בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

המותג New Tradition - מעצבי תכשיטים ישראלים שיוצרים בחומרים ייחודיים

השבוע תציג עמית מימון את עבודותיהם של המעצבים הישראלים העובדים תחת המותג שיצרה

תגובות

כרזת הפרסום של המותג New Tradition ("מסורת חדשה") מציגה תצלום שחור לבן של שני בחורים צעירים וחסונים, יושבים על חוף הים חשופי חזה. שערם הקצר וצבעי ההסוואה על פניהם מעידים שאלה חיילים, או לפחות דוגמנים שמעמידים פני חיילים. אבל שני הבחורים עונדים על צווארם שרשרת פנינים גדולה, שמצליחה באחת לערער את כל הקונצפציות המוקדמות של הצופה בכל הקשור לגבריות, במיוחד לאחר שמגלים ש"מסורת חדשה" הוא מותג תכשיטים חדש. כרזה אחרת של המותג מציגה תצלום של בחורה צעירה, גם הוא בשחור לבן. היא חובשת מסכת אב"כ שמסתירה את פניה בעודה עונדת תכשיט עשוי ממשי, כסף וזהב. לצד הפנים שלה נכתב "כל מה שאתה יודע, אבל בצורה אחרת".

עמית מימון, שהקימה את New Tradition לפני שנה, מאמינה שהיא עושה משהו אחר. אף שהיא לא הראשונה שחשבה על תכשיטים לגברים, הכרזה מעוררת עניין. "אנו חיים בתקופה שכולם עושים אותו דבר וכולם חושבים שהם עושים משהו אחר, אבל אני עדין חושבת שאנחנו עושים משהו אחר", היא אומרת בחיוך.

מימון, בת 28, שחיה בפאריס בשמונה השנים האחרונות, הקימה את New Tradition כדי לאגד יחד מעצבי תכשיטים ישראלים. כיום כולל המותג כעשרה מעצבים שכל אחד מהם עובד עם חומר ייחודי. כך למשל, הדס שחם עובדת עם בטון, גרגורי לרין עובד עם פלסטיק, רורי הופר עובד עם תכשיטים שהוא מוחץ ושירלי איציק עובדת עם שעונים ישנים.

"הקונצפט של המותג הוא לאחד תחת קורת גג אחת יוצרים אוונגרדיים בתחום התכשיטים עם אמירה אישית חזקה", מספרת מימון. "אני מעדיפה להתייחס למותג יותר כתנועה יצירתית ופחות כמותג 'מולטי-מעצבים' ומאמינה שאיחוד הכוחות של היוצרים יוכל להביא לחדירתם לשוק המסחרי ולהשמעת קולם לא רק בגלריות וחנויות מוזיאון. השאיפה היא לקחת משהו שאנחנו מכירים ולהציע אותו באופן חדש. במובן מסוים ישראל היא New Tradition. במקור רציתי לקרוא למותג Made in Israel אבל מהר מאוד הבנתי שבחיים זה לא יילך".

ופנינים לגברים זה משהו שכן יילך?

"כשהשקנו את הקולקציה המקדימה בחודש שעבר היא קיבלה תגובות נהדרות ומשכה את תשומת לבם של גאלרי לפאייט, פרינטמס, agnes b וקולט".

היא השיקה את המותג באוקטובר האחרון בשבוע האופנה בפאריס. ביום שישי היא תציג לראשונה את הקולקציה המלאה בתערוכת "פרמייר קלאס" שתתקיים במקביל לשבוע האופנה בגני טולרי בפאריס.

"מגיל 14 הייתי נעולה לעבור לפאריס, אלוהים יודע למה", היא מספרת. "בגיל 20 לקחתי מזוודה ועברתי לשם כדי ללמוד אמנות וקולנוע בלי שום תוכנית מגובשת. למדתי קולנוע במשך שנתיים, למדתי משחק במשך שנתיים, ביימתי שני סרטים. במקביל עבדתי באל על. הייתי מסודרת מבחינת עבודה והחיים היו נוחים עד שהחוזה נגמר. מכיוון שאין לי דרכון אירופי האופציה היחידה היתה ליצור לי עבודה".

אמה, איילת מימון, צורפת ומעצבת תכשיטים, שעובדת כמנהלת מרכז לקידום מעצבים במט"י חיפה, השפיעה עליה. "היא תמיד היתה מספרת לי על המפגשים שלה עם המעצבים עד שיום אחד נראה לי מתבקש לעשות עם זה משהו. בהתחלה היא היתה יותר מעורבת אבל מהר מאוד הבנתי שאני צריכה את הקול שלי ואת ההחלטות שלי. הרעיון להקים מותג תכשיטים נולד מכך שאני גרה בפאריס, בירת האופנה. הדבר איפשר לי להתבונן מקרוב על שוק התכשיטים האירופי והעולמי. גיליתי שהם לא מאוד יצירתיים, אף שזה השתנה בשנתיים האחרונות. יש להם צורפות קלאסית ויש עיצוב, אבל אין חיבור ביניהם מבחינה מסחרית. לעומת זאת, בארץ יש שילוב ייחודי של מסורת צורפות עם חשיבה יצירתית חדשנית וחסרת גבולות".

כשהחלה לגלגל בראשה את הרעיון למותג, היא אומרת, "חשבתי שזה יהיה פשוט, אבל לקח לי זמן למצוא את עצמי. התחלתי למכור תכשיטים מסחריים ומהר מאוד גיליתי שאין לי שום עניין בזה. ידידה בפאריס קישרה ביני לבין חברה שלה שעוסקת ביחסי ציבור בעיר. היא אמרה שאם אני לא מאמינה במה שאני עושה אין סיכוי שאצליח למכור. מאותו רגע הכל השתנה: שיניתי את כל הבחירות שלי, לקחתי קולקציות, החזרתי קולקציות. עברו שנתיים עד שהתגבש הקו הנוכחי וההחלטה להקים מותג".

איך בחרת את המעצבים?

"בכל התכשיטים יש שילוב בין יוקרה לפשטות. אלה תכשיטים 'אמיתיים', בעבודת יד. אני בוחרת מעצבים שאני רואה בעבודה שלהם אמנות, שמה שמניע אותם זה לא רק למכור. בנוסף, היה לי מורה למשחק שאמר שכשהוא היה צריך לבחור את צוות השחקנים הוא תמיד בחר אנשים שהוא היה נוסע אתם לחופשה. זה צריך להיות כיף וחוויה לכולם".

למה שיעבדו אתך? מה את יכולה להציע להם?

"אני בעיקר יכולה להציע להם משהו באירופה וביפאן. היפאנים מגיעים לפאריס כדי לקנות. פאריס היא עדין העיר הכי חשובה בעולם האופנה. אני לא מבקשת בלעדיות על המוצרים לכל אירופה. יש חוזה לשלוש שנים. זו דרך משותפת שדורשת סבלנות. אני לא מבקשת דברים שאני לא יכולה להתחייב אליהם. כשאהיה יותר גדולה אהיה יותר חוצפנית".

מה חשוב לך בתוצאה הסופית?

"אני מתעסקת בלי סוף בשאלה מה זה יופי, ובניסיון להגדיר יופי בצורה חדשה. להגיד שתכשיט מעוך זה יפה, וגם בטון, שעון ישן או סיבי ניילון".



צמיד פנינים של גלית קול אגינסקי ועמית מימון


טבעת בשילוב סיבי ניילון של אביה דוד



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו