בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אמש בקונצרט: פרשת הייסורים באילת

פסטיבל אילת השישי למוזיקה קאמרית: אנסמבל "גבריאלי" מאנגליה

תגובות

הפסטיבל למוזיקה קאמרית באילת נחתם אמש באירוע שלכאורה אינו קאמרי כלל: ה"יוהנס פסיון" של באך הוא דרמה מוזיקלית, מעין תיאטרון, שבו יש "מספר" (אוונגליסט) שאכן מספר את העלילה בגוף שלישי בדקלום חצי מושר על ההתרחשויות (משפטו של ישו וצליבתו), ולצדו זמרים ומקהלה שמגלמים את הדמויות בעלילה (ישו, פילאטוס, ההמון) בדיבור ישיר (זמרה) וגם שרים אריות שהן בגדר תגובה קונטמפלטיבית ורגשית על המסופר.

הקונספציה של קונצרט זה היתה הפעלת זמרים סולניים במקום מקהלה ממש - כך, לפי המנצח, פול מקריש ותומכים אחרים, נהג גם באך עצמו כאשר ביצע את היצירות הווקאליות שלו בלייפציג.

אשר לקונספציה, הביצוע ששמענו אמש באילת התייצב כתמיכה מובהקת בה: הקטעים החשובים של הפסיון - קטעי ההמון היהודי הדורש, לפי הברית החדשה, להוציא את ישו להורג, היו מצמררים בחדותם ובבהירותם - והם מומשו בפי ארבעה זמרים בלבד.

אלא שכנגד ההיבט החשוב הזה ניכרה חולשה יחסית באיוש תפקיד מרכזי אחר; זמר הטנור שהוצב בתפקיד המספר לא שיכנע שלרשותו קול שמסוגל לשאת היטב את הדרמה; המגבלות הטכניות שלו בלטו דווקא ברגעים שבהם היה אמור להקרין את שיא האפקטיביות.

קיבלנו, איפוא, מימוש מיוחד במינו של היוהנס פסיון, אבל עם מגבלות (לא כולן פורטו כאן) שהעכירו את הרושם הכללי.

פסטיבל אילת השישי למוזיקה קאמרית: אנסמבל "גבריאלי" מאנגליה, בניצוח פול מקריש, ב"יוהנס פסיון" של באך. אולם תיאטראות אילת



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו