לסדוק את תקרת הפלסטיק: ברבי חוגגת 60 אביבים

האופן שבו התפתחה ברבי — מאז שנהגתה כבובה בוגרת שנועדה להעצים ילדות, דרך הביקורת על מודל היופי הבלתי אפשרי שלה ועד הרפורמות האחרונות בחזותה — מספר גם את הסיפור של התפתחות הפמיניזם בעשורים האחרונים

שירה מייקין - צרובה
שירה מייקין
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ברבי מודל 2019. מגוונת אתנית, בעלת מוגבלות ובמידות גדולות
ברבי מודל 2019. מגוונת אתנית, בעלת מוגבלות ובמידות גדולותצילום: Diane Bondareff/אי־פי
שירה מייקין - צרובה
שירה מייקין

אתמול (שבת) חגגה ברבי 60 אביבים — ואין לה שערה אפורה אחת. הבובה הכי מפורסמת בעולם היא הרבה יותר מסתם צעצוע של ילדות. ברבי מגלמת בגוף הפלסטיק הזעיר שלה את התמורות, המהפכות והמאבקים התרבותיים של נשים בעולם המערבי בששת העשורים שחלפו מאז שאשה יהודייה בשם רות הנדלר הבחינה בבתה, ברברה, משחקת עם בובות נייר ומצמידה להן תכונות בוגרות ונרטיב מורכב. עד לאותו הזמן, הבובות היחידות היו כאלה של תינוקות, שנועדו ללמד ולתרגל את האמהות הקטנות לעתיד לטפל בפעוטות. 

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ