מבשלים עם ילדים: סלט פסטה ופלפלים

רגע לפני שהימים החמים חוזרים אלינו - מנה צבעונית, קלילה ומהירה להכנה, שהילדים יאהבו לערבב וגם לאכול

גלי פיאלקוב, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
סלט פסטה עם הכל
סלט פסטה עם הכלצילום: Melinda Fawver / epantha / Getty

האפשרות של ארוחה משפחתית קלילה ומהירה, אך מזינה, היא תמיד מפתה. ארוחה שכזו מתאימה במיוחד לימים חמים (ואלו קרבים ובאים), לשעות הערב או לבראנץ' שבת לא מחייב, ואם נשאר ממנה, היא תמיד יכולה להפוך לתוספת לצד המנה העיקרית.

הפעם נכין סלט פסטה עם פלפלים משלושה צבעים, תבלינים וזיתים, שאפשר להגיש קר וגם לחמם אם מתחשק. הפלפלים בשלושה צבעים מספקים ערכים תזונתיים מצוינים - יש בהם ויטמינים רבים כגון ויטמין A, ויטמין C וויטמיןB . בכלל, מדובר בירק שלמרות טעמו הנהדר ומתיקותו (במקרה של הפלפל האדום), ב-100 גרם ממנו יש רק כ-25 קלוריות, מה שעושה אותו אפילו לאהוד יותר. אם ממש חשובה לכם הבריאות, אפשר להחליף את הפסטה הרגילה באחת מקמח מלא. חוץ מהפלפלים והפסטה, מכיל הסלט גם גבינה בולגרית (לא חייבים לרכוש דווקא את השמנה, יש בולגרית 5% נהדרת) ושמן זית שעושה לנו רק טוב. והתוצאה - מנה ים תיכונית משגעת ומלאת כל טוב, שקל להכין ושכיף לאכול יחד.

מה צריכים לסלט משפחתי גדול:

חבילת פסטה מסוג פוזילי (500 גרם)
פלפל גדול אדום
פלפל גדול צהוב
פלפל גדול ירוק
תכולה מסוננת של חצי קופסת שימורים של זיתים ירוקים (אפשר גם שחורים) מגולענים
150 גרם גבינה בולגרית
שום כתוש (לא חובה, אפשר גם 2 כפות אבקת שום)
קורט פלפל שחור
קורט מלח
חצי כוס שמן זית
אפשרי - צרור בזיליקום טרי קצוץ

אם הילדים שלכם בשלים לכך אפשרלהוסיף גם בצל סגול ועגבניות שרי

מוכנים? היכון, הכינו!

מרתיחים הרבה מים בסיר גדול, ממליחים ביד נדיבה ומבשלים את הפסטה אל-דנטה (לא רך מדי) לפי הוראות היצרן. שוטפים ומצננים מעט. שמים בקערה רחבה. שוטפים היטב את הפלפלים. מנקים את החלקים הפנימיים וחותכים אותם לרצועות דקות. שימו לב, הילדים לרוב אוהבים חיתוך עדין ודקיק, אז יש מצב שההשקעה תשתלם והסלט יאכל ביתר התלהבות. שווה לנסות.

חותכים את הזיתים לעיגולים. מפוררים את הגבינה הבולגרית לפירורים גדולים. מוסיפים את כל אלו לקערת הפסטה. מוסיפים פלפל שחור, מלח, שום (האבקה לעתים מקובלת על חך הילדים יותר מהשום הטרי), חצי כוס שמן זית איכותי ואם רוצים - אפשר להוסיף צרור עלי בזיליקום קצוצים. מערבבים היטב יחדיו.

אם רוצים לאכול את הסלט קר, עדיף לתת לו לנוח שעה-שעתיים במקרר לפני ההגשה. אם רוצים אותו חם, פשוט מעבירים את תכולת הקערה למחבת ווק רחבה וחמה למשך חמש דקות, כולל בחישה מהירה.

בתיאבון!

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ