אופים עם הילדים: עוגיות שוקולד צ'יפס מפנקות

עם שוקולד צ'יפס קנויים או תוצרת בית, כשאופים לבד או יחד עם הילדים. מתכון לעוגיות הכי קלאסיות, שתמיד כיף להכין

חן קרופניק, עכבר העיר
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
עוגיות שוקולד צ'יפס מפנקות
עוגיות שוקולד צ'יפס מפנקותצילום: JohnnyH5 / iStockphoto via Getty
חן קרופניק, עכבר העיר

כשאחותי הבכורה הייתה בצבא, היא הייתה אופה בכל מוצאי שבת עוגיות שוקולד צ'יפס לחיילים שלה. אני זוכרת כמה אהבתי לעזור לה וכמובן לטעום לוודא שכל העוגיות יצאו טובות. אין ספק שעוגיות שוקולד צ'יפס הן העוגיות הקלאסיות והמושלמות לכל מצב. עוד לא יצא לי להיתקל באדם, מבוגר או ילד, שיסרב לעוגייה שכזו, וכל אחד ימצא את הסוג שהוא אוהב - בין אם רכות ונימוחות, קשות ופריכות, עם שוקולד מריר, שוקולד לבן או אפילו עם תוספות שונות כמו צימוקים וגרנולה.

ניסיתי הרבה מתכונים לעוגיות האלה ואני חייבת להודות שעוד לא נתקלתי במתכון שאכזב אותי, אבל כשהילדים מבקשים עוגיות או כשלי מתחשק משהו מתוק ומושלם, אני תמיד חוזרת למתכון של אחותי. גם כי כיף להיזכר, אבל גם כי כיף להכין וכמובן לאכול.

חומרים:

2 כוסות ורבע קמח
220 גרם חמאה רכה
3/4 כוס סוכר לבן
3/4 כוס סוכר חום כהה דחוס
2 ביצים
כפית תמצית וניל
שוקולד צ'יפס - אפשר לקנות בנטיפים בשקית שוקולד לבן, חלב ומריר ואפשר גם לקנות שוקולד רגיל ולחתוך אותו

כלים:

קערה גדולה
כף עץ
נייר אפייה
כוס מדידה או כוס רגילה
כפית

מוכנים, היכון אופים:

1. מחממים את התנור מראש ל-160 מעלות.

2. מוציאים את המחמאה מהמקרר לפני שמתחילים להכין את העוגיות, כדי שתספיק להתרכך. כדאי להיעזר בסימון שעל גבי העטיפה על מנת לחתוך את הכמות הרצויה של המחמאה.

3. מערבבים בקערה גדולה את הקמח ואת שני סוגי הסוכר. שימו לב שקיים גם סוכר חום בהיר (דמררה) שפחות מתאים לעוגיות שכאלה, אבל אם זה הסוג היחיד שיש לכם - גם איתו אפשר להסתדר.

4. שוברים את הביצים אחת אחת לתוך כוס ומהכוס מעבירים לקערה (עדיף כל ביצה בנפרד). מערבבים היטב עם החומרים היבשים בעזרת כף העץ.

5. כאשר המחמאה מספיק רכה מפשילים שרוולים ומוסיפים אותה לתערובת: מכניסים ידיים פנימה ולשים (החלק האהוב על הילדים שלי). פה אני ממליצה לחתוך את המחמאה לחתיכות קטנות, כדי להקל על הלישה של הבצק.

6. עכשיו יש לכם שתי אפשרויות: לערבב את נטיפי השוקולד לתוך התערובת ואז ליצור עיגולים או ליצור עיגולים, לשטח אותם קצת על גבי נייר האפייה ואז להטביע בהן את הנטיפים (לעוגיות סופר מושחתות אפשר לפורר מקופלת פנימה).

7. מכניסים לתנור (לאחר שהגיע לטמפרטורה המתאימה) ואופים 10 דקות בדיוק. גם אם העוגיות נראות מעט רכות מוציאים אותן מהתנור (אם הן נראות ממש לא אפויות אז משאירים לעוד שתי דקות בלבד), מצננים ומעבירים לצלחת הגשה (אם מתאפקים לא להעביר ישירות לפה).

גם טעים וגם בריא?

אז העוגיות האלה הן העוגיות הקלאסיות המושלמות. על כך אין כלל ויכוח. אבל עד כמה הן בריאות? יותר נכון, עד כמה אפשר להכין גירסה בריאה שלהן שעדיין תהיה סופר טעימה? לשם כך פניתי לדנית כהן חלפון, מטפלת ברפואה סינית מ"הבית להתפתחות תינוקות" וזה מה שהיא הציעה:

» את הקמח הלבן ניתן להחליף בקמח כוסמין מלא אשר עשיר בחלבון, סיבים תזונתיים וקל לעיכול מכיוון שדל בגלוטן.

» במקום המחמאה ניתן לשים שמן קוקוס (100 גרם חמאה שווה ל-75 גרם שמן קוקוס). שמן הקוקוס הינו תחליף בריא ולמי שלא בטוח ניתן להחליף חצי מכמות החמאה לשמן קוקוס ובשאר המתכון להשתמש בחמאה. לשמן הקוקוס המון סגולות רפואיות: הוא בריא ביותר לעור ולשיער, נלחם בחיידק בפה שתוסס וגורם לעששת ואלו רק מעט מהסגולות שלו.

» ניתן לשים במתכון שוקולד מריר איכותי אשר בריא יותר או פצפוצי שוקולד חרובים.