בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שלושה בסדנה אחת

הצלמים אורי גרשוני, דוד עדיקא ורמי מימון בילו חודשיים בגלריה בעלי המלאכה כדי ליצור הפרעות בתהליך הצילומי. התוצאה תוצג מהערב

תגובות

לאחר התערוכה המשותפת בביתן הלנה רובינשטיין, שבה הציגו כל אחד את גוף העבודות הצילומי שלו, נפגשים הצלמים אורי גרשוני, דוד עדיקא ורמי מימון לתערוכה נוספת - הפעם במטרה לפרק את הדימוי הצילומי.

התערוכה - שתיפתח הערב בגלריה החדשה בעלי המלאכה (י"ל פרץ 15 תל אביב), שהוקמה לפני כשמונה חודשים על ידי המעצב הגרפי יעקב בן כהן והמאייר והמעצב הגרפי שגיא אשין - הינה יוזמה של השניים, שפנו אל שלושת הצלמים בוגרי בצלאל מתוך היכרות קודמת. "חיפשנו תערוכה שבמרכזה תעמוד הסוגיה של פירוק הצילום, נושא שמעניין אותנו כבר זמן מה", מסביר בן כהן.

כבר משמה של התערוכה, "רעש", המרמז על הפרעה מסוימת, ניתן להבין שקו עבודתם המוקפד של השלושה הופרע - גם אם במכוון. בקומה התחתונה של הגלריה שוכנת סדנת ההדפס, שהיא בעצם גולת הכותרת של המקום, שאליה מזמינים בכל פעם אמן או כמה אמנים לתקופת עבודה ממושכת. כך גם במקרה של שלושת הצלמים, שבילו בסדנה למעלה מחודשיים.

"כולם יצרו הפרעות בהליך הצילומי, בשכבות הדימוי", מפרט בן כהן. "פרט לדוד עדיקא נדמה כי השניים האחרים שברו לגמרי את האסתטיקה המוכרת שלהם - רמי ממש נכנס בדימוי הצילומי ופירק אותו כמעט לחלוטין עד כדי תוצאה גרפית, ואילו אורי יצר הפרעות עדינות, עבד בגוני שחור-לבן עם נגיעות צבע קטנות ואף יצר דימויים שאין להם תשליל כמו עלים שהביא, מה שקצת יותר הזכיר פוטוגרמות".



דוד עדיקא, ללא כותרת, 2011. גלריה בעלי המלאכה בתל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו