בתקשורת עדיין לא מאמינים לרשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הן היום ספקיות החדשות המרכזיות, אבל מחקר חדש מוכיח שהעיתונות הממסדית עוד לא למדה להשתמש בזה כמו שצריך

איתי שטרן
איתי שטרן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
איתי שטרן
איתי שטרן

התקשורת הישראלית נותנת מקום שולי לאזרחים מן השורה בבואה לייצר חדשות ודיווחים שוטפים, כך עולה ממחקר חדש של פרופסור צבי רייך מהמחלקה לתקשורת באוניברסיטת בן גוריון. המחקר, שנערך בתמיכת הקרן הלאומית למדע והתפרס על פני עשור, סקר 859 ידיעות מגופי תקשורת שונים ובהם עיתונים מודפסים ("ידיעות אחרונות", "מעריב", "הארץ"), טלוויזיה (ערוץ1, 2 ו-10), אתרי אינטרנט (וואלה, ויינט) ותחנות רדיו (קול ישראל, גלי צה"ל). המסקנה שעולה מן המחקר, שלווה במאות ראיונות עם העיתונאים שיצרו את הידיעות לאורך העשור, קובעת כי על אף התעצמותן של הרשתות החברתיות ושטף המידע שלהן, הרי שבפועל כלי התקשורת והעיתונאים משתמשים במעט מאוד מידע המגיע מן הציבור הרחב.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ