בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הסרט "ברבור שחור" | המשימה: להפוך את נטלי פורטמן לבלרינה

הרקדן והכוריאוגרף בנג'מין מילפייה התבקש להדריך את נטלי פורטמן לקראת הסרט. איך זה נגמר בסוף כולם יודעים

תגובות

משימה קשה, אולי בלתי אפשרית, הוטלה על הרקדן והכוריאוגרף בנג'מין מילפייה. הוא התבקש לגרום לנטלי פורטמן להיראות כמו רקדנית בלט מקצועית לטובת הופעתה כפרימה בלרינה ב"ברבור שחור". מילפייה, רקדן ראשי ב"ניו יורק סיטי בלט", עבד במשך תקופה ארוכה עם ארונופסקי על הסרט וסיפק בעבורו את נקודת המבט של איש הבלט. הוא היה אמון על יצירת הכוריאוגרפיה ועל הכשרתן המקצועית של שתי השחקניות הראשיות, נטלי פורטמן ומילה קוניס. מילפייה אף משתתף בסרט כפרטנר הריקוד של השתיים, שמגלם את הנסיך זיגפריד בהפקה המחודשת של "אגם הברבורים" שניצבת במרכז העלילה.

עד לא מכבר מילפייה היה מוכר בעיקר לשוחרי מחול. מה שפירסם אותו כעת הוא לא הכשרת כוכבת כמו פורטמן לתפקיד, וגם לא הופעתו הקולנועית אלא הידיעות על הקשר הרומנטי שנרקם בינו לבין פורטמן בזמן העבודה המשותפת שהוביל לבסוף לכך שהשניים התארסו וכעת הם מצפים לילד. "מדובר בשידוך מאוד מוצלח", אמר עליהם ארונופסקי ל"יו-אס-אי טודיי" לאחר שהסיפור נחשף, כשהוא מנכס לעצמו את הקרדיט על היכרותם.

מילפייה, בן 33, נולד בצרפת והחל ללמוד בלט כשהיה בן שמונה, בעזרת אמו, רקדנית לשעבר ומורה לבלט. כשהיה בן 13 החל ללמוד בקונסרבטוריום הלאומי בליון ושלוש שנים מאוחר יותר קיבל מלגה מהממשלה הצרפתית והצטרף לבית הספר לבלט אמריקאי, מוסד ההכשרה הרשמי של להקת ניו יורק סיטי בלט. ב-1995 התקבל ללהקה הניו-יורקית, ב-1998 התמנה לסולן וב-2001 נהפך לרקדן ראשי. מאז כיכב בעשרות הפקות של הלהקה, בהן יצירות של ג'ורג' בלנשין, פיטר מרטינס וג'רום רובינס. בשנות האלפיים החל מילפייה לפעול ככוריאוגרף, הן ב"Danses Concertantes", פרויקט מחול שהקים ב-2002, והן עם להקות מן השורה הראשונה כמו ניו יורק סיטי בלט, תיאטרון הבלט האמריקאי, בלט האופרה של פאריס ובלט ז'נווה. כחלק מפעילותו ככוריאוגרף יצר מילפייה למיכאיל ברישניקוב את "כעבור שנים", יצירה שרקדן הבלט האגדי העלה ביוני האחרון בישראל.

הריקוד של נטלי פורטמן בסרט

הקשר של מילפייה עם "ברבור שחור" החל כאשר אחד ממפיקי הסרט סיפר לו כי הוא מחפש כוריאוגרף וביקש לצפות בחזרות שקיים לקראת העלאת יצירה חדשה. "הוא מאוד אהב את מה שהוא ראה", אמר מילפייה בראיון ל"ניו יורק מגזין". לאחר ששוחחו עמו על התסריט הובהר לו שהוא בפנים: "נאמר לי שהדבר הבא שעלי לעשות הוא לפגוש את נטלי פורטמן ולראות איך אנחנו מסתדרים, משום שהיה ברור שעליה להרגיש אתי בנוח" עם פורטמן הוא הסתדר מיד. "היא מאוד מקצועית ולא קשה", אמר באותו ראיון, "אין שם 'אטיטיוד'".

עם זאת ניצב בפניו אתגר משמעותי. "'אגם הברבורים' הוא היצירה הקשה ביותר בעבור רקדניות בלט", אמר, "היא דורשת איכויות ספציפיות של ארטיקולציה, זריזות וכוח, ועבודת הידיים דורשת אימונים מרובים. הבנתי שזה לא עומד להיות פשוט".

כמי שליווה את פורטמן לאורך התהליך, הוא מבקש להדגיש את מסירותה הטוטאלית לתפקיד. "נטלי עשתה אימון קרדיו מדי יום, שחתה בבוקר. אפילו כשהלכנו לישון באחת עשרה, היא היתה קמה סופר-מוקדם ומתעמלת במשך שעתיים לפני שחזרה לסט". מעבר לנכונות להשקיע, הוא מסביר כי היתה לה היכולת ללמוד מהר. "לגוף שלה יש אינטיליגנציה דמוית ספוג", הוא אומר. "מובן שהיא חכמה, אך יש הרבה אנשים חכמים שלא יכולים לנוע".

מנגד, גם פורטמן, שהתראיינה למגזין "פיפל", הרעיפה עליו שבחים והיללה את יכולתו להתגמש בזמן העבודה המשותפת: "לפעמים פשוט לא יכולתי לעשות משהו, לא משנה כמה עבדתי קשה. אז הוא היה מתקן את זה כדי להפוך את זה למשהו שיכולתי לבצע".

תחילה לא תוכנן לשלב את מילפייה בסרט עצמו. זו היתה יוזמה של מילפייה שחשב שהוא מתאים לכך כי הכיר את התסריט על בוריו ורקד את תפקיד הפרטנר בכל יום בחזרות.

כאשר הוא מתבקש לחוות את דעתו על הסרט מנקודת מבט של רקדן, הוא מספק תשובה מעט דיפלומטית. "הוקסמתי ממנו במובן שהוא היה turner-page", הוא אומר, "שרציתי לדעת מה הולך לקרות". בשלב התסריט, לדבריו, הסרט היה מאוד שונה: "היו בו יותר קלישאות, הוא היה יותר קאמפי. אך ככל שארונופסקי התקרב יותר לעשיית הסרט, הוא דיבר עם עוד הרבה אנשים בעולם הבלט, והדברים התפתחו לא מעט".



מילפייה. הפגין גמישות



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו