי רשת BBB אבל הזהות שלה תשמר. כך לפחות מעידים הבעלים בינתיים, כשהבסיס לעסקה נובע ממהלך אסטרטגי להרחבת פעילות הרשת, ובתוך כך גם הכוונה לחדור לתחום הפרימיום. תורג'מן, מבעלי הרשת אף מסרה כי בכוונתם "להפנות משאבים למהלך האסטרטגי להרחבת הפעילות וכן להמשיך לחדור לתחומים נוספים". זוהי אינה הרכישה הראשונה של BBB. באוגוסט 2014 רכשה הרשת את "בורגרים" - רשת המבורגרים נוספת (המתחרה מול בורגר ראנץ' ומקדונלד'ס כרשת מזון מהיר), אז בסכום של 23 מיליון שקל.

המבורגר BBB

יורם ירזין מבעלי רשת 'מוזס' אמר בהקשר זה: "אנו גאים במוזס שהייתה חלוצה בתחום רשתות ההמבורגרים בקטגוריית הפרמיום בישראל." והוסיף כי "המיזוג עם רשת BBB ימנף את שני המותגים, ישמור על הבידול ביניהם ויצעיד את רשת מוזס לשלב הבא, הראוי לה".

מוזס החלה את דרכה בשנת 2003 כמסעדת המבורגרים בשדרות רוטשילד בתל אביב, במקום בו פעלה קודם לכן – מסעדת הבשרים, המוערכת אך קצרת הימים, של האחים ירזין – בירבאום ומנדלבאום. שף המסעדה ובונה התפריט, וכן גם שותף היה אבי קונפורטי, שהלך עם האחים ירזין עוד מימי צ'ימיצ'נגה. עד אותו הזמן מי ששלטה בכיפת ההמבורגרים היתה אגאדיר של המסעדן איתן טרבלוס שהוקמה עוד בשנות ה-90. BBB שמסעדותיה הראשונות הוקמו בשנת 2001 נחשבה בתחילת דרכה כשחקנית שמתמודדת במגרש ההמבורגרים הצפוף במיוחד והרווי על תקן המשתלמת. בניגוד למוזס שכל 11 סניפיה היו בבעלות קבוצת ירזין, עד שנת 2008 התנהלה BBB כאסופה של כמה מסעדות בבעלויות שונות שהיו מוכרות יותר בשם "בורגוס". עם כניסתה של תורג'מן לתפקיד המנכ"לית אחדה אותן תחת המותג BBB, ותחת ההגדרה של דיינר. בהמשך הצטרפו רשתות נוספות שמנסות עד היום לקחת חלק משמעותי באחת המנות שהישראלים אוהבים במיוחד לאכול. מעניין מאוד לראות כיצד ישפיע המהלך על השוק.

 

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו