בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ג'ורג'ו ארמני קופץ למים

מי אמר שאי אפשר לשלב בין אופנה לאיכות הסביבה?

תגובות

מאז ומעולם האופנה הולכת לפני המחנה. במילניום הזה המעצבים מגיבים לסוגיות המדאיגות של איכות הסביבה בניסיון להשמיע בתעשייה קול ברור של מצפון קולקטיבי. על אף ההתלהבות הציבורית מ"אופנה מהירה", מותגי יוקרה והמנהלים הקריאטיביים שלהם מביטים אל הטווח הארוך.

המאמצים שהם משקיעים כוללים אימוץ של עקרון הקיימות. למשל, דרך בחירת בדים שעשויים מחומרים מתכלים או תהליכי צביעה שאינם מזיקים לנהרות וליבשה. אנשי אופנה גם תומכים בקמפיינים להצלת יערות הגשם הנכחדים ומטרות אקולוגיות נוספות.

לפני שבוע צוין יום המים העולמי, יוזמה שזכתה לעידוד האו"ם לאחר כינוס פסגה בריו דה ז'ניירו ב-1992. המעצב ג'ורג'ו ארמני התחייב להגביר את המודעות לשיפור הגישה למי שתייה בטוחים; הוא עובד עם ארגון הצלב הירוק הבינלאומי ותומך זו השנה השנייה בפרויקט טאפ (ברז) של יוניצ"ף בארצות הברית.

"מים זו מלה כל כך פשוטה, אבל כמו כל המלים הפשוטות יש לה משמעות עמוקה", אומר ארמני, שלפני התצוגה שלו במילאנו בחודש שעבר הוקרנו על צג תמונות של גלים לצד חדשות על הבושם "אקווה די ג'ו" שלו. על המושבים בתצוגה הונחו חולצות טי שעליהן הכיתוב "Water is a Right for Everyone" (מים הם זכות לכולם).

המטרה המוצהרת של יום המים העולמי השנה היתה להגביר את המודעות בעולם להשפעה של גידול האוכלוסייה בערים, התיעוש וחוסר הוודאות שגורמים השינוי באקלים, המלחמות ואסונות טבע על מערכות המים בערים. "מאז ומעולם אני רגיש מאוד לסוגיות סביבתיות, בייחוד אלה שקשורות למים, אחד היסודות הטבעיים שאני אוהב מאוד - מרענן ומחדש, יקר וחיוני לחיים", אומר ארמני. "מהסיבה הזאת הצטרפתי בשנה שעברה לפרויקט טאפ".

לאורך כל הקריירה שלו משתמש המאסטרו ממילאנו במים ובצבעי הכחול-ירוק שלהם כסמל חזותי. זה בלט גם בקולקציה האחרונה של המותג, "Priv", בבדי היי-טק בגימור בעל מראה נוזלי, שיצרו אפקט של השתקפויות במים.

כעת משתתף ארמני בפרויקט שמטרתו לספק 40 מיליון ליטרים לפחות של מי שתייה למיליוני בני אדם בכל העולם, בייחוד ילדים, שאין להם גישה למים נקיים ובטוחים לשתייה. "ילדים הם הקורבנות הראשונים כשיש מחסור במים או זיהום המים, משום שהם הפגיעים ביותר, וגם משום שעתיד העולם מוטל על כתפיהם", אומר ארמני.

הוא מבטיח לספק 100 ליטרים של מי שתייה לילדים על כל קנייה של אחד משני הבשמים שלו, אקווה די ג'ו ואקווה די ג'ויה. כל קונה גם יכול להכפיל את תרומת מי השתייה דרך קבוצת תמיכה אישית באינטרנט. אפשר להצטרף לתנועה ולהזמין חברים להצטרף באמצעות דף בפייסבוק (www.facebook.com/acquaforlife) שהוקם כדי להפיץ את הפרויקט. אתר האינטרנט של היוזמה, www.acquaforlifechallenge.org, יציג את התקדמות הפרויקט ויפרט אילו פעולות ננקטות במסגרתו והיכן.

הפרויקט החל בתמיכה ב"מים חכמים לבתי ספר ירוקים", מיזם מגאנה, שבה ל-40% מהאוכלוסייה באזורים הכפריים אין גישה למים בטוחים לשתייה. המיזם אמור להתפשט בהדרגה למדינות אחרות. "במקום שיש מים יש חיים, אנרגיה, רווחה, מפגש שליו עם הטבע, תחושה נהדרת של רעננות", אומר ארמני, ומוסיף שאחד האתגרים הגדולים של המאה ה-21 הוא להבטיח גישה למים בטוחים לשתייה.



ארמני עם דוגמניות בית האופנה שלו בחודש שעבר. מים לעניים



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו