בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תיאטרון הספריה הצטרף לרשימת המתמודדים בפרס התיאטראות

קולות המתנגדים לאישור תיאטרון הספריה טוענים כי זכאותו להשתתף בתחרות נוגדת את תקנון הפרס, כיוון שלא מדובר בתיאטרון רפרטוארי

תגובות

לראשונה מאז קיומו של פרס התיאטרון הישראלי הנמשך 15 שנים, הצטרף תיאטרון הספריה לרשימת התיאטרונים המתמודדים בתחרות על הפרסים בקטגוריות השונות. "הוכחה" מאת דיוויד אובורון ובבימוי יגאל זקס, ההצגה המועמדת מטעם התיאטרון, מספרת על קתרין שהקדישה את חייה לטיפול באביה, מגדולי המתמטיקאים של דורו, שהפך מגאון למשוגע והותיר אחרי מותו תעלומה. ההצגה הוגשה כמועמדת לפרסים בארבע קטגוריות ובהן פרס השחקנית בתפקיד הראשי ופרס השחקן/ית המבטיח/ה.

ניסיונות הספריה בעבר להצטרף לתחרות פרס התיאטרון נתקלו עד כה בסירוב מוחלט מצד הוועד המנהל ונראה כי גם כעת הדבר לא יעבור בשקט. התגובות לעניין זה מעידות כי אנו בפתחה של השערורייה הבאה של פרס התיאטרון. הקולות המתנגדים לכך טוענים כי הצטרפות תיאטרון הספריה נוגדת את תקנון הפרס, שכן הוא אינו עומד בתנאי הסף של ההצטרפות לתחרות, בעיקר משום שלא מדובר בתיאטרון רפרטוארי וההצגות המועלות בו הן קצרות מועד, שבועיים-שלושה לכל היותר. עוד טוענים המתנגדים כי התיאטרונים המשתתפים בתחרות פרס התיאטרון הפחיתו השנה במספר ההצגות המועמדות כדי לאפשר לחברי האקדמיה לראות את כולן, והנה מנגד מוסיפים הצגות.

ואולם מיכה לבינסון, מנהל בית הספר למשחק בית צבי ותיאטרון הספריה הפועל ליד בית הספר למשחק, סותר טענה זו. לדבריו, הספריה הוא תיאטרון רפרטוארי לכל דבר ונתמך ככזה על ידי משרד התרבות. עוד מוסיף לבינסון כי ההצגה "הוכחה" המתמודדת כמועמדת בפרס התיאטרון מוצגת יותר משבועיים-שלושה לאחר שהועלתה בבכורה ביוני 2010 ומוצגת מאז על בימת התיאטרון.

איתמר גורביץ', מנהל ומפיק פרס התיאטרון הישראלי, אישר כי תיאטרון הספריה מצטרף לתחרות פרס התיאטרון, אך לאור ההתנגדות של חברים בוועד המנהל העביר אתמול גורביץ' את הטיפול בעניין זה ליועץ המשפטי של העמותה.

זהו אינו החידוש היחיד השנה בפרס התיאטרון הישראלי עתיר השערוריות. בשנה החולפת עבר הפרס מהפכה בשיטת בחירת המועמדים, אף היא בשל המריבות והחיכוכים שאיימו על סגירתו. הפתרון שנמצא אז היה שינוי בשיטת בחירת המועמדים והקטגוריות: האקדמיה בעלת 120 החברים פוזרה ובמקומה מונתה ועדת בחירה של תשעה חברים. קטגוריות שונות נמחקו ובוטלו, אחרות חדשות צצו פתאום. תוצאות השינוי הזה הביא אל מרכז הבמה את התיאטרונים הפריפריאליים הקטנים ודחק לפינה את הגדולים. היה ברור שאחרי המהפכה הזו תגיע מהפכת נגד שתחזיר את השיטה הישנה. זה אכן קרה ומוקדם מהצפוי. לקראת טקס פרס התיאטרון שיתקיים במאי הקרוב, האקדמיה חזרה לפעול מחדש, אמנם רק עם 40 אנשים אבל עדיין אקדמיה, והקטגוריות רובן ככולן, אלה שבוטלו או שונו, חזרו כמו בעבר כבתקנון הראשוני.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו