בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"אי שם" של סופיה קופולה | ילדה יפה אחת שלא מוכנה להיות סמל

היא הצטלמה לקמפיינים של מותגים נחשבים ועיצבה סדרה מצליחה של תיקים ונעליים, אבל סופיה קופולה מסרבת להיקרא איקונת אופנה

תגובות

למרות שהיא מככבת באופן כמעט קבוע ברשימות המתלבשות הטובות ביותר שמתפרסמות במגזינים הנחשבים, סופיה קופולה לא אוהבת להיקרא איקונת אופנה. "אני אוהבת להרגיש בנוח, אולי בגלל שאני מקליפורניה", אמרה לסוזי מנקס בראיון ל"ניו יורק טיימס" שהתפרסם לפני כשנתיים. כשנשאלה על יחסה לבגדים, השיבה - "בלי שום דבר קיצוני מדי או משהו שארגיש בו כאילו אני לובשת תחפושת".

לפרמיירות המתוקשרות היא אמנם נוהגת להגיע בשמלות זוהרות ובשיק אלגנטי ומודע, אבל בחיי היומיום שלה - אולי כמו כוכבת סרטה החדש - היא מתלבשת בפשטות כובשת, כשהפריטים האהובים עליה הם מכנסי ג'ינס שחורים של אקנה וחולצות כפתורים שאותן היא נוהגת להזמין מהחנות "Charvet" בפאריס.

אבל המראה הפשוט שקופולה מתעקשת לאמץ לא מסתיר את הקשר המורכב שלה לעולם האופנה. כשהיתה בת 15 בלבד עברה להתגורר בפאריס כדי להתמחות בבית שאנל כאסיסטנטית של קארל לגרפלד. ב-1992, כשהיתה בת 21, נחשפה לקולקציית הגראנג' השערוריתית של מארק ג'ייקובס לחברת האופנה פרי אליס ("זה הרגיש בדיוק כמו משהו שרציתי" אמרה באותו ראיון), ודרך חברים משותפים גם הכירה את ג'ייקובס והפכה להיות המוזה שלו בעשור שלאחר מכן ("היא צעירה, יפה ומתוקה", אמר עליה, "התגלמות הבחורה שאני מפנטז עליה"). לפני כעשור היא פתחה, ביחד עם כמה מחבריה (ביניהם קים גורדון מ"סוניק יות") לייבל אופנה קטן בשם "Milk Fed" שנמכר רק ביפאן, ובמקביל החלה את הקריירה הקולנועית שלה, שהנפיקה עד כה ארבעה סרטים ואוסקר אחד.

ב-2002 היא נבחרה להיות הפנים של הבושם הראשון של מארק ג'ייקובס, שגם עיצב עבורה תיק וקרא לו "סופיה". היא הצטלמה למודעות הפרסומת של המותג הנושא את שמו שצילם יורגן טלר, ובהמשך הצטלמה עם אביה, הבמאי פרנסיס פורד קופולה, לקמפיין התיקים של בית לואי ויטון שבראשו עומד ג'ייקובס, שאותו צילמה אנני לייבוביץ. לפני כשנתיים השיקה קופולה קולקציית תיקים ונעליים בעיצובה לחברת התיקים היוקרתית, שהחלה בסדרה של שיתופי פעולה עם אמנים ומעצבים אחרים (ביניהם האמן היפאני טקאשי מורקאמי, מעצבת האופנה ריי קוואקובו ואחרים). הקולקציה, שמטרתה המוצהרת היתה "לעצב את התיק המושלם שלא קיים", היתה מופת של שיק דיסקרטי (יחסית למותג), נוח ולא אימתני, וזכתה להצלחה ברחבי העולם. קופולה גם ביימה סרטוני פרסומת לבושם "מיס דיור שרי", שנשאו את חתימת ידה הקולנועית והיו בסגנון הרומנטי-וינטג'י שאפיין את עבודתה.

אבל דומה שתרומתה של קופולה לעולם האופנה נעוצה בראש ובראשונה בארבעת הסרטים שביימה, ששרטטו כמעט תמיד ילדות מתבגרות בעולם משתנה ושיקפו את הקטבים שביניהם קופולה נעה תמיד: רומנטיות ילדותית חלומית, נאיביות אמריקאית קז'ואלית והתפעמות מיופיים של הדברים בעולם, גם אם תמיד נלווה אליה טון מורבידי ואפל.

בסרטה הראשון, "חמש ילדות יפות", זה בלט מיד. סיפורן של חמש בנות משפחת ליסבון הפך להיות דפדוף באלבום תמונות רומנטי, מעין קולנוע של חלום וזיכרון שהיה הילדות האמריקאית של הרבה נערות אמריקאיות. ב"אבודים בטוקיו" היא תרגמה את תחושת הזרות של הגיבורים לרצף של אימג'ים מערביים בעיר זרה ומודרנית, וב"מארי אנטואנט" היא שיחקה עם דרמת תלבושות תקופתית כמו ילדה שמשחקת בבובות שקנו לה מארץ רחוקה.

דווקא "אי שם", במובן הזה, נדמה כחזרה למגרש מוכר. גיבורת הסרט, כמו קופולה עצמה, לבושה בבגדים נינוחים מלאי שיק, וכמוה - באירועים כמו פרמיירות או הופעות ציבוריות - היא פתאום נראית זוהרת, כמעט בתחפושת, כשהיא לובשת את שמלת המעצבים שכולם ידברו אודותיה ביום המחרת. *



סופיה קופולה. התגלמות הפנטזיות של מעצבי העל



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו