בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטים בטלוויזיה

תגובות

אקסית במצור

יס 1, ו', 21:30; שבת, 15:56, 110 דקות

נדמה כי אין כיום בהוליווד מקרה עגום יותר מזה של ג'ניפר אניסטון. כישרונה הולך ונשחק בסדרה של קומדיות רומנטיות סתמיות, שהסרט הזה מ-2010 הוא אחת מנקודות השפל שלהן. אניסטון מגלמת בו את אשתו לשעבר של צייד גולגלות (ג'רארד באטלר), שדולק בעקבות גרושתו, שהפרה את תנאי הערבות שלה. אין בסרט סצינה אחת שלא נראתה כבר בקומדיות בעבר. חמור עוד יותר, אין אפילו סצינה אחת שמצליחה להצחיק או לרגש מבחינה רומנטית. המכניות שולטת וגם מנחה את הבימוי חסר ההשראה של אנדי טננט. השאלה המלווה את הצפייה היא לא אם באטלר יצליח ללכוד את אניסטון, אלא מי יגאל את הקריירה שלה לפני שהיא תתמוסס סופית.

באריה

יס 3, ו', 22:00; שבת, 17:29, 150 דקות

סרטו מ-2009 של הבמאי האיטלקי ג'וזפה טורנטורה, שזכה להצלחה בינלאומית בסרטו "סינמה פראדיסו", אבל מאז לא הצליח לחזור עליה. העלילה מתארת 50 שנים בתולדותיו של הכפר הסיציליאני שבו הבמאי נולד. הסרט מתמקד בסיפור התבגרותו בכפר של אחד מתושביו, שמקים משפחה ומעצב לעצמו קריירה של פוליטיקאי מקומי. יש בו סצינות מרשימות, אבל הוא סובל מרוב המגרעות המאפיינות את סרטי טורנטורה - יומרה, נפיחות ושטחיות.

ללכת עד הסוף

יס 1, שבת, 12:18, 91 דקות

הקומדיה הבריטית מ-1997 שהיתה ללהיט בינלאומי (וגם נהפכה למחזמר בברודוויי), מציגה את סיפורם של שישה פועלים מובטלים משפילד, שהיתה מרכז תעשיית הפלדה בבריטניה. כדי לפרנס את משפחותיהם הם מארגנים מופע סטריפטיז גברי בהשתתפותם. למרות הנושא העגום - אבטלה - שורה על הסרט מצב רוח טוב. הוא אולי אינו רציני במיוחד בכל הנוגע לתיאור המשבר הכלכלי ומתאמץ למצוא חן, אבל זהו בידור סימפטי בזכות הנוף האנושי והשחקנים. ביים פיטר קאטאנאו.

השוד המלוטש

הוט גולד, שבת, 20:15, 108 דקות

יש משהו מעט מיושן בסרט השוד הזה מ-2007 שמתרחש בלונדון בשנות ה-60. הוא מזכיר סרטים שהופקו באותו עשור. אבל דווקא בשל כך יש בו מידה של חן והוא מהנה גם אם אין בו מידה רבה של מקוריות. העלילה מתארת כיצד שרת בחברת יהלומים גדולה בלונדון, שעומד לפרוש מעבודתו בתנאים מעליבים, משכנע אמריקאית, האשה הניצבת בעמדה הניהולית הגבוהה ביותר בחברה, לשדוד את הכספת שבה מוחזקים אוצרותיה. העלילה זורמת במיומנות, ומייקל רדפורד ("1948", "הדוור") ביים את הסרט באלגנטיות. הוא נעזר בכישוריהם של מייקל קיין ודמי מור, שעושים עבודה מהימנה וטובה. עם למברט וילסון וג'וס אקלנד.

מופע הפלאים של ד"ר פרנסוס

יס 2, שבת, 22:00; א', 13:35, 123 דקות

הזיה קולנועית מ-2009 מבית היוצר של הבמאי טרי גיליאם ("ברזיל", "פחד ותיעוב בלאס וגאס"). האופי הסהרורי שלה הועצם בגלל מותו בזמן הצילומים של אחד מכוכבי הסרט, הית לדג'ר, והחלפתו בידי שלושה שחקנים שונים - ג'וני דפ, ג'וד לאו וקולין פארל. למרות העצבות שמעוררת היעלמותו של לדג'ר, היא לא ממש משנה לסרטו של גיליאם. הוא ממילא מתרחש ברמות שונות של מציאות ודמיון, שעליהם שולט מנהלה של להקת שחקנים נודדת (כריסטופר פלאמר), שלפני מאות שנים עשה עסקה עם השטן. כמו ברוב בסרטיו של גיליאם, לא תמיד ברור מה הוא מנסה לעשות, אבל הרבה ממה שהוא מנסה לעשות משרה קסם על הצופים והופך את הצפייה לחוויה בעלת עוצמה משעשעת ולעתים מהפנטת. צוות השחקנים של הסרט, המתרחש בלונדון, כולל גם את אנדרו גארפילד וטום וייטס.

אני אהבה

יס 3, שבת, 22:00, 120 דקות

רוחם של לוקינו ויסקונטי וברנרדו ברטולוצ'י, יוצרי כמה מהמלודרמות הגדולות ביותר בתולדות הקולנוע האיטלקי, שורה על סרטו של לוקה גואדאנינו מ-2009. הוא שמציג את סיפורה של רעייתו הרוסייה של טייקון איטלקי, שמשרתת את משפחתה בנאמנות עד שהיא מתאהבת בחברו של הבן שלה, שף צעיר שמפתה אותה לא רק במראהו אלא גם במאכלים שהוא מכין לה. התנופה האופראית המאפיינת את המלודרמה האיטלקית מנווטת גם את הסרט הזה. גם אם הוא נהפך לרגעים לאופרת הסבון, זהו סרט סוחף ומרשים. כל זאת לא מעט בזכות הופעתה של טילדה סווינטון בתפקיד הראשי.

כנגד כל הסיכויים

יס 1, א', 23:28, 128 דקות

בהשראת "מתוך העבר", סרטו של ז'אק טורנר מ-1947 שהוא אחד הפילם-נואר הגדולים ביותר שהופקו אי פעם, יצר הבמאי טיילור הקפורד ("קצין וג'נטלמן", "ריי") ב-1984 את המותחן הקודח הזה. ג'ף ברידג'ס מגלם שחקן פוטבול במשבר מקצועי, שמגויס על ידי מהמר מושחת (ג'יימס וודס) למצוא את אהובתו (רייצ'ל וורד) שנעלמה. הסרט סובל מגודש עלילתי וסצינות הסקס בין ברידג'ס לוורד נראות לפעמים כמו פרודיה עצמית. עם זאת אפשר ליהנות ממנו דווקא בגלל היבטיו המופרכים והמגוחכים. ג'יין גריר, שגילמה את הפאם פאטאל בסרט המקורי, מופיעה כאן בתפקיד אמה של גיבורת הסרט.

ריקוד אטי בעיר גדולה

אם-ג'י-אם, ב', 16:05; ג', 8:55, 110 דקות

מי שהפנטסיה הרומנטית המופרכת של "ברבור שחור" לא הספיקה להם, ירצו אולי להעיף מבט בסרט הזה מ-1978 שמשרטט אף הוא דיוקן רומנטי, הפעם סנטימנטלי להחריד, של עולם הריקוד הקלאסי. העלילה המופרכת עד כדי כאב מציגה את סיפורו של עיתונאי ניו-יורקי נודע (פול סורבינו), שבזמן שהוא מנסה להציל ילד פורטוריקאי המכור לסמים מתאהב ברקדנית בלט צעירה (אן דיצ'ברן). היא מוכרחה, פשוט מוכרחה, לרקוד אף שהיא יודעת שהריקוד יביא למותה כי היא סובלת ממחלה סופנית. סצינות הסיום של "ברבור שחור" נדמות כמו שיא של איפוק לצד הסצינות המסיימות את הסרט הזה והן מביאות לשיאים בלתי אפשריים את המסר הדוחה שלו. ביים בכבדות מגושמת ג'ון ג' אווילדסן, שחגג את ניצחון הרוח האנושית שנתיים קודם לכן בסרטו הידוע ביותר, "רוקי", שאף זיכה אותו באוסקר.

הדרקון

הוט פריים, ה', 23:30, 90 דקות

סרטו האחרון של ברוס לי מ-1973 (הוא מת באותה שנה, בן 32) היה גם הסרט הראשון שהוליווד הפיקה בהשתתפותו בעקבות ההצלחה הכלכלית של סרטיו שהופקו בהונג קונג. הסרט, שביים רוברט קלאוס, כולו אקשן, אבל האקשן מבוים במקצוענות רבה יותר מאשר בסרטיו הקודמים של ברוס לי. העלילה, המתארת את הניסיון להביס את מנהלה המרושע של אקדמיה לאמנויות המלחמה, קוהרנטית יותר מאשר באותם סרטים. הסרט מהנה למדי, והופעתו של ברוס לי אינטנסיבית ורבת עוצמה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו