בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קולקציה | מעמד הצווארון הכפול

הקולקציה שעיצב יוסי קצב לקראת האביב הקרוב עשויה מבדים טובים ומבוססת על גזרות מוקפדות, אולם לעתים נדמה שהוא חצה את הגבול בין תחכום לטרחנות

תגובות

רושם ראשוני אינו מקור כוחה של הקולקציה שעיצב יוסי קצב למותג בגדי הגברים Sketch לקראת האביב הקרוב. בפרזנטציה שנערכה לאנשי תקשורת האופנה השבוע במתחם התחנה בתל אביב, הבגדים שלבשו הדוגמנים, שהסתובבו בין האורחים, נראו מאופקים באופן מופגן.

למרבה הפלא, אותם פריטים נראים מרשימים עוד פחות על גופו של הדוגמן הרזה והחיוור בקטלוג הצנוע. זה לא משום שהצלם, הסטייליסט או שאר אנשי המקצוע שהיו מעורבים בהפקתו התרשלו במלאכתם. יופיים האמיתי של הפריטים מתגלה במפגש איתם על הקולבים. הוא נובע מסך הרכיבים של הבגדים - בדים טובים, גזרות מוקפדות ואיכות גבוהה של תפירה וגימורים. גם מי שאינו מומחה או בקיא בתחום יכול להבחין בכך.

מה שגברים מחפשים

קצב, בן 38, ייסד את המותג אשתקד, לאחר ששימש בעשור האחרון, בין היתר, כמעצב ראשי בחטיבת הגברים בבית האופנה של דונה קארן בניו יורק וכמעצב קו בגדי הגברים של רשת פוקס.

מתוך קולקציית אביב 2011 של קצב. יופיים של הפריטים מתגלה במבט מקרוב

זוהי הקולקציה השנייה שהוא משיק. מי שייסד בתחילת שנות ה-2000 את קו בגדי הגברים של קסטרו, קסטרו מן, ותרם רבות להיצע הגובר של בגדי גברים אופנתיים במחירים נגישים, מבקש כעת לעשות מהלך הפוך. לדבריו, הוא מייעד את המלתחה של המותג לפלח שוק שאינו זוכה להתייחסות דיה בארץ: גברים באמצע העשור השלישי לחייהם ומעלה, שמעדיפים איכות על פני חזות אופנתית עדכנית, ושנכונים להשקיע סכומי כסף לא מבוטלים ברכישת פריטים בסגנון קלאסי וסולידי שילוו אותם לאורך זמן.

הפריטים בקולקציה הם בסגנון מיושב, מחומרים משובחים (כותנת פימה עדינה לצד שילובים נאים של כותנה וקשמיר או כותנה ופשתן) ובגוונים סולידיים (שחור, לבן, אפור, כחול וגווני חול). והם משופעים בפרטים קטנים שדורשים מבט בוחן מקרוב.

צווארונה המעוגל של חולצת פולו שחורה, חתכים משולשים בחלקו האחורי של זוג מכנסי כותנה אפורים או כיס שפה זעיר שהועתק ממקומו המקורי בחזיתם של מכנסיים מחויטים אל חלקם האחורי הם פרטים קטנים ונאים שניכר כי הושקעו זמן ומחשבה בפיתוחם.

האופן שבו כיס בודד נטמע כליל באזור החזה של חולצת כפתורים משובצת בכחול ולבן מעורר התפעלות: ההקפדה על החפיפה בין דוגמת משבצות שעל הכיס לבין אלו שבחולצה היא ללא רבב.

מעוררי הערכה לא פחות הם העיבודים הפנימיים הנקיים והדקדקנים של הבגדים. בז'קט זמש בגזרה ספורטיבית בגוון חמים של דבש, למשל, הבטנה המפוספסת בתכול ולבן נוצרה מאריג הכותנה האיכותי שממנו נחתכו חולצות כפתורים אלגנטיות. "לא הייתי יכול להיות מעצב בגדי נשים טוב, כי שם העבודה היא על שינויים דרמטיים בפרופורציות", אומר קצב, "אני טוב בפרטים הקטנים, ואני חושב שזה מה שגברים מחפשים".

אלגנטיות מהבילה

נכון שגברים בני 30 ומעלה נוטים להעדיף מראה מיושב על פני גחמנות אופנתית ונכונים להשקיע בהרכבת מלתחה שתשמש אותם לאורך זמן. עם זאת, הנחת היסוד של סולידיות מרוסנת, שעומדת בבסיס הקולקציה, גוזרת לעתים יובשנות על הדגמים.

כך, למשל, צווארונים כפולים שנחים זה על זה בחולצת פולו שחורה, כפתורים זעירים בקפליהן הדקיקים של חולצות טי מכותנה או אריגים מפוספסים המבצבצים מכיסי שפה וטורי כפתורים או דשים בחולצות כותנה. ניכר שביצירת כל האלמנטים הללו הושקעה אנרגיה רבה. אולם למרבה הצער, לא רק שהתוצאה לא מוסיפה חן לדגמים, היא אף מגדירה גבול ברור בין עיצוב מחוכם לשפת עיצוב טרחנית.

בהדפסים זה בולט ביתר שאת. מונוגרפיות עבות כרס של ציירים אימפרסיוניסטים ופוסט אימפרסיוניסטים כגון קלוד מונה, וינסנט ואן גוך ופול גוגן, שהונחו על שולחן עץ גדול, היו מראה מקום להדפסי תבנית שכיסו חולצות כפתורים ארוכות וקצרות שרוולים. דפוסים זעירים של פרחים או עיטורים מופשטים בלתי מזוהים של נקודות וכתמים התקשו לעורר עניין כלשהו, ונראו חלשים במיוחד ביחס למוקד ההשראה שלהם.

המרכיב הזה נותר החלק החלש של הקולקציה גם בחולצות הטי הפשוטות, שבהן הדפס הסוואה צבאי בגוונים של אפור וחאקי ומעליו שרבוט קווי או איור אקוורלי כחול ומרומז של פני נער אינם משכנעים בנחיצותם. דפוס של חוטים לבנים דקיקים המשתרגים במרקם אוורירי של אריג גזה מעל קרדיגן כותנה שחור עם מפתח וי עמוק, או הדפס פרחוני זעיר על חולצת כפתורים מאריג רך ונעים למגע, פרי עבודתם המשותפת של קצב ומעצבת הטקסטיל עדי רייזנר, הם מהבודדים שכובשים את העין.

סדרת חולצות הטי הצבעוניות, שיצר קצב זו השנה השנייה בשיתוף סטודנטים מהמחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, היא החמצה גם העונה. קצב הזמין שלושה מעצבים צעירים ליצור הדפסים מקוריים שיתנוססו מעל חולצות טי בגוונים של ורוד, ירוק, תכלת, צהוב ועוד. לכל אחד מהם שפת איור שונה - האחד פופי-ילדותי צבעוני במיוחד, השנייה רושמת בעמלנות, בסגנון סוריאליסטי מורבידי במקצת, ואילו השלישי יוצר קולאז'ים ברוח מודעות פרסומת מאמצע המאה שעברה. המשותף לשלושתם הוא חוסר הברק בעבודתם. אפילו בתוך ההקשר המרוסן של הקולקציה, או ביחס לד-נ-א של המותג ולקהל היעד, יש מקום להדפסים מתוחכמים הרבה יותר.

שיתוף הפעולה המתמשך של קצב עם מעצב הנעליים הצעיר עודד ארמה מוצלח הרבה יותר. כעיקרון, זה משמח מאוד לחזות במעצב ותיק מעניק במה למעצבים צעירים. במקרה של ארמה, האופן שבו פועלים שני המעצבים להצגת חזון משותף, שמקדם את עבודת השניים, הוא מבורך. בנעליים שעיצב לקראת האביב הקרוב, ארמה שילב סוליות עור בגוון בהיר במיוחד. "אני חושב שזה הופך את הנעליים לקלילות יותר ומתאימות לנעילה בקיץ", הוא אומר.

כפכפים שעיצב מעורות נובוק תכולים בהירים מצליחים לשמר מעט אלגנטיות גם בקיץ המקומי המהביל. הם מורכבים משתי רצועות עבות של עור שחובקות את כף הרגל. דגם נוסף, בשחור, כולל רצועה אלסטית שמקיפה את העקב מתחת לקרסול.

בנעלי העור הסגורות, הדגש הושם על מרקמים: בזוגות נעליים בגזרה צרה ומחודדת, בגווני חום בהיר, צהוב או תכול, הגפה נמשחה באופן חלקי בדונג דבורים בכתמים מעוננים; בדגם דומה בצבע שחור, הוא שילב עורות בדוגמת אידרת דג בחום ושחור.

כובשות במיוחד הן נעליים בגזרת אוקספורד שנוצרו מזמש קטיפתי במרקם סוער במיוחד בגוונים של כחול, חום ואפור. סרטי עור שחורים ודקיקים מעטרים את שוליהן, והם מלווים בשרוכי עור תואמים. *

מחירים: חולצות: 200-400 שקל; מכנסיים: 440-600 שקל; סריגים: 400-450 שקל; ז'קטים: 1,400-1,700 שקל; גרביים וחגורות: 40-260 שקל; נעליים: 650-1,190 שקל. SKETCH, מתחם התחנה ורח' בזל 2, תל אביב.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו