בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בת דיטו יצאה מהחוג למגדר ונכנסה למועדון

בת דיטו השילה מעצמה סוף סוף את הרוק הדלוח של "גוסיפ" והמירה את תפקיד הבלבוסטה שנטלה לעצמה בתואר דיוות דיסקו

תגובות

כבר לא מעט שנים שאני גורס בהתלהמות שבת דיטו מתבזבזת ב"גוסיפ". מקרה קלאסי של חוסר התאמה בין זמרת ענקית ללהקה סתמית, שאין לה אפילו חמישה שירים ראויים. הפנקסנות הזו, שנחשבת למוקצית בקרב כל מי שמחבק את דיטו כאייקון נשי - לסבית לוחמנית שמורדת במוסכמות הפטריארכליות ומציבה לו אלטרנטיבה עסיסית - התגבשה כששמעתי לראשונה את הרמיקס של ג'יי די טוויץ' מ"אופטימו" ל"Listen Up"; גרסה שבה טואטאו באלגנטיות שיירי הרוק הדלוח של "גוסיפ" לטובת מוטיביים דאנסיים, שהדגישו עד כמה דיטו תהיה מאושרת לו תמיר את תפקיד הבלבוסטה שנטלה לעצמה, בתואר הפאייטי דיוות דיסקו.

המחשבות הללו התחזקו בכל פעם שרמיקסרים כמו "סולוואקס" או טרבור "פלייגרופ" ג'קסון התעללו בשירים של "גוסיפ", סילקו מהם את הפלייבק המקורי לטובת אלקטרוניקה רקידה והשאירו את קול הסול הגדול של דיטו בחזית. ההכרעה הסופית נפלה בסוף 2009, כאשר במקביל יצאו "Music for Men", הפלופ שהפיק ל"גוסיפ" ריק רובין, ו"Temporary Pleasure" של צמד האלקטרו "סימיאן מובייל דיסקו", שבו התארחה דיטו לשיר הטוב באלבום, "Cruel Intentions". הניגוד בין דלות החומר שקרסה תחת עושר ההפקה של רובין לחיוניות הפופית של להיט מיידי כמו "Cruel Intentions" הבהירו גם לדיטו שהיא חייבת לעצמה איזה טיול שורשים למועדון המיתולוגי פרדייז גראג'. היא הזמינה את "סימיאן מובייל דיסקו" לטשטש את הסינגל "Pop Goes the World" וכשהבינה ששני האנגלים ההדוניסטים הם האנשים למשימה, היא נכנסה אתם - הפעם לבדה - לאולפן. התוצאה, אי-פי עם ארבעה קטעים בלבד שנמשך כמעט 23 דקות, היא הדבר הכי טוב שדיטו אי פעם הקליטה.

ג'אס שואו וג'יימס פורד - שהפיק גם את "ארקטיק מאנקיז", "לאסט שאדו פאפטס", "קלאקסונז" ו"פלורנס אנד דה מאשין" - הכניסו את דיטו עמוק לטריטוריית הדיסקו הפסיכדלי, עטפו אותה בסינתיסייזרים אנלוגיים חמים ותפרו ביטים - שניים אטיים ומהפנטים, שניים מהירים וסוחפים - במיוחד למידות המלודיות שלה. כבר בפזמון של השיר הראשון, "Do You Need Someone?", מורגשת ההקלה של דיטו, ללא התלות המכבידה והמעכבת של "גוסיפ". כשהיא סוגרת את השיר בלחישות החוזרות ומתחננת "תני לי להיות האחת" נותר רק לשאול מדוע לקח לה כל כך הרבה זמן להגיע להכרה הזו.

הרוך, האווריריות וזמן הנשימה שיש לדיטו בתוך קטעים הארוכים - כשהיא לא כלואה בדחיסות פאנקית חונקת - הם מה שהגשה עוצמתית כמו שלה היתה זקוקה לו, על מנת להוכיח שהיא יותר מריאות בריאות עם אג'נדה. ב"Good Night Good Morning" למשל, היא מוליכה את הבס האלקטרוני ותכנות התופים קדימה וגורמת להם להתאים את המנגינה אליה. וטוב שכך. על פי האלבומים של "גוסיפ" אפשר בטעות היה לחשוב שהמחסור העלוב בהוקים הוא אשמתה. עכשיו מתברר שלבחורה יש הוקים מדבקים כמו אבולה במחנה פליטים. בשיר הקליט ביותר מתוך האי-פי, "I Wrote the Book", שכבר מתנגן בגלגלצ, ובשיר המסיים "Open Heart Surgery", דיטו ו"סימיאן מובייל דיסקו" לוקחים פנייה מפתיעה לכיוון פרוטו-האוס - התקופה הקצרה שאחרי הדיסקו ולפני ההאוס - ומשחזרים בממזריות את ההתנסויות הנאיביות בצעצועים האלקטרוניים שיצאו לשוק בתחילת שנות ה-80, עם כל מיני משחקי מחיאות כף, יריות לייזר ואפקטים דאביים, שמחדירים רוח משועשעת לטקסטים האמוציונאליים של דיטו על המרדף אחרי אהבה. בכלל, נחמד לראות שדיטו יצאה מהחוג למגדר ונכנסה למועדון. היא כבר לא שרה על, אלא שרה את. וניכר שהיא נהנית מכל רגע. היא ממש לא היחידה.

בת דיטו, "Beth Ditto" (סוני)



בת דיטו. יותר מריאות בריאות עם אג'נדה



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו