בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תערוכות יחיד של אלעד קופלר ושי לי עוזיאל מתרכזות גם במה שיש

שתי התערוכות יוצגו בגלריה של סדנאות האמנים בתל אביב. קופלר מציג סדרת ציורים חדשה, ועוזיאל מפזר עבודות בחלל ועל הקירות

תגובות

שתי תערוכות ייפתחו בשבת בגלריה של סדנאות האמנים בתל אביב (אליפלט 18). אלה הן שתי תערוכות יחיד, אך עם זאת קשה להפריד ביניהן: אלעד קופלר מציג סדרת ציורים חדשה הקרויה "No Man's Land" שעליה עמל בעשרת החודשים האחרונים, ואילו שי לי עוזיאל מציג עבודות חדשות הפזורות ברחבי החלל וגם על הקירות, בין ציוריו של קופלר.

תערוכתו של עוזיאל, הקרויה בפשטות "עבודות חדשות", מאגדת יחד מנעד רחב של חקירות דימוי וחומר. התערוכה רועשת למדי מפני שבמבואה התקין עוזיאל מזגן ישן, ומשום שניצבים שם גם מכונת עשן ושני קומפרסורים הממלאים קטמרן מפורק שמוצג בתערוכה. תחילה התכוונו לקרוא לתערוכה "גבר הולך לאיבוד", בעקבות אחד הפסלים המוצגים בה: עגלת גרר עשויה לייסטים של עץ שבחזיתה קופסת זכוכית ובה מופיע משפט זה.

בתערוכה מופיעים מספר מוטיבים הממשיכים את שפתה של העגלה כמו חצובה, מחשב ומפצל חשמלי, כולם עשויים עץ וכולם מנכיחים את החסר, את מה שיהפוך אותם לפונקציונליים. החצובה ללא מצלמה, המפצל ללא חוט חשמל, המחשב ללא מסך או מקלדת והעגלה מחוברת לסוס עשוי לייסטים שקרס והתפרק לתוך הקיר.

לצד עבודות אלה פזורות בחלל עבודות פיסוליות שונות המזוהות עם הסטודיו של עוזיאל, עם המשחקיות החומרית שמתקיימת בין כתליו: חיות שונות מדבקים, פוליאסטר, גרעיני חמנייה, קלמנטינה ישנה.

עוזיאל, שזה עתה עזב את הסטודיו ששימש אותו בשש השנים האחרונות, ניצל גם את אחרון החומרים המצויים בו והשתמש מחדש בחומרים מעבודות קודמות, מחלקם בנה חדר מבואה בכניסה לגלריה ומחלקם מסגרות שנותרו מתערוכתו האחרונה בגלריית המדרשה.

סדרתו של קופלר, כשמה כן היא, מתארת מרחבי קצה, אזור ספר או שוליים שמודגש בו היעדר נוכחות אנושית. הסדרה כולה מצוירת בצבעים כמו עכורים, המבליטים את תחושת הניכור שהמרחבים אלה מקנים. בציורים נראים רחבות נטושות, עמודי חשמל בודדים, חלקי מכונה צפים במרחב ומעל המצויר גרידים שונים מחלקים וחוצים אותו. קופלר מתאר כי הנופים האלה נולדים מהתבוננות מסויגת ומלאת דחייה בנופים שהוא רואה סביב באופן יום-יומי. "כל הציורים מתעסקים במעבר מנוף רומנטי לנוף עירוני, שהוא אפילו פוסט תעשייתי. אני רואה בזה מבט אינטרנטי, אפוקליפטי", הוא מבהיר.



שי לי עוזיאל, ללא כותרת, 2010. סדנאות האמנים בתל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו