בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מטפלים בשיטת אדלר

"אנשי המכירות". ערוץ 8, שבת, 21:00 - הפרק השלישי והאחרון

תגובות

במוצאי שבת ישודר הפרק השלישי והאחרון של "אנשי המכירות", סדרה תיעודית על עולם הפרסום הישראלי המשודרת בערוץ 8 בכבלים. פרק זה, "נערי הפוסטר" שמו, עוסק בקשרי הגומלין בין אנשי הפרסום לפוליטיקאים והוא הקודר והפסימי ביותר.

פרסומאים, שעיסוקם יצירת דימוי ממותג ומכירתו, הם השידוך המושלם לפוליטיקאים. הפרק מדגים כיצד נהפך הקשר ביניהם לכזה שהכללים בו אינם ברורים: מי המוביל ומי המובל? מי המושך בחוטים ומי הבובה? וכיצד נהפכו המנהיגים שמייצגים אידיאולוגיות וערכים למוצרים שטחיים, שמכירתם בקמפיין מוצלח חשובה יותר מהרעיון שהם אוחזים בו?

הפרק מתאר מסלול ממושך - החל במערכת הבחירות ב-1977, כאשר לראשונה נעשה בארץ שימוש באנשי פרסום בקמפיין; דרך 1981, אז נהפך השחקן ספי ריבלין לפרזנטור של הליכוד; עבור ב-1992, אז המציאו פרסומאים שעבדו עם מפלגת העבודה את הסיסמאות "ישראל מחכה לרבין" ו"מושחתים נמאסתם", ורבין, מועמד העבודה, נהפך למעין כוכב רוק.

הקמפיין של הבחירות ב-1996 זוכה לניתוח מרתק. בנימין נתניהו, בעמדת נחיתות גדולה לעומת שמעון פרס, גייס את היועץ ארתור פינקלשטיין לקמפיין אגרסיבי, בעל מסר חד ואלמנטים של שטיפת מוח. קשה להישאר אדישים גם לנוכח הקמפיין של בחירות 2001, ובו המציא ראובן אדלר את אריאל שרון בדמות הסב הטוב, המוסר מסרים שטחיים, לא מוסברים, שפעלו היטב על הבוחרים.

לא בכדי מסתיים הפרק באווירה כה קודרת. פוליטיקה ופוליטיקאים, כך מתברר, נהפכו לעוד מוצר שמכירתו נסמכת על חולשותיהם של הקונים.

"אנשי המכירות". ערוץ 8, שבת, 21:00



''אנשי המכירות''. כך נהפכו המנהיגים למוצרים שטחיים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו