בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שבוע אופנת סתיו-חורף 2012-2011 בניו יורק

תצוגות השבוע האחרון מוכיחות שבניו יורק קם דור חדש של מעצבים המצליחים להחדיר תחכום לספורטיביות המסורתית של הבגדים האמריקאיים

תגובות

שמלות רכות, מוגנות במעילים פרקטיים וקרסוליים מעוטרים בטבעות פרווה - שבוע האופנה בניו יורק, שיינעל מחר, הוא בסימן יום ולנטיין שצוין במהלכו. אבל דור חדש של מעצבים בני עשרים ומשהו מתייחס לרומנטיקה בדרך קשוחה יותר, ללא הלבבות והפרחים, ומציג התייחסות אופנתית לצרכים המעשיים של עונת סתיו-חורף 2011-2012. התוצאה היא מראה רענן: בגדים עליונים גדולים אך לא כבדים, עשויים מבדים תעשייתיים ומאובזרים באבזמים ורוכסנים גסים, שנלבשים עם שמלות רכות ונשיות.

מהמיטה לגוף

זו אולי הרחבה של המוטיב המוכר של גבר-אשה, אבל אלכסנדר ואנג הקנה ללוק הזה אלגנטיות נוקבת, ועשה זאת בנגיעה של אירוניה ועם הרבה אנרגיה. בתקופה שבה האמריקאים רועדים מקור ובקושי רוצים לצאת מהמיטה, המעצב יצר אזור נוחות חמים: מעילים תפוחים בצורת שכמיות שנראים כשמיכות פוך שעברו הסבה אמנותית מהמיטה לגוף. כשם שהקליפה החיצונית גוננה על שמלות דקות וצמודות, כך לנעליים עדינות צורפו קפלים נגד בוץ מעל העקבים; עוד הגנה בנוסח פוך ניכרה בנעליים המאובזרות במגני קרסול מעור ובנעלי עקב מסיביות ומעוטרות מעור.

השילוב בין מעיל לפונצ'ו, שיצר מעין פראק בסגנון מעיל טייסים, היה אולי עלול להיראות מוגזם מבחינות מסוימות, לולא השימוש האקזוטי שעשה ואנג בבדים כגון פרווה שהוחדרה לתוך משטח צמרירי. זו היתה דוגמה אחת לשילוב בדים או שימוש בלתי צפוי בהם: בד פליס יומיומי בבגד אלגנטי, מכנסי ג'וגינג מעור פוני יוקרתי ומשקפי מגן ממוסגרים בפרווה. גם בבגדים קלאסיים יחסית, כגון שמלות סאטן בגזרה א-סימטרית, החצאיות נפרמו למעין סרטים כדי להעניק למראה ייחוד מפתיע. "להוציא את היומרנות מהיוקרה", אמר ואנג מאחורי הקלעים. רוח הדברים ניכרה היטב בתצוגה המהירה והחזקה שלו.

ג'וזף אלטוזארה היה במצב רוח דומה ביופי המעורער שהציג. הוא שלח למסלול דוגמניות אלגנטיות ומוקפדות בשפתיים אדומות בוהקות, שעטו מעילים שופעי פרזול בסגנון תעשייתי מעל שמלות רכות וקפיציות. "התחלתי לבדוק את הרעיון של גראנג', ואחר כך חשבתי על קייט מוס בשנות ה-90 - משהו פונקציונלי כמו מעילים מעל שמלות א-סימטריות, שנראות כמעט כמו בגדים תחתונים", אמר אלטוזארה על השמלות האווריריות שלו. אווירת חדר השינה התבטאה גם בקרסוליות מפרווה לבנה שהזכירו פתיתי שלג מרחפים.

הזן החדש של מעצבים ניו-יורקים צעירים ניחן ביכולת להחדיר תחכום חדש לקונצפט המסורתי של הבגדים האמריקאים הספורטיביים. אולי היה יותר מרמז לאלגנטיות של ג'ון גליאנו בעבודתו של אלטוזארה, אבל הוא פרט על המיתרים נכונים בסקסיות הקשוחה של מעיל גשם שנלבש מעל שמלה דקיקה. הוא הציג אפילו שכמייה מרוכסנת להגנה מרבית, ויצר ממנה טרנד מוקדם לחורף הבא.

המתיקות שלפני

מסלול הגבס בוורוד מאובק בתצוגה של פרבאל גורונג שידר יופי נועז. לצלילי השיר "Addicted to Love" שהרעים בפסקול, המעצב בחר בגישה לגמרי רומנטית לתפירה עילית. אך הוא הוסיף לשמלות עשויות היטב בסגול או בוורוד-סומק פגמים מכוונים: כתף מעוקמת מעל חצאית מלאה, ז'קט עור שחור עומד בסתירה לחצאית שיפון ממלמלה, שילוב עסיסי של אדום-פירות-טרופיים עם ורוד מסטיק, וגרבונים בהדפס ארלקינו. פרווה ועור ששולבו בבדים יצרו מראה פרוע מעט, שהתפתח לנוצות טווס מאיימות בירוק ושחור כקישוט.

הכל התברר כשגורונג הסביר שמיס האווישאם, הכלה הזנוחה בשמלת כלולות בלויה שאיבדה את שפיותה מ"תקוות גדולות" של צ'רלס דיקנס, היתה מקור ההשראה שלו. הוא יצר קולקציה נאה, שיש בה מידה של תעוזה שמפיחה חיים בתפירה העילית.

איך לטפל במתיקות - זה, כך נדמה, המוטיב של העונה. בתצוגה של ויוויאן טאם ישבו בשורה הראשונה להקות בנות יפאניות (סרטים בשערן, גרבי ברך ונעלי פלטפורמה לרגליהן). אך מתיקות זו לא התיישבה עם ההשראה הסינית המלכותית של המעצבת. התוכנייה סיפרה, למשל, שצורתו של שרוול מבוססת על פגודה - אך התוצאה על המסלול היתה מעילי טוויד עליזים, סריגי צמות שנראו כלבוש כפרי מוכר יותר מאשר כמו העיר האסורה, ושמלות מיני ועליהן עיטורי דרקון מורכבים וכבדים.

קסם הרומנטיקה האמריקאית החדשה טמון בקלילות המגע ובעידון הבדים. הדוגמניות של אליס אוברלנד ניצבו בתנוחות של פסלים על זירת קרח במלון סטנדרד, מוקפות במחליקות מקצועיות שלבשו את הבגדים בתנועה. שילובי הצבעים שבחרה המעצבת - ירוק פיסטוק ואפרסק - והמשטחים שהיו מצופי זיגוג מבריק יצרו יופי מודרני.

צמד המעצבים של בית סונו שילבו צורות לינאריות ורב-שכבתיות עם הדפסי פרחים מקוריים ומעודנים, והתוצאה היתה מקסימה. בהשראת קבוצה של נשים בוגרות ואלגנטיות הצליחו המעצבים ליצור בגדים צעירים - מעוטרים בתכשיטי מתכת מפוסלים - שתפסו את המרווח הריק שבין הספורטיבי לילדותי ובין בגדי רחוב לבין יוקרה.

דוגמנים-גברים השתלשלו מטה מחבלים בפתיחת התצוגה של Band of Outsiders, שבחנה את הבגדים האמריקאים הספורטיביים בגישה בועטת. הנשים של סקוט שטרנברג עטו פרוות בצורת צעיפי קולג' או ז'קטים זעירים, שנלבשו עם חולצות משובצות, מכנסיים ונעלי טיול גבוהות בעלות שרוכים צבעוניים, וכל אלה יצרו יחד מראה כפרי קולי.

היה משהו דחוף ואורגני בתצוגה של Edun - ונוצרה מזיגה של חופש צועני ומציאות החיים. מהשורשים הירוקים והקשר לאפריקה, שם מתבצע חלק גדול מעבודת היד, המותג האקולוגי הזה פיתח לו מראה מחוטב. המותג, שנוסד בידי אלי יוסון, אשתו של בונו, ועכשיו זכה לתמיכת ענקית היוקרה LVMH, פיתח סריגי פייר אייל באורוגוואי ושמלות משי ששואבות את השראתן מהתרבות הצוענית, כמו גם מצבעי החום-ג'ינג'ר והכחול-שמים של אפריקה. זו היתה בחירתה של המעצבת שרון ווצ'וב, שהדוגמניות שלה רקעו ברגליהן בחלל תעשייתי והעניקו נופך אורבני למותג האקולוגי. אך המראה הצועני האורגני היה יכול להיות מלווה במעט יותר רוקנרול מאשר נוכחותו בשורה הראשונה של מייקל סטייפ, סולן "אר-אי-אם".



פרבאל גורונג. פגמים מכוונים


אליס אוברלנד. יופי מודרני



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו