בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אמש בתיאטרון: רומיאו ווידיאו

מה שצריך ל"רומאיו ויוליה" זה לא פרשנות או בימוי, אלא יוליה. דן שפירא יכול להיות רומיאו, אבל בלי קביים ועם יוליה לצדו

תגובות

אולם קאמרי 3, שנוצר על ידי רות דר ועמרי ניצן עבור "המלט", כך שהקהל יושב באמצע על כיסאות מסתובבים בזמן ההצגה, משמש עכשיו את בימוי "רומיאו ויוליה" ואולי כדאי לקרוא לו על שם שקספיר ולהעלות שם את כל מחזותיו. בהזדמנות זאת אפשר אולי להחליט שכל המחזות מתרחשים בין משפחות מאפיה; תבדקו ותראו שזה עובד ברובם.

זה חלק מהפרשנות של הבמאי נועם שמואל ליריבות בין בית מונטגיו לבית קפולט, וזה אפילו עובד, ומאפשר לאריה מוסקונה להיות סנדק מרשים, ולשרה פון שוורצה לבצע תמונת שכרות מרשימה בתפקיד ליידי קפולט (אזכור להיותה גרטרוד האלכוהוליסטית ב"המלט"). זה כמובן הופך את קרבות הרחוב בין הכנופיות לאמינים יותר (ואת זה גילו גם ברנשטיין ורובינס ב"ווסט סייד סטורי"), אבל למה מרקוטיו (יואב לוי) לבוש בטרנינג, אני כבר לא יודע.

לצד הזכות של ההצגה צריך לציין את התרגום של אלי ביז'אווי, שמחורז ודביר ועכשווי. אה, ויש גם וידיאו, שחלקו סתמי, חלקו גימיקי, וחלקו אפילו מרשים - דמותו של רומיאו שמתפזרת לצלילי המונולוג של יוליה. ויש גם צליליות בתוך ריבוע (בית מונטגיו) וקפולט (עיגול) שהן על גבול הגיחוך. ורוזינה קמבוס כאומנת עסיסית מאוד.

אבל אתם הרי לא מעוניינים בפרטים, אלא בעיקר. אז איך היה רומיאו? אמנם עם קביים (תאונה, שלדעת תיאטרון הקאמרי לא מחבלת בהצגה), אבל דן שפירא יכול להיות רומיאו. אבל אשמח לראות אותו בלי קביים ועם יוליה. חיוך מאולץ, קול לא מעובד וישראליות זועקת לא מקלים על נלי תגר לגלם את התפקיד, והבגד (בעיקר המגפיים) ממש מפריעים. מה שצריך ל"רומאיו ויוליה" זה לא פרשנות או בימוי. זה רומיאו ויוליה. ותיאטרון מקצועי לא יכול להציג את המחזה הזה בלי יוליה, כי אז לא משנה למה הוא רומיאו.

תיאטרון הקאמרי מעלה את "רומיאו ויוליה" מאת ויליאם שקספיר. נוסח עברי: אלי ביז'אווי. תפאורה: זאב לוי. מוזיקה מקורית: אייל וייס. תאורה: קרן גרנק. וידיאו: נמרוד צין. בימוי: נועם שמואל



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו