שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
לימור לניאדו תירוש
לימור לניאדו תירוש

חג הפסח כבר כמעט מאחורינו, והגוף דורש שתייה מרובה - ניקוי מהמזון העשיר והכבד של ארוחות החג. יתר על כן, אכילה מרובה של מצות במשך שבוע מקשה על מערכת העיכול ומשבשת את מהלכה התקין. אחת הדרכים הנעימות יותר לשקם כעת את הגוף היא שתיית מיצים.

ללא קשר לפסח, כשמרגישים צורך לנקות את הגוף אפשר לשתות מיצים במשך שלושה ימים ברציפות או להחליף באופן קבוע את ארוחת הבוקר במיץ בריא. דרך נוספת היא לבחור יום אחד קבוע בשבוע או בחודש, המוקדש לשתיית מיצים. יש המשלבים בסוף יום של מיצים מרק ירקות טחון, עתיר ירקות שורש, ללא מלח ותבלינים.

ישנם שני סוגי מיצים: צלול ושייק. אפשר לבחור בסוג אחד או לשלב בין הסוגים. מיץ ירקות ופירות צלול נטול סיבים מכינים במכונת מיצים קשים. שייק סמיך ומשביע יותר מכינים בבלנדר.

המיצים הצלולים מספקים את כל אבות המזון החיוניים לגוף, מרוכזים בוויטמינים, מינרלים, אנזימים וכלורופיל, החשובים לחיזוק מערכת החיסון ולמניעת זיהומים. הם נטולי סיבים, כך שהמיץ נספג במהירות יחסית במחזור הדם. המיצים צנועים בקלוריות ועל כן יסייעו לירידה במשקל. מיץ שמכיל גם ירקות, במיוחד ירוקים, ישפר בזריזות את חילוף החומרים וימנע עצירות.

מיץ צריך להיות טעים כמו מנה מוקפדת, אחרת לא יוכל לשמש תחליף לארוחה. חשוב לטעום את המיץ לפני המזיגה ולשפר את טעמו עם אבוקדו (לסמיכות), בננה (סמיכות ומתיקות), מיץ תפוחים (מתיקות) ומיץ תפוזים (חמצמצות). כן מומלץ להוסיף כמה טיפות שמן זית, כפית טחינה גולמית, כפית אבקת ספירולינה ושני פולי קקאו.

מיץ ויטמין סי

מיץ ניקוי

צילום: לימור לניאדו תירוש; כלים: "נדוניה עתיקות", תל אביב

מיץ ירוק לארוחת בוקר

שייק ירקות ונבטים

שייק גזר, אגס וגוג'י ברי

עוד מתכונים של לימור לניאדו תירוש בבלוג מטבח מקומי

limortiroche@gmail.com

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ