בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בשל חוסר כדאיות כלכלית? ג'פניקה מוציאה את פירות הים מהתפריט

אחרי פיילוט ארוך החליטה הערב רשת מסעדות הסושי - ג'פניקה, להסיר את מנות פירות הים מכל תפריטיה, בכל הסניפים ובאתר האינטרנט. לפי גורם ברשת, קיימת ירידה חדה בביקוש לפירות ים

20תגובות
רול לטיני ג'פניקה
ליאון לאוגנקי

אוכלי הלא כשר התפקדו. אחרי תקופה ארוכה של בדיקה בכמה מסניפיה, רשת ג'פניקה הודיעה היום כי היא מסירה את פירות הים מכל תפריטי מסעדותיה החל מיום ראשון הבא (6 בינואר). לכאורה ידיעה קטנה בשולי חדשות האוכל אבל נדמה שגם זו מסמנת איזה כיוון אליו הולכות לא מעט מסעדות, עקב התנהגות הקהל.

הודעה זו של ג'פניקה מצטרפת להודעתה הטרייה יחסית של רשת ההמבורגרים 'אגאדיר' ולפיה היא תסיר את הבייקון מתפריטיה וכן לזו של רשת מוזס ולפיה הבייקון יוחלף בבייקון כשר, מבשר טלה, תחליף הולך ונפוץ בתעשיית המסעדות, שכבר זכה לכינוי "פייקון".

רשת הסושיות ג'פניקה הוקמה בשנת 2004 על ידי אבי ליאני, שלימים הצטרף אליו שחר אנושי. בשנת 2015 היא נמכרה תמורת 50 מיליוני שקלים לברק אברמוב, מי שהיה מזכייניה הבולטים של הרשת וכבר אז החזיק בזכיינות עשרה סניפים שלה. מאז שנפתחה, חרתה על דגלה מכירת סושי, שנתפס עד אז כיקר יחסית, במחירים נוחים, כאשר סביב הרול היפני נתפרו עוד מנות; ראשונות, סלטים, ביניים ועיקריות, בהשראה אסיאתית רחבה.

סושי של ג'פניקה
גליה אבירם ו -YCD ATMOSPHERE

מראשית דרכה ביקשה ג'פניקה לקרוץ למכנה רחב ככל הניתן וסניפיה הציעו שירות מהיר, וסושי בתמחור שהצליח משך שנים ארוכות להיות תחרותי. עם השנים, הלכו ועלו המחירים ברשת ונדמה כי לאחרונה היא איבדה את היתרון היחסי שלה.

בתגובת הרשת אשר בישרה על הסרת פירות הים מן התפריט מצאנו את ההנמקה לפיה: "הרשת תסיר מהתפריט את המנות המכילות פירות ים עקב חוסר הצדקה כלכלית. לצערנו, לאורך תקופת בחינה ומעקב, ההיצע של חומרי הגלם גדול מהביקוש למנות מהן הם מורכבים".

האם מדובר במס שפתיים בלבד, שכן ברשת עשו שימוש בפירות ים קפואים, אשר היו מופשרים מדי יום ולפי הצורך, ואינם סובלים מפחת ניכר בתחשיב עלות המזון של המסעדה? לפי שיחה עם גורם בג'פניקה נמסר כי בסניפיה המרכזיים של הרשת, כמו רוטשילד או רמת החייל בתל אביב עמדו מכירות פירות הים על אחוזים בודדים בלבד במשך תקופה ארוכה מאוד, ועקב הביקוש הנמוך עד האפסי של הקהל אין טעם להחזיק עוד מנות שאינן נמכרות. "במטבח אפשר למצוא עדיין בשר וחלב והמסעדות פתוחות בשבת, כך שאין חשש להדתה".

מפתיחת הסניף הראשון שלה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, זכתה ג'פניקה לאהדת הסועדים דווקא בגלל שהציעה בתפריט קלמרי מטוגן, שרימפס בטמפורה וכן סושי עם שרימפס מטוגן בפנקו, במחירים נוחים יחסית למסעדות סביב, וממילא, במחירים זהים לרולים אחרים, שלא הכילו פירות ים. כבר עכשיו הוסרו פירות הים מתפריטי הרשת באינטרנט. האם גם ג'פניקה מבינה לאן נושבת הרוח ומבקשת לקרוץ לקהל שומרי הכשרות ושומרי המסורת ולהדק מהלך שיווקי, שימשוך גם אותם אל סניפיה הלא-כשרים? ימים יגידו.

ברשת מתנערים מכל וכל מפרשנות זו, עת הם חוזרים וטוענים כי "מדובר בהחלטה כלכלית בלבד. מזה שנתיים בוחן מנכ"ל הרשת את הרווחיות של נושא זה ומעבר לכך, את הדרישה והביקושים בסניפים והוא מצא כי הלו מהווים פחות מ-1% מהזמנות קהל הסועדים ברשת. יוצא איפוא כי מכירת פירות הים איננה כדאית כלכלית ובמיוחד לא כאשר מצטרפות לכך דרישות מיוחדות של משרד הבריאות לנהל אגפים נפרדים במטבחים, אשר גם הם גוזלים שטח ותשומות אחרות, ללא כל הצדקה כלכלית".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו