בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שוברים את הכבלים: הבוסים שגרמו למרטין סקורסזה לביים עבור HBO

איך מצליחים להרוויח מסדרה שעולה יותר מסרט הוליוודי וכיצד גורמים למרטין סקורסזי לביים גם למסך הקטן. ריצ'ארד פלפלר ומייקל לומבארדו, שניים מהמנהלים הבכירים של HBO, בראיון מיוחד על המכנה המשותף הגבוה ביותר

תגובות

במלון רחב הידיים "לנגהאם" שבפסדינה קליפורניה, שבו התקיים בתחילת החודש כנס איגוד מבקרי הטלוויזיה, יושבים להם ריצ'ארד פלפלר, מנכ"ל משותף ברשת היוקרתית HBO, ומייקל לומבארדו, מנהל התוכניות שלה, ומתגאים במרכולתם. השניים התמנו לתפקידים הנוכחיים עם צוות חדש עם פרישתו של כריס אלברט בנובמבר 2007. אלברכט עזב לאחר שמשטרת לאס וגאס עצרה אותו בעוון הכאת חברתו. לא רק שלומבארדו ופלפלר נכנסו לתפקידם בזמן שהתחוללה סערה מאחורי הקלעים של הרשת, הרי שזו גם הייתה תקופה משמעותית על המסך, זמן קצר לפני ששודר הפרק האחרון של "הסופרנוס", ספינת הדגל של HBO.

HBO, ראשי התיבות של Home Box Office, הוא ערוץ הכבלים בתשלום הגדול בארצות הברית. הוא קיים משנות ה-70, אבל עד 1997 היה ידוע בעיקר בשידורים ישירים של קרבות איגרוף וסרטי קולנוע. באותה שנה חלה תפנית בלוח השידורים שלו, שאותה בישרה סדרת בית הכלא "אוז". התפנית זו נהפכה למגמה גורפת עם עליית "הסופרנוס" כעבור שנתיים.

מאז תחילת שנות ה-2000 התקבע הערוץ, שאינו נשלט על ידי מפרסמים ואינו מוגבל על ידי שיקולי רייטינג, כתו תקן של איכות טלוויזיונית ושל עשייה לקהל בוגר. כיום, לאחר ששידר סדרות כמו "הסמויה", "תרגיע", "אחים לנשק", "סקס והעיר הגדולה", "הפמליה", "עמוק באדמה", "דם אמיתי" וכעת גם "אימפריית הפשע", זכה HBO למעמד ייחודי. לא מוגזם לכנות את התקופה הזאת תור הזהב של הטלוויזיה, והערוץ הוא זה שהוביל אותו.

HBO היא מלה נרדפת לעשייה איכותית ומנהלי הרשת נחשבים למי שבידם הנוסחה המנצחת ליצירה משובחת. בצד זה, קמה ל-HBO תחרות בצורת ערוצי כבלים אחרים, שגם הם מציגים תכנים בוגרים, דרמה עשירה המאופיינת בדיבור טבעי הכולל ניבולי פה, סקס, צילום קולנועי, דרמה עשירה וגם די הרבה אמנות (HBO ודומיו מוצגים גם כערוצים המשדרים הרבה אלימות, אבל התחושה היא שדווקא רשתות השידור, על תאוות סדרות השוטרים וסיפורי הרצח שלהם, חוטאות בזה יותר).

שני המנהלים אחראים לתוכני הערוץ. לומבארדו צמח מתוך הערוץ שבו הוא עובד עוד משנות ה-80, ואילו פלפלר הגיע אליו ב-1992 אחרי שעבד בתחום הפוליטיקה (ראו מסגרת) והתקדם עם הזמן. עם מינויו לתפקיד מנכ"ל קיבל עליו פלפלר את האחריות לתכנון כל התוכניות של HBO וכן את ניהול מחלקת התקשורת והדימוי של תוכני הערוץ. בתפקידו הקודם כמנהל העסקי הבכיר של החוף המערבי, נחשב לומבארדו לסוגר העסקאות הגדול של הרשת בהוליווד, ולכן קודם לתפקיד הבכיר של מנהל התוכניות. על עבודתם המשותפת מתראיינים השניים יחד ולראשונה לעיתון ישראלי.

השניים, לבושים בחליפות כחולות כהות יוקרתיות עם חולצה בהירה פתוחה בצווארון, ללא עניבה, נראים כהפכים משלימים זה של זה. לומבארדו צנום וממושקף ואילו פלפלר גבוה, רחב ושזוף מאוד. כיאה לערוץ שבראשו ניצבים השניים, גם הם לא עונים לשום תבנית סטריאוטיפית. פלפלר, על שיזופו ושערו השופע, שכל כולו משדר זוהר הוליוודי וקולו מזכיר את זה של אלק בולדווין ב"רוק 30", הוא דווקא ניו-יורקי שחי שם עם משפחתו גם היום, ואילו לומבארדו, המשדר ניחוח מובהק של החוף המזרחי, הוא מלוס אנג'לס מבטן ולידה.

HBO נודעה בסיסמה "זה לא טלוויזיה, זה HBO". אלא שבשנים האחרונות נדמה כי הטלוויזיה נהייתה HBO כעת כשיש ערוצים כמו שואוטיים, אי-אם-סי, טי-אן-טי ואפ-אקס שעושים דברים דומים מאוד בהשראתו. ובכן, מה בכל זאת מייחד את HBO? "למעשה, אנחנו כבר מסתפקים רק ב'זה HBO', כי זה מתייחס לכל סוגי העשייה שלנו", עונה פלפלר. "האנשים הנכונים לשאול את השאלה הזאת הם הכותבים והמפיקים שבאים אלינו. הם אומרים לנו שפה הם יכולים לצייר על הקנבס שאנחנו מספקים להם. הם יודעים שאנחנו נעניק להם טיפול נכון וזמן ראוי. כאשר מרטין סקורסזי נשאל מדוע החליט לעשות את 'אימפריית הפשע' אצלנו, הוא הסביר שזה משום שהוא מספר סיפורים, ויש מעט מאוד מקומות שבהם נותנים לך לספר סיפורים כמו ב-HBO. אם תשאלי אנשים כמו דייוויד סיימון (היוצר של 'הסמויה', 'דור מזוין' ו'טרמה') ודייוויד ביינוף (היוצר של 'משחקי הכס') למה הם באים אלינו, הם ישיבו כי אצלנו הם יכולים להצטיין ואצלנו יבחנו את היצירה שלהם לפי איכות ולא לפי רייטינג בהכרח. המדד שלנו להצלחה הוא איכות וגיוון, לאו דווקא נתוני צפייה גבוהים. אנחנו מוכרים מותג והוא מספק הרבה טעמים. מה המכנה המשותף? קול מקורי ואיכות גבוהה. האם היום יש עוד מקומות שאפשר לפנות אליהם? ברור שיש. יש אחרים שעושים עבודה טובה".

"איכות הדרמות, ולא רק בערוצי הכבלים, השתפרה לאין שיעור בעשר השנים האחרונות", מוסיף לומבארדו, "וזה דבר נפלא".

במה הערוץ שלכם שונה מאי-אם-סי למשל?

לומבארדו: "בעיקר בגיוון. אי-אם-סי עושה דרמות בנות שעה. אנחנו עושים סדרות, סרטים, מיני סדרות. הטווח שלנו גדול יותר. סוג התוכניות שאנחנו עושים שונה מאוד זה מזה. האם סדרה כמו 'שובר שורות' היתה יכולה להיות משודרת אצלנו? מבחינת הכתיבה, עיצוב הדמויות - התשובה היא כן, בהחלט. אני מניח שהם לוקחים בחשבון דברים שונים מאתנו, מאחר שבאי-אם-סי יש פרסומות. אילו 'שובר שורות' היתה משודרת אצלנו היא בוודאי היתה נראית קצת אחרת. כל עוד נמשיך להתמיד בגישה שלנו, השוני יהיה ברור לקהל שלנו".

השנה יעלה בערוץ הסרט החדש והמחכים, "Sunset Limited" של טומי לי ג'ונס, על פי ספר של קורמק מקארתי, סרט הכולל בעצם אך ורק התפלפלות בין שחור (סמיואל ג'קסון) ללבן (טומי לי ג'ונס) בחדר אחד. בזמן הצפייה בסרט עולה התהייה אם מנהלי הערוץ שכחו, מרוב מאמץ לייחד את HBO משאר העשייה הטלוויזיונית, שבכל זאת מדובר בטלוויזיה, מדיום שעדיין מזמין שלטוט.

על כך משיב לומבארדו: "הסרט הזה הוא דוגמה טובה, כי שום גוף, בוודאות, לא היה מפיק אותו. זו יצירת מופת, הכתובה מדהים, משוחקת להפליא..." ופלפלר משלים: "מופת טלוויזיוני. ואגב, גם את 'טרמה' (סדרה על ניו אורלינס שאחרי הוריקן קתרינה, ר"ק) לא היו מפיקים. ובמובן מסוים גם לא את 'אימפריית הפשע', שהיא מאוד מרובדת, מלאת פרטים, ולוקח זמן להיכנס אליה. שום מנהל ברשת ממסדית לא מאשר את הסדרות האלה. נקודת המבט שלו תמיד תהיה דרך קהל יעד. הוכחה לכך היא 'אורות ליל שישי' (של הרשת הארצית אן-בי-סי). בסופו של יום היא נבחנה לפי הרייטינג שלה ונאלצה לקבל חיזוק מדיירקט טי-וי (אתר לשידורים אינטרנטיים ששילם על זכויותיה, ר"ק) כדי לשרוד".

האם תוכניות של HBO מקבלות כיום אותה הזדמנות שקיבלו לפני עשר שנים למצוא את הקהל שלהן?

לומבארדו: "כן. ניקח שוב את 'טרמה' כדוגמה - הביקורות היו נהדרות, אבל הרייטינג היה צנוע. לא היה ספק בכלל שנחדש אותה לעונה נוספת. אנחנו עדיין באותו ביזנס. אני מנסה לחשוב על סדרה שלא חידשנו לעונה שנייה ולא עולה כזאת בדעתי".

פלפלר משלים: "'משועמם' לדוגמה, היא באיכות גבוהה, הקונצפט מעולה, השחקנים מדהימים. היא לא הצלחה ענקית בתחום הרייטינג. אבל חידשנו אותה לעונה שלישית. אנחנו נותנים לסדרות שלנו אורך נשימה".

מה עם "דדווד", "רומא", "קרנבל", "תגיד לי שאתה אוהב אותי"?

פלפלר: "לא אנחנו החלטנו לבטל אותן".

לומבארדו: "אכן, שנינו לא היינו מעורבים בהחלטות האלה. פעמים רבות ההחלטה שלא להמשיך נובעת מזה שליוצרים אין חזון באשר להתפתחות הסדרה. ההחלטה לבטל את 'רומא' היתה כלכלית. היא התקבלה לפני שבכלל צילמו את העונה השנייה. אנחנו היינו עושים כל שביכולתנו כדי להשאיר אותה באוויר. אני חושב שזאת היתה החלטה שגויה לבטל אותה".

פלפלר: "שתי הסדרות שהסתיימו מוקדם מדי, לטעמי, וזה נעשה לפני שנכנסנו לתפקיד הנוכחי היו 'רומא' ו'דדווד'".

מה היתה ההחלטה הכי קשה שקיבלתם כמנהלי הערוץ בארבע השנים האחרונות?

לומבארדו: "בכל הכנות, ההחלטה לקחת את 'דם אמיתי' כסדרה הראשונה שלנו היתה הכי קשה. הפיילוט היה מעניין, לא מושלם, וזאת סדרה מז'אנר פנטסיה שפונה בעיקר לחובביו. היא לא 'הסופרנוס' ולא מנסה להיות. ידענו שהבחירה בה תגרום לאנשים להגיד 'מה קורה שם ב-HBO'. במבט לאחור, אני שמח שקיבלנו את ההחלטה הזאת. אבל לא ישנו בלילות בגללה".

פלפלר: "אני מסכים. רק אוסיף ואומר שלא ידענו אז ש'דם אמיתי' תשתלב בשיגעון הערפדים הנוכחי, אבל היה לנו אמון מלא ביוצר שלה אלן בול כשותף, והימרנו על החזון, הכישרון והיכולת שלו, וזה היה הימור נכון".

האם אתם מחפשים את "הסופרנוס" הבאה?

לומבארדו: "לא. אם בכל פעם שמניפים אלה מצפים לקבל הום-ראן - נכשלים", הוא משתמש בדוגמה מענף הבייסבול, בו הום-ראן מסמל הצלחה מסחררת. "אני חושב שזאת בדיוק הבעיה של רשתות השידור הממסדיות. אם לא נותנים הזדמנות לתוכניות לצמוח, לא מגיעים לשום מקום. אין ספק, 'הסופרנוס' היתה תוכנית נהדרת בכל הרמות".

פלפלר: "לדעתי 'דם אמיתי', מבחינת הצפייה וכתופעה תרבותית, היא גדולה ממש כמו 'הסופרנוס'. וכך גם 'אימפריית הפשע', גם מבחינת הביקורות והצפייה, ומדובר רק בעונה הראשונה. אנחנו מאמינים ש'משחקי הכס' (סדרה מז'אנר הפנטסיה עם ניחוח היסטורי שתעלה בהמשך השנה ונרכשה לשידור על ידי יס, ר"ק) תלך באותה דרך".

האם אתם חושבים ש"אימפריית הפשע" תמשיך לעונות רבות?

פלפלר: "בהחלט. הכתיבה מבריקה, שחקנים מעולים. זה סיפור יוצא מן הכלל. וגם טרי (היוצר טרנס וינטר) רוצה בזה".

כיצד ערוץ טלוויזיה, המוגבל בתקציביו, יכול להפיק סדרה כמו "אימפריית הפשע", שהיא כמעט כמו הפקת עשרה סרטים?

לומבארדו: "מובן שאנחנו מרוויחים מהמכירות לחו"ל ומווי-או-די, אבל מאחר שאנחנו לא מוכרים פרסומות, השיטה שלנו היא משחק האיזונים. אחרי שנעשה תוכנית כזאת, לשם האיזון נעלה את 'בטיפול', שהיא דלת תקציב. כשמגיעה אליך תוכנית כמו 'אימפריה', ברור מאליו שהיא תהיה סדרה עתירת תקציב. אי אפשר לעשות סדרה תקופתית על שנות ה-20 באטלנטיק סיטי בתוך אולפן. הצופים שלנו מצפים מאתנו ליותר. חייבים לגרום לצופים, שכרגע צפו בסרט שתקציבו 300 מיליון דולר, לחוש בנוח עם סדרה כזאת".

פלפלר: "אם נחזור לשאלה על המתחרים, הרי ש'שובר שורות' בהחלט היתה יכולה להיות משודרת אצלנו, אבל אף אחד מהערוצים המתחרים לא יכולה היה להעלות הפקה כמו 'אימפריית הפשע' או כמו 'משחקי הכס'. זה עוד דבר שמייחד אותנו".

"אימפריית הפשע" היא עשירה ומרתקת, אבל אין בה גילוי מרעיש כפי שהיה בצפייה ב"הסופרנוס" או "הסמויה". בעבר הערוץ שלכם נהג לבחור שחקנים אנונימיים כמו ג'יימס גנדולפיני. האם הפעם, עם טרנס וינטר, מרטין סקורסזי וסטיב בושמי לא הלכתם על בטוח?

לומבארדו: "'הסופרנוס' היה רגע בזמן. טלוויזיה לא היתה במקום שהיא נמצאת בו עכשיו. זה היה רגע מהפכני, באופן שהגישו סדרות טלוויזיה. שום דבר לא יכול לשחזר את החוויה הזאת. בכל מקרה, מדובר בסיפור מאוד שונה - 'הסופרנוס' הציגה סיפור משפחתי, 'אימפריית הפשע' היא סיפורה של תקופה" ופלפלר משלים: "התבוננות בהיסטוריה בצורה אחרת".

לומבארדו: "היוצרים של 'הסופרנוס' רצו אנשים אנונימיים. כאן סקורסזי הוא שהחליט לקחת את סטיב בושמי. וצריך להזכיר שבשביל קהל האמריקאי הוא לא בחירה מתבקשת בכלל לתפקיד הזה. כשעושים סדרה תקופתית - ויש לנו ניסיון עם 'רומא' - מתחילים במקרו, ורק אחר כך עוברים לסיפורים האישיים. 'הסופרנוס' התחיל עם המיקרו - גבר שמתמוטט כחלק ממשבר אמצע החיים שלו".

מתיו ויינר, יוצר "מד מן", אמר כי כשניסה לעניין גופי שידור ביצירה שלו נרתעו מהעישון הרב ומכך שמדובר ביצירה תקופתית. "אימפריית הפשע" היא תקופתית ויש בה הרבה עישון. האם במובן מסוים ויינר פתח לה את הדלת?

לומבארדו: "'דדווד' היתה סדרה תקופתית, וגם 'רומא', כך שהיו אצלנו סדרות תקופתיות עוד קודם לכן. נכון שברשתות מקובל להתרחק מסדרות תקופתיות, כי באופן כללי הן נוטות להיות יקרות יותר, וככלל אנשים פחות מתחברים אליהן".

פלפלר:"זה נכון גם בעניין העישון. יש ארגונים באמריקה שמנסים למחוק כל זכר לעישון מסדרות או סרטים. הם מפעילים לחץ מאוד חזק על רשתות המתפרנסות מפרסומות. אנחנו לא כאלה".

האם המיתון פגע ב-HBO?

לומבארדו: "אחרי כל רבעון אנחנו עוצרים לנשימה. העובדה שאנשים לא ביטלו את המנוי בזמן המיתון היתה משמחת ולמען האמת גם מפתיעה. כל חברה שאינה מספקת שירותים חיוניים צריכה להחזיק אצבעות ולהתפלל לטוב בתקופה כזאת. העובדה שבינתיים המצב של הערוץ הוא טוב קשורה לכך שבימי מיתון אנשים פחות יוצאים לבלות ולכן הם נשארים לראות טלוויזיה בבית. תוכניות העילית שלנו נהנות מאחוזי צפייה גבוהים - ל'דם אמיתי' יש 13.5 מיליון צופים, ל'אימפריית הפשע' 11 מיליון צופים בממוצע. מתוך 30 מיליון מנויים זה יפה. אנחנו כנראה מספקים חלקים רבים מהקהל הזה".

בתקופה שאולפני הסרטים הגדולים החלו להציע חומרים קלים יותר לעיכול, נדמה שהחלטתם להתמקד בחומרים קשים או סבוכים יותר. האם זאת היתה האסטרטגיה שלכם?

לומבארדו: "אנחנו ממשיכים לעשות את מה שעשינו תמיד. רבים בארצות הברית מדברים על זה שהאולפנים התרחקו מעשיית סרטים למבוגרים. הם מחפשים סרטים שיצליחו בקרב חתך גילי צעיר. סרטי תלת ממד מצליחים מאוד. פעם היה קהל שנהנה מהליכה לקולנוע ומצפייה ב-HBO. נראה לי שהם נהנים יותר מ-HBO כעת".

מאחר שהקולנוע ההוליוודי אינו ממלא את התפקיד שלו בעשייה דרמטית, האם אתם מרגישים שיש לכם מנדט חדש בתרבות?

לומבארדו: "למרבה הצער אין לנו תקציב שבעזרתו נוכל למלא את התפקיד הזה. אבל אנשים שפעם הלכו לאולפנים הגדולים עם רעיונות לסרטים ולמיני סדרות, באים כיום אלינו, אין ספק בזה".

פלפלר: "אנסח את זה כך: לפני חמש שנים קייט וינסלט לא היתה פונה אלינו עם פרויקט כ'מילדרד פירס', ומרטין סקורסזי לא היה פונה אלינו עם סדרה משלו". *

במרחק נגיעה

מנהלי HBO על שילוב סדרות טלוויזיה ישראליות בערוץ

כשריצ'ארד פלפלר ומייקל לומבארדו נשאלים האם הרכישה של "בטיפול", סדרה ישראלית שזכתה לגרסה אמריקאית בערוץ שלהם, היתה עניין חד פעמי שלעולם לא יחזור על עצמו, הם מזכירים כי "יש לנו כמה תוכניות ישראליות, כמו 'מסכים' ו'מרחק נגיעה'".

אתם מתכוונים להפיק מהזכויות האלה סדרות?

לומבארדו: "לא, אבל עיבדנו את התסריט של 'מרחק נגיעה' למשהו אמריקאי. אנחנו מפתחים עם קלייד פיליפס, אחד התסריטאים הראשיים של 'דקסטר', את 'האמת העירומה', המבוססת על סדרה ישראלית". ופלפלר מוסיף: "'מסכים' היא תוכנית מעניינת, אם היינו מוצאים כיצד לפצח אותה לצרכינו".

"מאחר שישראל היא מדינה כל כך קטנה ואין שוק המשך (בעוד שסדרות אמריקאיות מתאימות גם לשוק הבינלאומי, ר"ק)", מסביר לומבארדו "מדובר בהכרח בתקציבים מאוד קטנים, המחייבים את גופי השידור להישען על התסריט. וזה בדיוק מה שאנחנו עושים ב-HBO. אנחנו לא בעסקי הפורמטים, לא כך אנחנו עובדים בדרך כלל. אנחנו לא יוצאים לחפש פורמט מתאים, אלא מחכים לתסריטאים להיכנס אלינו, אבל הסדרות האלה והפורמטים שלהם שימשו לנו מקור השראה".

באמצע השיחה מבקש פלפלר לאשר מידע שנמסר לו שלפיו התוכניות של HBO מצליחות מאוד בישראל. "אני תמיד שומע מישראלים ש'סקס והעיר' היתה הצלחה אדירה", הוא אומר. לאחר שהוא מקבל אישור על כך, הוא פונה לשותפו ושואל אם ביקר אי פעם בתל אביב. לומבארדו משיב לו בשלילה. "לתחושתי תל אביב היא בעצם ניו יורק", מסביר פלפלר לשותפו. "כשאתה הולך ברחוב דיזנגוף אתה ממש מרגיש את הווייב של ניו יורק. מובן שהאווירה הפוליטית שונה, אבל היא מאוד מזכירה אותה".

לפני האימפריה

מייקל לומבארדו צמח בערוץ. ריצארד פלפלר הגיע מהפוליטיקה

מייקל לומבארדו, מנהל התוכניות ופעילות של החוף המערבי של HBO, הוא אחראי לחטיבות הסרטים, שידורי הספורט, הדוקומנטרי, המשפחה ובידור של הערוץ וכן על הצד העסקי של החוף המערבי. הוא התמנה לתפקיד ב-2007.

קודם לכן, החל ב-2003, שימש לומבארדו כסמנכ"ל לענייני עסקים, הפקה ותכנון. בספטמבר 1986 הצטרף למשרדי HBO בלוס אנג'לס כמנהל עסקי בחוף המערבי. שנה אחר כך הוא מונה כסמנכ"ל העסקים של כל החוף המערבי. ללומבארדו תואר ראשון מאוניברסיטת קורנל ושני מאוניברסיטת קליפורניה שבברקלי.

ריצ'ארד פלפלר הוא מנהל שותף, האחראי לפיקוח התוכניות המקוריות של הרשת. הוא התמנה לתפקיד ביוני 2007 עם לומבארדו. קודם לכן, ב-2002, היה סמנכ"ל של הרשת. פלפלר היה מעורב בכל ההיבטים היצירתיים של החברה, והיה במועצת התכנון תוכניות של הערוץ. לפני שהצטרף לערוץ ב-1992 ומונה לסמנכ"ל התקשורת, תפקיד שמילא את עד 1997, ייסד פלפלר את חברת RLP לתקשורת ולהפקות, ולפני כן היה עוזרו של הסנאטור כריס דאד מקונטיקט. בין שלל עיסוקיו פלפלר הוא הוא גם במועצת הדיקן של בית הספר לממשל של אוניברסיטת הרווארד.

דם חדש

מהן הסדרות הגדולות שהופקו מאז שפלפלר ולומבארדו נכנסו לתפקיד

"דם אמיתי", סדרת הערפדים הסקסית של אלן בול (שתשודר מתחילתה ביס סיי-פיי מיום שלישי הבא), היא הסדרה הראשונה שהצמד לומבארדו ופלפלר קיבלו תחת חסותם. סדרות גדולות נוספות שהם חתומים על שידורם הן "אימפריית הפשע" של טרנס וינטר ומרטין סקורסזי, על שנות ה-20 בתקופת היובש של ארצות הברית. סדרה אחרת שהם מייחסים לה חשיבות רבה היא "משחקי הכס", פנטסיה המתרחשת בימי הביניים מאת דייוויד ביינוף (תסריטאי "השעה ה-25") ודן וייס, על פי ספריו של ג'ורג' ר"ר מרטין. הסדרה עתידה לעלות לשידור בארצות הברית באפריל.

האם החליטו לאמץ את הז'אנרים הפנטסטיים לערוץ? "זה לא מה שמשך אותנו בסדרה", משיב לומבארדו. "לא קראתי את הספרים אבל קראנו את התסריטים. הכתיבה היתה כל כך מדהימה שהלכנו על זה". פלפלר ממשיך את דבריו: "הנושאים הם אוניברסליים, עוצמה, חמדנות, תאוות בצע, סקס. תוכנית סקסית ומאוד פוליטית. היא צולמה במלטה, היא נראית ממש טוב".

מדוע הוחלט שזאת תהיה העונה האחרונה של "הפמליה" ו"אהבה גדולה"?

לומבארדו: "זאת העונה השמינית של 'הפמליה'. התוכנית היחידה שהאריכה כל כך הרבה זמן לפניה היתה 'הסופרנוס'. מאחר שאנחנו לא בעסקי מכירת שטחי פרסום, לעולם לא נחייב יוצר שאיבד את תשוקתו לסדרה להמשיך לעוד עונה, רק כי היא מצליחה. באמצע כל עונה, אנחנו מדברים עם היוצרים על האפשרות להמשיך, ובמקרה הזה דאג (אלין, יוצר 'הפמליה') הרגיש שהוא הגיע לסוף של הסיפור של הדמויות האלה. הם כבר בשנות ה-30 שלהם, הם בשלב חדש בחיים. המסע הגיע לסופו. ואני חושב ש'אהבה גדולה' נמצאת במצב דומה. היוצרים הרגישו שהם כבר סתם ממציאים סיפורים ושהם הגיעו לסוף הטבעי של הסיפור של המשפחה הענפה הזאת".



לומבארדו מימין ופלפלר. בלי סיסמאות


''הסופרנוס''



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו