בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"ווג" פאריס מציג: חזון אופנתי חדש ומסקרן

עמנואל אלט, מחליפתה של קארין רויטפלד כעורכת "ווג" פאריס, קרובה הרבה יותר בסגנונה לחובבת האופנה הממוצעת. האם זה ישפיע גם על רוח המגזין?

תגובות

שבועיים אחרי הודעתה הבלתי צפויה של קארין רויטפלד על התפטרותה מתפקיד עורכת המהדורה הצרפתית של מגזין "ווג", הכריזו מנהלי קונדה נאסט בסוף השבוע על מינויה לתפקיד של עמנואל אלט, שימשה כעורכת האופנה של המגזין בעשור האחרון. ההודעה לא הפתיעה איש: אלט, בת 43, סומנה מזמן על ידי בכירים בתעשייה כממשיכת דרכה הטבעית של רויטפלד בכס העורכת הראשית.

במסיבת עיתונאים שכינס ביום שישי, זבייה רומטה, נשיא השלוחה הצרפתית של קונדה נאסט, נימק את בחירתו: "רציתי למנות מישהי בעלת עין מיומנת, שיש לה את הביטחון הנדרש בעולם האופנה. מישהי מיושבת ומוערכת מאוד הן כעורכת אופנה והן כסטייליסטית: שתי איכויות שיש לאלט".

אלט היא הסטייליסטית השנייה ברצף, לאחר רויטפלד, שנבחרת להוביל את המהדורה הצרפתית - בחירה חריגה על רקע עמיתותיה מהמהדורות המקבילות בעולם שנכנסו לתפקיד עם הכשרה קודמת בעיתונות הכתובה. רומטה הביע את תקוותו כי אלט תרחיב את פעילותו של המגזין בטריטוריות חדשות. "לאלט יש את כל האיכויות האישיות והמקצועיות הנדרשות להפוך את המגזין למוביל... יש לי ביטחון מלא שהיא תוכל להוביל אותו בזירות השונות - לרבות זו הדיגיטלית", אמר. בדבריו אפשר לאתר ביקורת מרומזת על הפניית העורף העיקשת של קודמתה בתפקיד להתרחשות השוקקת במרחב הווירטואלי.

אלט הצטרפה לצוות העובדים של המגזין בשנת 2000, חודשים ספורים לפני מינויה של רויטפלד לעורכת הראשית, לאחר שעבדה כסטייליסטית ועורכת אופנה בשורה של מגזיני נשים בצרפת. בתקופת כהונתה של רויטפלד, תפוצת המגזין גדלה מ-100 אלף ל-140 אלף עותקים. בתוך זמן קצר הוא קנה לעצמו שם באמצעות כפולות האופנה הנועזות והשנויות במחלוקת שהציג, שעל רבות מהן פיקחה אלט. ההחלטה לקדם את אלט מרמזת כי לבעליו של המגזין, הוצאת קונדה נאסט, אין עניין לשנותו לעת עתה. "'ווג" פאריס מצליח מאוד, ורציתי להפקיד את מלאכת העריכה בידי אדם שיוכל להמשיך בקו דומה ובה בעת להזרים דש חדש", אמר רומטה.

מהם השינויים שצפויה אלט להכניס ברוח המגזין עם כניסתה לתפקיד החדש בתחילת החודש הבא? בעין לא מיומנת או מתעניינת, רויטפלד, אלט וחבורת העורכות הבכירות במהדורה נתפשות ודאי כמקשה אחת של נשים אופנתיות, שגזרתן הדקה והתמירה דשנה רק במעט מהעקבים הדקיקים של נעליהן. כמו בנות משפחה אחת שנוצרו בצלמה של העורכת הראשית, חזותן דומה להפליא. אולם במבט בוחן אפשר להבחין בדקויות בהופעתן שמבדילות אותן זו מזו, הבדלים שיכולים להצביע על שינוי עתידי בהלך הרוח שישתקף מעל עמודי המגזין.

פביאן ברון, ששימש כמנהל הקריאייטיבי של המגזין עד לפני שנתיים, אמר כי אלט היא הבחירה ההגיונית, בהתחשב בקשרים שקשרה בתעשיית האופנה עם צלמים ומעצבים מובילים, והוסיף כי הוא צופה שבעריכתה יהפוך המגזין לנגיש יותר לקהל הרחב. "היא מסחרית יותר מקארין - במובן החיובי של המלה," אמר לקטי הורין מה"ניו יורק טיימס". "היא משוחררת יותר, יותר מחוברת לרחוב".

לעומת שמלות המעצבים הקלילות ומעילי הפרווה הארוכים שאתם נהגה רויטפלד להופיע בציבור, סגנון הלבוש של אלט קרוב הרבה יותר ברוחו ללבושן של נשים ברחוב. בהשוואה לאחדות הזוהרת של קודמתה, שיכלה לעתים אף להרתיע, אלט משלבת סגנונות שונים בכפיפה אחת, כמו למשל רטרו, עתידני, אופנת רחוב נינוחה, סגנון גותי אפל ושיק צרפתי-קלאסי. גם אם זה עשוי להישמע מגובב, המראה הכללי שלה נשלט על ידי פיכחון אלגנטי.

בחייה האישיים, כמו גם מעל עמודיו של המגזין, סגנונה המחוספס, לעתים נערי, עומד בסתירה למראה הפתייני והחומרני שמקדמת רויטפלד. רומטה הוסיף כי הוא מעוניין שהמגזין יהיה פתוח יותר, "שיבטא מנעד רחב של רגישויות שונות ושיתקיימו בו סגנונות רבים. מגזין שבו כל אחד יוכל להביע את עצמו. אלט מסוגלת לפתוח את המגזין לגישה הזו", אמר. קשה להתעלם מן הביקורת הסמויה על החזון האסתטי הנוקשה והבלתי מתפשר של רויטפלד. מקטרגיה טענו כי היא עורכת את המגזין על פי טעמה האישי בלבד.

גם אם סביר להניח שהשינויים שתנהיג במגזין לא יהיו מרחיקי לכת, לפחות לא בתקופה הקרובה, אלט תאפשר לחזון אופנתי חדש ומסקרן, לא פחות מזה של רויטפלד, לנבוט מעל עמודיו. רמז אחד לנקודת מבטה הייחודית של העורכת החדשה אפשר למצוא במקרה שארע לפני מותו של מייקל ג'קסון ב-2009. אלט, שנודעה בהערצתה הגדולה לכוכב הפופ, ערכה לו היכרות עם מותג היוקרה הצרפתי בלמן, שהתחדש באותה תקופה תחת ידיו של כריסטוף דקרנן, ורצתה מאוד שירכיב את מלתחת מסע ההופעות שלו מן הבגדים זרועי אבני הקריסטל הצבעוניות שהוא מעצב.



עמנואל אלט



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו