בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

תצוגת האופנה של קסטרו: אל תגידו לא ידענו

כשצמד הפרזנטורים של קסטרו פסעו אל האולם בפתחה של תצוגת אביב-קיץ 2011, התברר שלא רק הם מוכרים כבר מהעונות הקודמות

תגובות

תצוגת אביב-קיץ 2011 של קסטרו, שנערכה בתחילת השבוע בתל אביב, נפתחה ברגע דרמטי: רני רהב, איש יחסי הציבור של המותג, עמד קפוא מול עדת צלמים ופנסי תאורה במשך דקות ארוכות, ללא כל סיבה נראית לעין, עד שספירה לאחור קולנית של אחד מהצלמים נתנה את אות הפתיחה לתצוגה, שהועברה בשידור ישיר בטלוויזיה וברשת.

תצוגות האופנה שמעלים מנהלי המותג הן מהשאפתניות שנצפות מדי עונה בישראל, ולכן בחירתם להציגה כעת בזמן אמת לקהל הרחב נדמתה כמהלך טבעי. "גילינו שיש המון אנשים שרוצים לצרוך את התוכן הזה", הסבירה נגה פלוטניק, מנהלת הפרסום ויחסי הציבור של המותג.

"תוכן" הוא מושג שגור בפיהם של מנהלי פרסום, שיווק ויחסי ציבור. מבחינתם, זהו הגמול שמוענק ללקוחות על נכונותם לפתוח את ארנקיהם. אולם בתצוגה הנוכחית, למרות חזותה הנוצצת, קשה היה להצביע על תוכן ממשי.

מבחן בד

אין זה אומר שהאירוע לא סיפק בידור טוב: בחלל הלבן שעוצב בקפידה באולם האנגר 11 בנמל תל אביב הבזיקו מסכי נורות לד כתמים מופשטים ססגוניים, והדוגמנים צעדו לצליליה הרועמים של מוסיקה קצבית. אולם התצוגה היתה מבדרת במובן העמוק יותר של המונח - מארגניה השתדלו שלא לאתגר את הצופים במראות חדשים, והעדיפו לשעשע אותם בישן והמוכר.

הדבר שבלט יותר מכל היה השימוש החוזר שעשו מעצבי המותג בדגמים מעונות קודמות. האם היתה זאת הצדעה מכוונת למורשת המותג, כמקובל במותגי האופנה העילית המבוססים? אם לא, קשה מאוד להסביר את הופעתה של שמלת מיני א-סימטרית שמאחת מכתפיה השתלשלו גלי בד בגזרה שנצפתה באינספור קולקציות של רשתות אופנה שונות, ביניהן קסטרו כמובן, בעונות האחרונות.

תצלומים: מוטי קמחי

האם יש להסיק מכך שנכונותם של המעצבים להפגין מעט תעוזה ויצירתיות בעונות האחרונות התבררה כלא משתלמת בקופה הרושמת? בתצוגות קודמות של המותג אפשר היה לחזות בהכרעות סגנוניות מובהקות יותר, ונדמה היה שהבגדים מקדמים מסר הרבה יותר נחרץ. זה לא היה המצב כשצמד הפרזנטורים הוותיק, גל גדות ויונתן וגמן (שהמועד לרעננם חלף מזמן), פסעו אל האולם הבהיר בפתחה של התצוגה במכנסיים הדוקים בצבע בז' שנשאו כתמים חומים דמויי שפשופי בוץ וחולצת כפתורים לבנה (הוא) ובגופייה אוורירית ורדרדה שנתחבה לתוך חצאית קפלים ארוכה בגוון מעושן של סלמון (היא).

בהעדר רגעי שיא דרמטיים או מראות סוחפים, תשומת הלב הוסטה לבדים, שהיו זולים כבדרך כלל. אילו היו מנהלי המותג משכילים למקד את מרצם בפיתוח בדים באיכות גבוהה יותר שמותאמים לאקלים המקומי, היו אולי משיגים את היתרון שהם מייחלים לו על פני רשתות האופנה הזרות.

במלתחת הגברים, שילובי גוונים היו מקור כוחה העיקרי של הקולקציה. כך, למשל, בז'קט בצבע זית במראה מכובס, שנלבש מעל חולצת טי בגוון חיוור של ריבת חלב ומכנסיים אפרפרים בהירים. מרקמיהם הקטיפתיים של ז'קטים וחולצות עשויות זמש או כותנה מעובדת במראה אבקתי עוררו רצון לבחון אותם מקרוב.

הופעתם על המסלול של פריטים מוצלחים שלא נצפו בתצוגה המקדימה בחדר התצוגה של המותג בבת ים, כגון מכנסיים ארוכים וקלילים בגוון חום-אפרפר או חולצת כפתורים רכה בגוון טופי, העלתה ספקות באשר להשתלבותם במדפי חנויות המותג (חלק מהפריטים מיוצרים בסדרות מצומצמות מאוד, לעתים בבודדים, ונמכרים באופן בלעדי בחנות הדגל של המותג בדיזנגוף סנטר בתל אביב).

ערב לא רב

שילובים של בדים דקיקים ושקופים ותחרות התקשו לעורר תשוקה בקולקציית הנשים. למעשה, מעט מאוד דגמים הצליחו להותיר רושם כלשהו בסופה של התצוגה. תחרה פרחונית בצבע בז'-אפרפר נראתה כבדה ומיושנת, ויצרה מראה לא מצודד כששולבה בחלקה העליון של חולצת כפתורים לבנה מאריג כותנה שקוף למחצה.

שמלות קומבינזון בגוני שמנת נעדרו את התנופה והתחכום שיצר שילוב של חולצת תחרה רפויה ומכנסי הרמון קלילים שהסתיימו מעל הקרסוליים בכיווצים, שניהם בגונים בהירים של אפור, או את הפשטות הכובשת של סריג קרושה בשרני שכלל מפתח סירה רחב ושרוולים באורך המרפק.

בתוך כך, אפשר היה להבחין בהעדרן של שמלות ערב הדורות. הדגש העונה הושם על בגדי יום-יום שיכולים להשתלב באופן שימושי, ובשלל אופנים שונים, כמעט בכל מלתחה. אחד הפריטים החגיגיים ביותר, שנוצר כפי הנראה במיוחד לצורך התצוגה, היה חלוק שיפון ארוך במיוחד בכחול-צי, שהתבדר מעל לבגד ים מפוספס בגזרת ביקיני.

חולצת פוליאסטר אוורירית, שקפלי שרווליה הבשרניים נאספו בכותפות, מעל למכנסיים מחויטים בגזרה גבוהה, שהתרחבה בחלקה התחתון, הציעה חלופה נאה ללבוש רשמי: מעין פרשנות נינוחה בגוני קוניאק למראה הבורגני הנחשק ברוח שנות ה-70 של בית קלואה הצרפתי. לעומת זאת, שמלות, חצאיות וחולצות בגוונים רוויים של קוראל, כחול או טורקיז היו הדים חלושים למלתחה הססגונית שעיצב ראף סימונס הבלגי בעבור ג'יל סנדר לקראת האביב הקרוב.

צבע הוא כפי הנראה הבשורה המשמעותית ביותר בקולקציה - החל בגוני אדמה טבעיים, דרך גוונים חיוורים שכמו נצרבו תחת אור השמש, וכלה בגוונים זרחניים סינתטיים. אך הניסיון להזריק מעט צבעים חיוניים לתצוגה לקראת סופה היה מגומגם: דגמי הנשים הצבעוניים שנוצרו בגזרות פשוטות נראו כהצעה דלה למינימליזם חמור. לעומתם, המכנסיים שלבשו הגברים, בגוונים אלימים של כחול, כתום או צהוב, הקרינו אנרגיה ממריצה לפרקים.

לא כל בחירות הגוונים היו מדויקות, ובלוויית תיקי היד המרופדים שנשאו ונעליים בגוונים משלימים, המראות שהתקבלו היו רעננים פחות מגבעולי הסלרי הירוקים שבצבצו מסלי הקניות מבד שאחזו הדוגמנים קודם לכן.

במכנסוני עור חומים בגזרת טרפז, גופיות מפוספסות בכחול ולבן בהשראת יורדי ים, חולצות דנים במראה גולמי ודגמים נוספים שנצפו בקולקציות עבר של המותג, הדוגמנים שהקיפו את האובייקט שניצב במרכז האולם - מבנה מעוגל ומוארך שהבהב בנורות לד ססגוניות, ושהגדיר את מסלול הצעידה המעגלי מסביבו - יצרו את הדימוי הטוב ביותר לתנועה המחזורית של מעצבי המותג העונה.

מחירים: נשים: חולצות: 40-200 שקל; מכנסיים: 100-260 שקל; ז'קטים ומעילים: 180-900 שקל; חצאיות ושמלות: 90-360 שקל; תיקים ונעליים: 100-360 שקל; אביזרים נלווים: 50-160 שקל. גברים: חולצות: 40-230 שקל; מכנסיים: 100-360 שקל; ז'קטים ומעילים: 300-1,000 שקל; תיקים ונעליים: 130-500 שקל; אביזרים נלווים: 30-150 שקל.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו