בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אמש בקונצרט: סולני באך הישראלים

תגובות

כל כך טבעי להביא יצירה כזאת בביצועים חוזרים, אבל עובדה: ביצוע הקנטטה "אברי ישוע שלנו" מאת בוקסטהודה הוא אירוע נדיר על במותינו. אמש חזרה היצירה המיוחדת הזאת - אמנות ואומנות בנות אמונה נוצרית תמימה - והצטלצלה כאן (ליתר דיוק, חמישה מתוך שבעת חלקיה). זה נעשה הפעם במתכונת של זמר אחד לכל קול, כנהוג בקונצרטים של "סולני באך הישראלים".

השיטה שבה הוגשה "איברי ישוע" היתה עלולה לעורר תרעומת: מאחר שמדובר בעצם בסדרת קנטטות קצרות (אחת כנגד כל איבר מאיברי גופו של ישוע על הצלב), "מותר" אולי לשסע, ובמקום להעמיד את הקהל מול אתגר (לא קשה) של שמיעת הקנטטות ברצף, לשבץ ביניהן יצירות אחרות כמין קטעי ביניים. במבחן התוצאה, השיסוע עבד (אז אין תרעומת). קטע ביניים אחד היה האריה הממכרת "מי יתן ראשי מים" של אחד הבאכים שקדם לבאך, הלא הוא יוהן כריסטוף באך, בן דורו של בוקסטהודה; קטע ביניים אחר היה קנטטה ידועה אחרת של בוקסטהודה עצמו (היא מכונה דווקא "קונצ'רטו") ובנויה על מנגינת "ישו שמחתי" הידועה מהמוטט הנשגב של יוהן סבסטיאן.

כאילו כל זה לא מספיק, נחתם הקונצרט לבסוף בקנטטה מס' 61 של יוהן סבסטיאן, שלדעתי לא בוצעה בארץ מעולם. לא פאר היצירות שלו (האריה לטנור מנדנדת ומתמשכת, לטעמי), אך עדיין יוהן סבסטיאן באך, ולו בזכות הפתיחה המיוחדת עם נגינה בסגנון "צרפתי" כרקע לכוראל פשוט ולפוגה קצרצרה.

רמת הביצוע היתה גבוהה, ומן העושים במלאכה אזכיר (לא מפני שלאחרים לא מגיע) את הכנר מתן גבעול ואת אחיו עירא, בוויולה דה-גמבה, ומן הזמרים את הסופרן הדס פארן, שהעלתה את הקונצרט באריה "היפתח ללבי", בסיום קנטטה 61, לשיא הצפוי והמתבקש.

"סולני באך הישראלים", חמישה זמרים ואנסמבל נגנים. אולם מרכז ענב בתל אביב.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו