בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטים בטלוויזיה

תגובות

הזדמנות אחרונה לאהבה

יס 1, ו', 21:30; שבת, 18:19, 93 דקות

הנוסחתיות והבנאליות חוגגות בסרטו של הבמאי הבריטי ג'ואל הופקינס מ-2008 אבל הוא ניצל בזכות הופעתו של דסטין הופמן. הוא מגלם מלחין אמריקאי, שנהפך למחבר ג'ינגלים ובא ללונדון לרגל חתונת בתו. יש לו צרות משפחתיות - בתו מעדיפה את אביה החורג על פניו - ומקצועיות. למזלו, הוא פוגש ברווקה עם צרות משלה - צרות עם גברים, צרות עם האמא הטורדנית שלה - שמגלמת אמה תומפסון במיומנות המנייריסטית האופיינית לה. במלים אחרות, זהו מסוג הסרטים שאפשר לצפות בהם בהנאה מסוימת בזכות השחקנים שלהם; יש בו כמה סצינות טובות, הרבה סצינות צפויות, והוא מתאים במיוחד לצפייה על המסך הקטן.

שאנל וסטרווינסקי

יס 3, שבת, 22:00, 119 דקות

ב-2009 הופקו בצרפת שני סרטים על קוקו שאנל: "קוקו לפני שאנל" של אן פונטן היה ביוגרפיה קולנועית מסורתית למדי, שתיארה כיצד התעצבה זהותה של שאנל כאחת ממעצבי האופנה המשפיעים ביותר של המאה הקודמת; וסרטו של יאן קונן (שלא הופץ בישראל), שמתרחש ברובו כששאנל כבר היתה שאנל, חותר לעשות יותר מזה: דרך תיאור הרומן שניצת בין שאנל למלחין איגור סטרווינסקי, שנשלח לגלות והוזמן על ידי שאנל לגור בחווילתה עם אשתו וארבעת ילדיו, מבקש הסרט לחקור מה קורה כאשר שני יוצרים, שכל אחד מהם שבוי באגוצנטריות שלו, נתקלים זה בזה בעוצמה של תשוקה גדולה. התוצאה, גם אם אינה שלמה, מעניינת יותר מסרטה של פונטן. אנה מוגלאליס מגלמת את שאנל, מאדס מיקלסן את סטרווינסקי ואלנה מורוזובה את אשתו של המלחין, שיחסה למתרחש בין בעלה לשאנל תורם לסרט ממד אנושי נוגע ללב.

הלילה הוא שלנו

הוט גולד, שבת, 22:00, 117 דקות

סרטו של הבמאי האמריקאי ג'יימס גריי מ-2007 מציג את סיפורו של מנהל מועדון לילה בברוקלין בסוף שנות ה-80 (חואקין פיניקס), שנקלע לעימות בין בעל המועדון (מוני מושונוב), סוחר הסמים הגדול ביותר באזור, לאביו (רוברט דובאל) ואחיו (מארק וולברג), שעובדים במשטרה - עובדה שגיבור הסרט מסתיר ממעבידו. כמו בסרטים אחרים של גריי, כגון "אודסה הקטנה" ו"The Yards", שתיארו את קורותיהן של משפחות הקרועות מבפנים, יש בסרט סצינות שמבוימות באקספרסיביות אופיינית. אבל העלילה הפעם צפויה יותר והדמויות עמוקות פחות. אווה מנדס מגלמת את האשה המעורבת בסיפור.

יהלום 13

הוט אקשן, שבת, 22:00, 98 דקות

מותחן משטרתי שגרתי למדי, אבל יעיל בסוגו, מ-2009, על מפקח משטרה ותיק (ז'ראר דפארדייה בהופעה שגרתית אבל יעילה כמו הסרט) שמגלה שעמית שלו, וגם חבר זה שנים רבות (בגילומו של השחקן והבמאי אוליבייה מארשל), מתפרנס מהצד מסחר בסמים. בסרט הזה היינו כבר יותר מפעם אחת, ונקלענו ללבטים המוסריים המטרידים את גיבור הסרט, וגם לעימותים שלו עם פוליטיקאים מושחתים, שלל גנגסטרים ועוד דמויות ציוריות; אבל הבמאי ז'יל באה עושה את עבודתו במיומנות והסרט ראוי לצפייה. עם אסיה ארג'נטו כאשה הבלתי נמנעת בסרטים מהסוג הזה.

פגישה בין שני אקדוחנים

אם-ג'י-אם, א', 10:00, 92 דקות

מערבון ביזארי למדי מ-1964 בבימויו של ריצ'רד וילסון, שמתרחש אחרי מלחמת האזרחים ומתייחס למתחים האנושיים, המעמדיים והכלכליים שנוצרו בעקבות אותה מלחמה. ג'ורג' סיגל מגלם חייל שחוזר לעיירתו ומגלה שהגביר של העיירה (פאט הינגל) השתלט על רכושו ועל האשה שהוא אהב (ג'ניס רול). הגביר שוכר אקדוחן מסתורי (יול ברינר) כדי לחסל את החייל; אבל האקדוחן שהוא ממוצא צרפתי, לבוש בשחור ומנגן במפוחית (האם וילסון הספיק להיות מושפע מהמערבונים של סרג'יו לאונה שהחלו להיות מופקים באותה תקופה או שזו מקריות בלבד?) לומד בהדרגה מי האיש ההגון מבין השניים - הגביר או החייל. יש בסרט סצינות תמוהות, אבל בכללותו הוא מעורר סקרנות.

טאראס בולבה

אם-ג'י-אם, א', 13:05, 122 דקות

יול ברינר בפעם השנייה. בסרטו של ג' לי תומפסון ("תותחי נברון") מ-1962 הוא מגלם את מנהיג הקוזאקים באוקראינה של המאה ה-16 שכבושה על ידי הפולנים. הוא שולח את בנו ללמוד אצל הפולנים כדי שיכיר את הלך מחשבתם ואת דרכי פעולתם, ויוכל לנצל את הידע הזה כדי להביס אותם, אך הבן מתאהב בבתו של אציל פולני. את זוג האוהבים מגלמים טוני קרטיס (ומי חשב שקרטיס דווקא, עם המבטא היהודי הניו-יורקי שלו, מתאים לגלם את בנו של קוזאק?) והשחקנית הגרמנייה כריסטין קאופמן, שהיתה לאשתו השנייה של קרטיס. בגרסה הקוזאקית הזאת לסיפור רומיאו ויוליה יש כמה סצינות סוחפות, אך אלה נבלעות בסרט שהוא טריוויאלי למדי.

המסעדה של אליס

אם-ג'י-אם, ד', 19:05; ה', 10:40, 111 דקות

סרטו העדין, היפהפה והמרגש של ארתור פן ("בוני וקלייד", "ג'ורג'יה") מ-1969 שנוצר בהשראת תקליטו של ארלו גאטרי, בנו של המלחין וזמר העם וודי גאטרי, אמנם לא זכה להצלחה כלכלית. אבל זהו אחד מסרטי המפתח של הקולנוע האמריקאי בסוף שנות ה-60. לא הרבה קורה בסרט, שמתאר את קורותיו של ארלו גאטרי (שמופיע בסרט בתפקיד עצמו), הנודד ברחבי אמריקה, ומנסה, בין השאר, להתחמק מגיוס לצבא ולהישלח לווייטנאם, אך בזה טעון יופיו של הסרט, שהוא מעין דיוקן אימפרסיוניסטי של הרוח ששררה באמריקה בשנים שבהן נכתב התקליט ונוצר הסרט. אין כוכבים בסרט, אך השחקנים המופיעים בו מצוינים כולם והם כוללים את פט קווין ואת ג'יימס ברודריק (אביו של השחקן מתיו ברודריק). המלחין והזמר פט סיגר, ממשיכו של וודי גאטרי מהרבה בחינות, מגיח אף הוא לסרט להופעת אורח.

אני, אשתי ואמי החורגת

יס 1, ד', 23:14, 92 דקות

הבלגן שולט בחייו של גיבור סרטו של דייוויד או ראסל מ-1996 וגם בסרט עצמו, שמתאר את חיפושיו של גבר נשוי, שזה עתה נהפך לאב, אחר הוריו הביולוגיים. למרות פגמיו הרבים, ובהם המצאות ותחבולות קומיות שאינן עובדות, הסרט משעשע למדי, ואף שהוא משתייך לז'אנר אחר מ"פייטר", סרטו החדש של ראסל, שמוקרן כעת בישראל, מעניין להשוות בין שני הסרטים בשל עיסוקם בזהות ובכוחה של המשפחה. עם צוות שחקנים שמיומנותם תורמת לסרט, ובהם בן סטילר, פטרישה ארקט, תאה לאוני, מרי טיילר מור, ג'ורג' סיגל, ג'וש ברולין, ריצ'רד ג'נקינס, אלן אולדה ולילי טומלין.

מצבים משתנים

הוט פריים, ה', 23:30, 102 דקות

התסריטאי פאדי שייפסקי ("מרטי", "רשת שידור") התנכר לגרסתו של הבמאי הבריטי קן ראסל מ-1980 לספרו של שייפסקי על מדען שעושה על עצמו ניסויים מסוכנים הגורמים לו לנסיגה גנטית; אבל באופן פרדוקסלי, הסרט, שעוסק בהזיות מסוגים שונים, הוא דווקא מרוסן יותר מסרטים אחרים של ראסל ("נשים אוהבות", "טומי"), שסבלו לעתים קרובות מגודש וראוותנות סגנונית על גבול המגוחך. ויליאם הארט, בסרט הקולנוע הראשון שלו, תורם לאיפוק של הסרט, ולצדו מופיעים בלייר בראון ובוב בלאבן. התוצאה מעניינת למדי.



''הזדמנות אחרונה לאהבה''. יס 1, ו', 21:30



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו