בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

האופר הישראלית מציגה ארנני - אהבה ומוות עם שתי הפסקות

תגובות

זוהי קודם כל הזדמנות להכיר אופרה מבוצעת פחות של ורדי, ולהתוודע לאלווירה ושלוש הגברים המאוהבים בה: השודד ארנני, לו נתון לבה, האציל סילווה הקשיש, המתכוון לשאתה ויהי מה, והמלך דון קרלו, הרוצה בה, אבל יותר ממנה רוצה בכתר האימפריה הרומית הקדושה. פוליטיקה ורומנטיקה משמשים בערבוביה, כשכל הצדדים מאיימים זה על זה במוות מידי, ויותר מכולם משחר למוות ארנני עצמו, שגם ברגע שכמעט זוכה באושרו ובה מעדיף את כבודו הספדי ואת מותו, בתנאי שהיא תמשיך לאהוב אותו גם בקבר.

העלילה והמוזיקה מושכים את תשומת הלב, ודומה שגם הביצוע, כשכל אריה של ארנני (פפיירו ג'וליאצ'י), אלווירה (מישל קריידר), דון קרלו (קרלו גואלפי) וסילווה (פאטה בורצ'ולדזה) גוררים מחיאות כפיים, עד כי זה נשמע שבקהל יש "מעוררי מחיאות כפיים" שתולים.

אבל זאת קודם כל הפקה של במאי, מיכאל זננצקי הפולני, שגם עיצב את התפאורה (יחד עם לואיג'י סקוליו), וגם זו עוררה מחיאות כפיים. לכך נועדו גם ההפסקות: המערכה הראשונה והשניה התחרחשו על שיפוע תלול, שהתאורה ציירה עליו עולמות מופלאים, וההתרחשויות היו בכמה מקומות ובאותו מקום.

למערכה השניה, במפתיע, נעלם השיפוע לטובת חזית קברו של קרל הגדול, רק כדי להתגלות שוב, עם במה מסתובבת במלוא הדרו להכתרת קרל החמישי; ובמערכה הרביעית נעלם השיפוע כלא היה, ליצירת חלל של אולם נשפים קודר, עם ספק מפה, ספק ויטראז' ומשחק צללים, כדי לספק משטח ריק ומתמוטט לעימות האחרון. בסופו של עניין, היה כאן גם מפגש עם חומר אופראי חדש, וגם עניין לא מעט לאוזן, ובעיקר לעין, כשהבמה בהחלט מתמודדת על תשומת הלב עם אלווירה ושלושת הגברים בחייה, והאחד מהם שנתן את שמו לאופרה ומצליח סוף סוף למות.

האופרה הישראלית מציגה: ארנני, מאת ורדי במאי ומעצב תפאורה: מיכאל זננצקי. תלבושות: קורנליה פיסקורק. תאורה: בוגומיל פלביץ'



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו