בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"אי שם" של סופיה קופולה | אין התרחשות, יש מוסיקה

הבחירה ב"פניקס" לחיבור פסקול הסרט לא נבעה רק מכך שזו הלהקה של בן זוגה של קופולה

תגובות

סופיה קופולה היא לא במאית קולנוע, היא מעצבת אווירה. העלילות הלא קיימות בסרטיה הן בסך הכל תירוץ בשבילה לגלגל שעה וחצי של תרגילים אסתטיים מרהיבים; קליפים ארוכים שבהם הסיפור הוא בעל חשיבות משנית לארט, עיצוב התלבושות, שילובי הצבעים, העמדת הפריים והמוסיקה המוקפדת, שמעניקה את חותם הקוליות הסופי לאין-התרחשות שעל המסך.

את פסקול סרטה הארוך הראשון, "חמש ילדות יפות", היא הפקידה בידי הצמד הצרפתי "אייר", שהפתיע באסופת צלילים קודרים ומתכתיים שהדגישו את המועקה. ב"אבודים בטוקיו" היה אמון על המלאכה קווין שילדס מ"מיי בלאדי ולנטיין", שהתאים בין הפופ החלומי של "ג'יזס אנד מארי צ'יין" לתחושת ניכור והזרות. "ב"מארי אנטואנט" היא שילבה בין סצינות מסיבות דקדנטיות תקופתיות לשירים של "ניו אורדר" וה"קיור". ואילו הפעם היא אספה שירים של "הסטרוקס", "פו פייטרז", "טי רקס" וסבסטיאן טלייה ושכרה את שירותיו של בן זוגה תומאס מארס ולהקתו, "פניקס", שיכתבו את המוסיקה המקורית לסרט.

אפשר היה לשייך את שיתוף הפעולה הזוגי לנפוטיזם קופולאי טיפוסי, אבל זו תהיה הקלת ראש במעמדה המתחזק של "פניקס" בארצות הברית ובהדדיות שעולה מפסקול "אי שם". הרביעייה הצרפתית - שהיתה השלוחה הרטרו-רוקית של גל האלקטרוניקה הצרפתי בסוף שנות ה-90 ובתחילת העשור הקודם - נהפכה בשנתיים שחלפו מאז יצא אלבומה האחרון והמצוין, "וולפגנג אמדאוס מוצרט", לאחת הלהקות האלטרנטיביות המצליחות באמריקה.

הסיבה לפריחה המאוחרת של הרכב שקיים כבר יותר מעשור נעוצה בהחלטה של "פניקס" להפסיק להיות פוצים צרפתים ולהתחיל לאפשר שימוש של שירים שלהם בפרסומות, סדרות טלוויזיה וסרטים. שירים כמו "If I Ever Feel Better" ו"Everything is Everything" רק שיוועו לסצינה פילמאית הנכונה שתכיר אותם לקהל הגדול. לא לחינם הקליפ הלא רשמי של "ליסטומניה", הסינגל הראשון מ"וולפגנג אמדאוס מוצרט", הכיל סצינות מ"מועדון ארוחת בוקר" שתאמו את רוחו.

"וולפגנג אמדאוס מוצרט" הוא האלבום הטוב ביותר של הלהקה; בוגר, מגובש, שלם ועמוס בלהיטי פופ ישירים כמו "1901", "Rome", "Fences" וכמובן "ליסטומניה". אורך הנשימה, הבערה האטית והמסלול ההיקפי שהוא עשה מזכירים את הפריצה של "קינגס אוף ליאון" מהקהילה העצמאית לכיוון האיצטדיונים עם "Only by the Night".

המוסיקה המלווה את "אי שם" - רובה אינסטרומנטלית אווירתית - היא בדיוק פרויקט הביניים ש"פניקס" היו זקוקים לו לפני שהם חוזרים עם אלבום חדש במטרה לכבוש את אמריקה. הוא מאפשר להם גישה לסביבה האמנותית המחבקת של פסטיבלי הסרטים והחוגים האליטיסטיים ומאפשר להם לפזול במקביל אל ההמונים. קופולה מרוויחה פסקול מהלהקה החמה של הרגע ושוב יוצאת הבחורה הכי קולית בהוליווד. *



תומאס מארס מ''פניקס''. להקה לוהטת



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו