בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הפילהרמונית בסדרת "סולנים בסערה": כמה הערות למרות השורה האחרונה

תגובות

מה שקובע כנראה, בתכנון סדרת קונצרטים, הוא הסיכוי למלא את האולם. זו השורה התחתונה, הכרח מציאות. מבחינה זו נרשמה הצלחה, רוב 500 המושבים באולם רקנאטי היו תפוסים. האמנים שריתקו את הקהל יודעים את מלאכתם, בלשון המעטה, בראשם כיכבו הכנרת יבגניה פיקובסקי, החלילן איל עין-הבר והאבובן דודו כרמל, ולצדם קבוצת קשתנים, אף הם ברובם מקרב הפילהרמונית.

אבל כנראה שבימינו זה לא מספיק, כך לפחות מאמין (ואולי יודע) הפסנתרן אילן רכטמן, המנהל את הקונצרטים הקאמריים במוזיאון. לכן, מן הסתם, הוסיף אלמנטים שנועדו למשוך עוד קהל על ידי עירובים "נועזים", שלאוזניי הם סרי טעם. למשל: ביצוע יצירה וירטואוזית זניחה ("רפסודיה הונגרית") של מלחין צ'לן מהמאה ה-19, דוד פופר שמו, מיד לאחר שני קונצ'רטי ברנדנבורגיים של באך. ממש צלם בהיכל; אמצעי נוסף: החשכה ניכרת של האולם, כדי להעצים אווירה ולהאדירה (אמצעי קיטשי מובהק).

מלה על הברנדנבורגיים: נגינת יצירות אלה בכלים לא-בארוקיים אינה חטא, לא כל שכן בידי נגנים מעולים, כמו אמש, הנגינה בכללה היתה סוחפת. אודה עם זאת כי ביצוע תפקיד הסולו לכלי מקלדת בברנדנבורגי החמישי בפסנתר במקום צ'מבלו (ליד החליל והכינור), נשמעת מוזרה - מין שאינו מינו. אילן רכטמן עצמו היה הפסנתרן, חלקים ניכרים בסולו הווירטואוזי שלו בפרק הראשון יצאו קצת מרוחים.

לאחר ההפסקה בוצע קונצ'רטו בנאלי לאבוב של אלבינוני (לא כל הבארוק זהב הוא), יצירה קצרצרה ומה זה מתקתקה של מוריקונה (לשם מה?) ויצירה קצרצרה לאבוב וארבעה צ'לי של אייל באט, שכדברי מחברה, אינה חוששת להישמע נאיבית. מחמת דוחק הדד-ליין לא יכולתי להאזין לסיום - ואריאציות מאת רכטמן על "הנה אגיד לך אמא" של מוצרט.

נגנים: חברי הפילהרמונית בסדרת "סולנים בסערה". ניהול: הפסנתרן אילן רכטמן. מוזיאון תל אביב



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו