הקיץ כמעט מאחורינו, והגוף דורש שתייה מרובה - ניקוי מהמזון העשיר והכבד של שלל הארוחות. כמו אחרי אכילה מרובה של מצות במשך שבוע מקשה על מערכת העיכול ומשבשת את מהלכה התקין. אחת הדרכים הנעימות יותר לשקם כעת את הגוף היא שתיית מיצים.

כשמרגישים צורך לנקות את הגוף אפשר לשתות מיצים במשך שלושה ימים ברציפות או להחליף באופן קבוע את ארוחת הבוקר במיץ בריא. דרך נוספת היא לבחור יום אחד קבוע בשבוע או בחודש, המוקדש לשתיית מיצים. יש המשלבים בסוף יום של מיצים מרק ירקות טחון, עתיר ירקות שורש, ללא מלח ותבלינים.

ישנם שני סוגי מיצים: צלול ושייק. אפשר לבחור בסוג אחד או לשלב בין הסוגים. מיץ ירקות ופירות צלול נטול סיבים מכינים במכונת מיצים קשים. שייק סמיך ומשביע יותר מכינים בבלנדר.

המיצים הצלולים מספקים את כל אבות המזון החיוניים לגוף, מרוכזים בוויטמינים, מינרלים, אנזימים וכלורופיל, החשובים לחיזוק מערכת החיסון ולמניעת זיהומים. הם נטולי סיבים, כך שהמיץ נספג במהירות יחסית במחזור הדם. המיצים צנועים בקלוריות ועל כן יסייעו לירידה במשקל. מיץ שמכיל גם ירקות, במיוחד ירוקים, ישפר בזריזות את חילוף החומרים וימנע עצירות.

מיץ צריך להיות טעים כמו מנה מוקפדת, אחרת לא יוכל לשמש תחליף לארוחה. חשוב לטעום את המיץ לפני המזיגה ולשפר את טעמו עם אבוקדו (לסמיכות), בננה (סמיכות ומתיקות), מיץ תפוחים (מתיקות) ומיץ תפוזים (חמצמצות). כן מומלץ להוסיף כמה טיפות שמן זית, כפית טחינה גולמית, כפית אבקת ספירולינה ושני פולי קקאו.

מיץ ויטמין סי

מיץ ויטמין סיצילום: לימור לניאדו תירוש

מיץ ניקוי

מיץ ניקויצילום: צילום: לימור לניאדו תירוש; כלים: "נדוניה עתיקות", תל אביב

מיץ ירוק לארוחת בוקר

מיץ ירוק לארוחת בוקרצילום: לימור לניאדו תירוש

שייק ירקות ונבטים

מיץ ירקות ונבטיםצילום: לימור לניאדו תירוש

שייק גזר, אגס וגוג'י ברי

שייק גזר, אגס וגוג'י בריצילום: לימור לניאדו תירוש

עוד מתכונים של לימור לניאדו תירוש בבלוג מטבח מקומי

limortiroche@gmail.com

לחצו על הפעמון לעדכונים בנושא:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ