בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הצורה עושה את הקיט קט? בית המשפט קבע שטרפז לא יכול להירשם כסימן מסחרי

16 שנות התדיינות משפטית הסתיימו היום, אחרי שבית המשפט האירופי קבע שצורה הנדסית אינה יכולה להירשם כסימן ייחודי של חטיף. ניצחון קטן לחקיינים, בעוד שבשאר העולם מיישרים קו עם הייצרניות הגדולות

2תגובות
קיט קט
Stefan Wermuth/רויטרס

בית המשפט של האיחוד האירופי דחה את ערעורה של חברת נסטלה, שניסתה לקבע את צורת הטרפז של חטיף ה'קיט קט' שלה כסימן מסחרי בנימוק ש"לא ניתן לקבוע שצורה גיאומטרית היא סימן מסחרי ייחודי". זהו סופו, הזמני כנראה, של מאבק משפטי ארוך שנים בין שני חטיפי שוקולד דומים להפליא - קיט קט והחטיף הנורווגי 'Kvikk Lunsj' (חטיף צהריים בתרגום חופשי). בפסיקתו מהיום (רביעי) הפך בית המשפט החלטה קודמת בעניין וחזר לפסיקת בית המשפט מ-2016.

בראשית היה זה חטיף הקיט קט בעל ארבע אצבעות השוקולד בצורת טרפז, שהושק בארצות הברית ב-1935. שנתיים לאחר מכן הצטרף אליו הידיד הנורווגי הדומה להפליא, ומאז ועד 2002 הם חיו באושר ובעושר זה הרחק מזה. לפני 16 שנים החליטה חברת נסטלה כי היא רוצה להשיג סימן מסחרי על החטיף האהוב והמוכר שלה, בדומה למצב אליו הצליחה להגיע באמריקה ב-1970. בית המשפט קיבל את הבקשה, ומאז שתי החברות (נסטלה ניצבת מול 'מונדלז אינטרנשיונל' שבבעלותה מותגים כמו טובלרון ומילקה) נמצאות בהתגוששות משפטית.

ב-2016, אחרי שתי פסיקות ושני ערעורים (שכללו גם בקשה של 'מונדלז אינטרנשיונל' להגדיר את קיט קט כביסקוויט ולא כחטיף שוקולד), שלח בית המשפט את נסטלה לערוך משאל במדינות האיחוד כדי לבדוק האם צורת הטרפז מזוהה עם החטיף שלה. בעוד שהחברה הצליחה להוכיח שזה המקרה בעשר מדינות, היא לא הצליחה לעשות כן בארבע אחרות (בלגיה, אירלנד, יוון ופורטוגל). בעקבות כך פסל בית המשפט את הבקשה, אך באפריל השנה שוב נידון המקרה והפעם המטוטלת נעה לכיוון נסטלה.

חטיף צהריים - דלג

בעקבות חוות דעת שהגיעה לבית המשפט, הוחלט כי צורת החטיף לא תוכר כסימן מסחרי, בעוד לוגו החטיף דווקא כן יהיה מוגן מהעתקות וחיקויים. האיחוד האירופי הוא מכשול מסחרי אותו נסטלה לא הצליחה לחצות, בעוד שבצפון אמריקה, אוסטרליה ואפריקה החטיף המפורסם שלה דווקא כן מוגן על ארבעת טרפזיו השוקולדיים. 'מונדלז אינטרנשיונל' בעצמה הגישה תביעה נגד יצרן בריטי שחיקה את צורת הטובלרון המפורסמת, זאת אחרי שהחברה שינתה את הצורה בבריטניה כדי להוריד ממשקל המוצר. התביעה הזו נסגרה מחוץ לכותלי בית המשפט. אז קיט קט או 'חטיף צהריים'? בינינו, בכלל מדובר כאן במקרה ברור של 'כיף כף'.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו