בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

למה הבמבה בניו יורק זולה יותר מבישראל?

אסם החלה לייצר לאחרונה את חטיף הבמבה שלה בעבור הרשת הקמעונאית "טריידר ג'וז". החטיף שנמכר בהצלחה מרובה לא רק זול יותר מהבמבה המקורית של אסם באמריקה, אלא גם מזו בישראל

31תגובות
במבה בניו יורק
צח יוקד

מה הייתם אומרים אם הייתם שומעים שבניו-יורק היקרה אפשר לקנות החל מהשבועות האחרונים במבה כמו בארץ רק ביותר זול? טוב, אין כמו הבמבה של 'אסם' אתם בטח חושבים עכשיו לעצמכם, ועל הבמבה החדשה שיצאה לשוק בשבועות האחרונים ונחטפת מהחנויות באמת אין שום זכר לשם 'אסם', מה שמעלה את החשד שמדובר בסך הכל בעוד חיקוי מקומי, וחיקויים הרי לא חסר. רק שעל החטיף החדש של רשת הסופרמרקטים האמריקנית 'טריידר ג'וז' אפשר להגיד שאם יש לזה טעם של במבה, זה נראה כמו במבה, פריך בפה כמו במבה ועשוי בדיוק מאותם רכיבים של במבה, אז כנראה שזה במבה. ואם גם קוראים לזה BAMBA וזה מיוצר בארץ כבר לא צריך להיות מומחה גדול לצרכנות כדי להבין שמדובר באותה הגברת בעטיפה אחרת. מה שמעלה את השאלה, איך לכל הרוחות זה נמכר במחיר זול יותר מבארץ ולמה אחרי כל כך הרבה שנים בשוק המקומי החליטו באסם לצאת בגרסה חדשה וזולה, רק בעילום שם.

אוהבים לבשל? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של מדור האוכל

אין שום דבר חדש בכך שהבמבה של אסם בגרסתה האמריקנית נמכרת כבר לא מעט שנים במאות חנויות ברחבי ארצות הברית. האריזה, כמו שיודע כל ישראלי שנכנס פעם לסופרקט בניו-יורק, או בלא מעט אזורים בניו-ג'רזי, זהה לחלוטין לזו המקורית שאפשר למצוא בכל חנות בארץ, כולל התינוק, רק עם כיתוב באנגלית.

במבה של טריידר ג'וז
צח יוקד

אלא שהבמבה החדשה של טריידר ג'וז נראית כמו הכל חוץ מהבמבה שכולנו גדלנו עליה. לא מתיחת פנים שיווקית או משבר אמצע החיים שעובר לא פעם על חטיפים ותיקים שמסתובבים בשוק כבר עשרות שנים, אלא אריזה חדשה, נקייה ולבנה. הכי רחוקה שאפשר לדמיין מהאריזה המסורתית של החטיף הכי ישראלי שיכול להיות. התינוק עם הבלורית הכתומה והחיתול הכחול- אאוט, שני פילים אפורים מרקדים על רגל אחת- אין.

"המדע הוכיח שלפילים יש זיכרון טוב יותר מלמרבית החיות האחרות בטבע, ומכאן האמרה 'פיל לעולם איננו שוכח...'" נכתב בהודעה מיוחדת שפרסמה רשת הסופרמקרטים לרגל השקת המוצר החדש. "כשהמדע מנחה אותנו, אנחנו יכולים לומר בוודאות שאחרי בדיקה של חדק מלא (החדק של הפיל, כך במקור, צ"י), הפיל לעולם ישכח את חטיף הבוטנים החדש של טריידר ג'וז."

הרשת, לה קרוב ל-500 סניפים בארצות הברית ושנחשבת לבעלת מודעות למזון בריא וטרי (גם ביחס לרשתות הגדולות האחרות), ממשיכה להתפייט באתרה. "קטן וצנוע, חטיף הבוטנים במבה קל, פריך וממנו בוקע באופן חיובי טעם עשיר של בוטנים. זה חטיף שלא דומה לשום חטיף אחר וברגע שתתן לו הזדמנות, גם טיפוס לא-פילי כמוך בטוח ירצה במבה."

טריידר ג'וז, שהחלה למכור את הבמבה רק בשבועות האחרונים, מספרת עוד כי החטיף החדש "מיוצר בישראל, שם הבמבה היא החטיף הנמכר ביותר ובפער" ומתגאה כי כמו הבמבה הישראלית גם "הבמבה של טריידר ג'וז מכילה ארבעה רכיבים בלבד." ולאחר תיאור מפורט של תהליך הכנת הבמבה כהישג מדעי חסר תקדים מסכמת הרשת כי "לא רק שזה קשה למצוא במבה באופן כללי, זה כמעט בלתי אפשרי למצוא אותה במחיר טוב משלנו – כי אנחנו מוכרים שקית של 3.5 אונקיות (100 גרם) של במבה עבור 99 סנט." ושום מילה על החברה המייצרת - אסם.

במבה של אסם בניו יורק
צח יוקד

גם על האריזה עצמה, חשוב להדגיש, אין שום אזכור ליצרנית הישראלית שבשיחה עם 'הארץ' אישרה כי היא זו שעומדת מאחורי המוצר, שכרגע נראה גם כמו המתחרה הגדול ביותר של גרסת המקור. אלא שהתחרות, איך לומר זאת בעדינות, היא הכל חוץ מהוגנת. בעוד שה- BAMBA החדשה של טריידר ג'וז נמכרת באריזות של 100 גרם עבור 99 סנט, שהם 3.5 שקלים, הרי שהבמבה המקורית, זאת באריזה הזהה לארץ ובאותו טעם בדיוק כמו זו של טריידר ג'וז, נמכרת בלא מעט חנויות סמוכות במחיר שנע בין 2.5 ל-3 דולר לאריזה באותו גודל. כך, למשל, ברשת הסופרמרקטים הגדולה באזור, Shoprite נמכרת הבמבה המקורית באריזה זהה של 100 גרם עבור 2.69 דולר ליחידה. ב- Glatt Express, אחת החנויות הכשרות הגדולות בניו-ג'רזי, נמכרת חבילת במבה קטנה (28 גרם) במחיר של הבמבה הגדולה פי שלושה וחצי של טריידר ג'וז. בשיחה עם נציגי אסם הובהר כי הרשתות האמריקאיות הן אלו שקובעות את המחיר ולחברה אין כל התערבות בעניין ויש לשער כי המחיר של טריידר הוא מחיר השקה.

הבמבה, יש לציין, היא כבר מזמן לא חטיף שולי לתיירים ישראלים מזדמנים, בטח לא במדינות בעלות ריכוזים גבוהים של אוכלוסייה יהודית מהסוג של פלורידה, ניו-ג'רזי, ניו-יורק והסביבה. בניו-יורק טיימס הקדישו כבר לפני שנתיים כתבה גדולה לבמבה תחת הכותרת המחמיאה "מכתב המלצה: במבה." בכתבה עצמה מתארת אמא טרייה ( Marnie Hanel) את היום שבו קיבלה בדואר משלוח של קצת יותר מקילו במבה של אסם. "פתחתי אריזה אחת, נתתי לתינוק חסר השיניים שלי במבה אחת והבטתי בו בשעה שאכל אותה בהתעמקות מחושבת. שום דבר לא קרה" היא כותבת בהתייחסה לתופעה השכיחה בקרב לא מעט ילדים אמריקנים שסובלים מאלרגיה לבוטנים. "למחרת נתתי לו שתי במבות. ושוב לא קרה כלום. למחרת חיסלנו את כל האריזה. היום, בין אם אנחנו בספריה או במטוס, באירוע חברתי או בפיקניק, בכל פעם שהבן שלי שומע את רשרוש שקית הבמבה הוא מניף את ידיו בהתלהבות ומנסה להגיע אליה."

עכשיו, כאמור, מצטרפת למשחק גם רשת הסופרמרקטים של טריידר ג'וז על מאות סניפיה ברחבי ארצות הברית. קל להבין את העניין שמגלה הרשת בחטיף שנחשב לבריא יחסית ונטול חומרים משמרים וצבעי מאכל מזיקים מהסוג שברשת מנסים להימנע ממנו ככל האפשר. קשה הרבה יותר להבין איך אותו חטיף בדיוק שמיוצר באותו מפעל על ידי אותה חברה מוצע למכירה בשתי אריזות שונות בפערי מחיר של כמעט מאתיים אחוז ואיך באסם יכולים להסביר את העובדה שבמבה באמריקה נמכרת במחיר זול יותר (בממוצע) מאותה במבה בישראל. 

תגובת אסם:

"במבה היא מוצר פופולרי בקרב ישראלים החיים באירופה ובארה"ב. אסם אינה מתערבת בקביעת המחירים לצרכן הסופי. לא מן הנמנע כי קמעונאים בארץ ובחו"ל מחליטים מעת לעת למכור מוצרים אטרקטיביים, דוגמת במבה, במחירים זולים יותר, על מנת למשוך קונים לרשתות."



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו