בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עינוגי המאה ה-19

תגובות

צלילי הסימפוניה של סזאר פראנק חתמו אמש אירוע תזמורתי מענג, בנוי כולו מחומרים של המאה ה-19 שמדברים בצורה הכי ישירה ובטוחה אל מאזינים במאה ה-21 (לפחות המבוגרים שבהם). מהפתיחה לאופרה "לואיזה מילר" של ורדי, ששימשה כמין ניסוי כלים וחימום, או מילוי זמן (מיותר למדי, בעצם), דרך הקונצ'רטו לצ'לו של דבוז'ק ועד הסימפוניה עתירת הרושם והעשירה באמת של סזאר פראנק, שהתייצבה בבירור כשיא הקונצרט.

היכל אמנויות הבמה בהרצליה היה מלא, ומנהל הסדרה (שמה "מלאכי המוזיקה") עמוס טלמון הקדים לנגינה, בקול ערב ובוטח, דברי הסבר קצרצרים שעיקרם שיחונת עם שתי נשפניות שהדגימו צלילי קרן אנגלית וצלילי בס-קלרינט. זה היה רעיון נכון וקולע, שהבליט את תפקידם המרכזי של כלים אלה בסימפוניה של פראנק. לכך הוסיף טלמון קצת סמול-טוק עם המנצח האורח, שהתברר מיד שאנגלית אינה ספינת דגל שלו, וקצת דיבורים עם הקהל, מין גישה ישירה שקוצרת היענות.

הצ'לן האורח הצעיר תומס יאמניק הוא נגן טוב, אבל יש בארץ טובים ממנו, עובדה זו בלטה כבר לשמע איכות הצליל שהוא מפיק, שהתקבל קצת שטוח ומאופק, לפחות ממקום מושבי (בזווית אלכסונית לו). על השאלה אם לא עדיף וראוי למצות קודם את הכוחות הצ'לניים המקומיים הייתי מן הסתם נענה (ברגע של כנות מצד המארגנים), כי ציון ארץ אחרת ליד שם של סולן או של מנצח הוא מקדם שיווק בדוק.

המנצח ריינהרד זיהאפר פתח את הקונצ'רטו של דבוז'ק באטיות, וכמה כניסות יצאו מהוססות. לא התרשמתי שלפנינו מוזיקאי שסגולתו תנופה והובלה נחרצת קדימה, אלא ניסיון למצות איכויות ליריות. ברגעים רבים בסימפוניה של סזאר פראנק אכן הושגו תחת ידו, בגישה זו, תוצאות מספקות בהחלט.

התזמורת הסימפונית ירושלים. מנצח: ריינהרד זיהאפר (גרמניה). סולן: הצ'לן תומס יאמניק (צ'כיה). היכל אמנויות הבמה בהרצליה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו