בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ניצחון גורף בברלין ל"נאדר וסימין, פרידה"

הסרט האיראני זכה בדוב הזהב ובפרסי המשחק. "אודם" הישראלי יצא בידיים ריקות, אך "מבול" ו"לא רואים עליך" זכו בציונים לשבח

תגובות

"נאדר וסימין, פרידה", סרטו של הבמאי האיראני אסגר פרהאדי, זכה אמש בניצחון גורף בטקס הנעילה של התחרות הבינלאומית שהתקיימה בפסטיבל הקולנוע ה-61 של ברלין. לעומתו, הסרט "אודם" של הבמאי יהונתן סגל, שהיה הסרט הישראלי היחיד שהשתתף בתחרות, יצא ממנה בידיים ריקות. הפסטיבל עצמו יינעל הערב.

בעוד שחבר השופטים בפסטיבלים נוהגים לרוב לחלק את פרסיהם לכמה סרטים שרק אפשר, כדי לכבד כמה סרטים שרק אפשר, חבר השופטים בפסטיבל הנוכחי, שבראשו עמדה השחקנית והבמאית איזבלה רוסליני, העניק שלושה מהפרסים החשובים ביותר לסרטו של פרהאדי: פרס דוב הזהב המוענק לסרט הטוב ביותר ואת שני פרסי המשחק הטוב ביותר: פרס השחקן הוענק במשותף לכל צוות השחקנים בסרט, ופרס השחקנית הוענק אף הוא במשותף לכל השחקניות. סרטו של פרהאדי, שאמנם ראוי לפרסים בו זכה, מתאר בעוצמה דרמטית ובדיוק אנושי ורגשי את הסכסוך הפורץ בין זוג בורגנים שנפרדו לבין אשה, ששכר הגבר כדי לטפל באביו החולה באלצהיימר, ובעלה.

שני סרטים ישראליים כן זכו בסוף השבוע לתשבחות. הסרט "מבול" של גיא נתיב ונועה הרצברג ברמן זכה בציון לשבח בקטגוריית ה-Generations. הסרט - בכיכובם של רונית אלקבץ, יואב רוטמן ומיכאל מושונוב - מספר על התמודדתו של יוני עם אחיו האוטיסט. בנוסף, הסרט "לא רואים עליך" של מיכל אביעד, בכיכובן של אלקבץ ויבגניה דודינה, זכה לפרס מיוחד. הסרט, שהוקרן בקטגוריית פנורמה, עוקב אחר שתי נשים שנאנסו לפני 20 שנה ומגלות כי מדובר באותו אנס. חבר השופטים בקטגוריה, שאינה תחרותית, בחר להעניק פרס לסרטה של אביעד.

זכייתו הגורפת של סרטו של פרהאדי בטקס הנעילה בלטה במיוחד בשנה שבה, בכל טקס רשמי, הוזכרה העובדה שעל עמיתו של פרהאדי, במאי הקולנוע האיראני ג'פאר פאנאהי, נאסר באחרונה לביים סרטים ב-20 השנים הבאות. גם בטקס נעילת התחרות, כמו בטקס פתיחת הפסטיבל, הועמד על הבמה כסא ריק ועליו שמו של פאנאהי, שהוזמן להיות בחבר השופטים של התחרות, אך כמובן נמנע מלבוא. פרהאדי, בנאום התודה שלו, לא נרתע מלהזכיר את פאנאהי, איחל לו שבעיותיו ייפתרו במהרה ושבשנה הבאה הוא יוכל להיות בברלין.

בפרס הגדול של חבר השופטים, שהוא הפרס השני בחשיבותו שמחולק בפסטיבל ברלין, וכמו כל שאר הפרסים (מלבד הפרס הגדול) נקרא דוב הכסף, זכה "הסוס מטורינו", סרטו של הבמאי ההונגרי בלה טאר. אינני יודע אם טאר היה מאוכזב שהגיע רק למקום השני, או אולי זה חלק מהתנהגותו המקובלת, אך הוא עלה לבמה, קיבל את הפרס לידיו וירד ממנה בלי לומר מלה נוספת. בפרס הבימוי הטוב ביותר זכה הבמאי אולריך קולר על סרטו "מחלת השינה", ובפרס התסריט הטוב ביותר זכה הסרט "סולחה", סרטו של ג'ושואה מארסטון שמתאר סכסוך בין שתי משפחות באלבניה.



מתוך הסרטים הישראליים לא רואים עליך, מבול



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו