בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מותג האופנה הצרפתי "זאדיג אנד וולטר" מגיע לכיכר המדינה

"זאדיג אנד וולטר", מותג האופנה הצרפתי בעל האפיל הרוקיסטי, מגיע לישראל. המעצבת ססיליה בונסטרום מסבירה איך משלבים בין נוצץ למרופט

תגובות

על רקע מוצרי היוקרה האלגנטיים והזוהר המלוטש שניבטים מחלונות הראווה המקיפים את כיכר המדינה בתל אביב, תצלום גדול של הדוגמנית האמריקאית ארין ואסון שמתנוסס בחזית הבוטיק החדש של "זאדיג אנד וולטר" ("Zadig & Voltaire") נראה חריג בישירותו.

התצלום לקוח ממסע הפרסום של המותג הצרפתי לקראת האביב הנוכחי. ואסון נראית בו כשהיא ניצבת בסלון שטוף אור של דירה פאריסאית שאי-סדר מסוגנן שולט בה, לבושה במכנסוני ג'ינס בלויים, חולצת טי לבנה ומקטורן אפרפר מודפס בדוגמת נחש פיתון. פניה הנקיים מאיפור, שיערה המרושל, כפות ידיה התחובות עמוק בתוך כיסי מכנסיה הקצרים וראשה המוטה הצדה נראים יותר כשייכים לתמונה חובבנית שצולמה בחטף בטלפון נייד.

נינוחות היא מלת מפתח בסדר היום של המותג. "גישה מאוד משוחררת ליוקרה", מגדירה זאת ססיליה בונסטרום, בת 40, המנהלת הקריאטיבית של "זאדיג אנד וולטר", בשיחת טלפון מפאריס. "יוקרה שאינה מוחצנת או מעושה מדי, ושנטמעת היטב במלתחה. המסר שאנחנו מקדמים הוא להיראות קול, לא לבוש מדי. כשאני יוצאת בשבת בערב, למשל, אפילו אם זה לפתיחה של תערוכה בגלריה, אני יכולה ללבוש ז'קט בדוגמת פיתון, אבל אני אצמיד לו נעלי סניקרס כדי לסתור את המראה היוקרתי".

לדבריה, זה מה שמשווה למותג את אפיל הרוקנרול שלו. "רוקנרול נהפך למונח וינטג' שיכול לתאר כמעט הכל היום. השאלה היא איך שומרים על גישה סקסית ומשוחררת של רוקנרול לאורך היום, גם כשלובשים מכנסי ג'ינס או שמלה פרחונית אביבית. הגישה המתריסה הזאת נוצרת מהשילוב של פריטים בעלי אופי מנוגד, כמו למשל שמלה רומנטית קלילה שנלבשת עם מעיל עור כבד ומגפיים שטוחים".

כדי להבהיר עד כמה מזוהה המותג עם אורח החיים המתירני של כוכבי רוק, באחרונה השיק הבעלים והמייסד של "זאדיג אנד וולטר", המעצב תיירי ז'ייה (בנו של מייסד המותג לקוסט), חברת תקליטים תחת אותו השם. המוסיקאים שנבחרו להוביל את מסעות הפרסום של המותג בעונות האחרונות היו יכולים להרכיב רשימת אמנים מרשימה אילו היו חתומים בה: שון לנון צולם על גג בניין בפאריס לצד חברתו הדוגמנית שרלוט קמפ מול כשברקע מזדקר מגדל אייפל לקראת סתיו-חורף 2009-2001; מרק רונסון וחברתו הדוגמנית ג'וספין דה לה בום תועדו במיטת דירתם בפאריס לקראת קיץ 2010; ובחורף האחרון היו אלו ג'יימי הינס, גיטריסט להקת האינדי האמריקאית ה"קילז", וסולנית הלהקה לשעבר אליסון מוסהארט.

אם זה היה תלוי בבונסטרום, היא היתה מצמידה להינס את בת זוגו, הדוגמנית קייט מוס. לאחר שהיא מסיימת להלל את ואסון, הפנים הנוכחיות של המותג - את גזרתה הדקיקה וקעקועיה ואת העובדה שבאה לצילומים רכובה על סקייטבורד - היא נוקבת בשמה של מוס כאשה שמגלמת בצורה הטובה ביותר את הוויית המותג. "הלוואי שהיתה לי עוד דוגמה, אך היא הדוגמה הכי טובה", היא אומרת.

על קיר משרדה בפאריס, לצד דוגמאות הבדים והגוונים לעונת החורף הבא, תלויים זה על גבי זה עמודי כרומו של מגזיני אופנה שמציגים תמונות פפארצי של דוגמנית העל לצד תצלומים נבחרים מתוך כתבות אופנה. בכולם היא לבושה בסגנון המזוהה עמה - פריטים שנלקחו מארון הבגדים הנשי והגברי ומונחים בערבובייה מלאת חן על גופה הצנום.

מסטינג עד ברוני

גם אם במבט ראשון "זאדיג אנד וולטר" עשוי להיראות כמו מותג אופנת רחוב מן המניין - בדי הכותנה המכובסים וסריגי הקשמיר בעלי הקצוות החתוכים בגסות הם הלחם והחמאה במלתחה שהוא מציע מדי עונה - יש מאחוריו רעיון מגובש. שמו מתייחס לפילוסוף והסופר הצרפתי בן המאה ה-18 וולטר (שם העט של פרנסואה מארי ארואה) ולספרו "זאדיג, או הגורל". ז'ייה ציין בעבר בראיונות כי הוא רואה בזאדיג דמות מודרנית בעלת אישיות חזקה וחזון. וכשזה נשמע מעט עלום, הוסיף כי רצה להעניק למותג שייסד שם אמנותי יותר מאשר שמו הפרטי.

המראה הנחשק שהוא מציע מבוסס על שילובים של סגנונות שונים. הוא תמיד נינוח, אף פעם לא לבוש מדי. לצורך העניין, הוא שואף להציג את כוכב הרוק ברגע שלאחר ירידתו מן הבמה, ולא במסיבת קוקטייל מעונבת לרגל השקת אלבום חדש.

מאז שנפתחו שערי הבוטיק הראשון של המותג ברובע מארה בפאריס ב-1997 הוא קנה לעצמו קהל אוהדים ברחבי העולם. תחילה היו אלו עירוניים צעירים שנמשכו לפרשנות היוקרתית שהציע לאופנת הרחוב שפרחה אחרי הגראנג', וכיום אלו מוסיקאים כסטינג וקיילי מינוג ושחקניות כמריון קוטיאר ואווה לנגוריה. אפילו הגברת הראשונה של צרפת, קרלה ברוני סרקוזי, מחבבת את חולצות הטי הרכות של המותג שנתפרות בתוניסיה.

היסודות שלו הם הבדים. "אני מנסה להיות מאוד ייחודית בבחירת החומרים שלי. זה הייחוד שלנו על פני יתר המותגים. אני חושבת שבדים לא יכולים לשקר. אם הם טובים אז רואים את זה בבגד בסופו של דבר. למעשה זהו האתגר הגדול שלי, וזה גם מקור הכוח של הקולקציות שלנו".

בקולקציית האביב הנוכחית שילבה בונסטרום סריגי קרושה שקופים, בדים קלילים שנושאים הדפסי פיתון וכמובן עיבודי עורות מתוחכמים וסריגים קלים כנוצה בגימורים גסים. זה בלא ספק מעניק למותג יתרון יחסי על פני יתר מותגי אופנת הרחוב. זה גם מציב את המלתחה שהוא מציע בדרגת מחירים גבוהה יותר.

"אני חושבת שישנה כיום רוויה של מותגים בשוק והלקוחות מבולבלים. לפני עשור היו רשתות כמו H&M, ומנגד מותגי אופנה עילית כמו פראדה או שאנל. כעת יש המון מותגי ביניים. כשאני חושבת על סגנון ואיך ליצור אותו, אני מנסה לחשוב מה נשים רוצות ומה הן יכולות ללבוש שהוא גם פשוט וגם נראה טבעי".

הסוד, היא אומרת, הוא לעצב בגדים שגורמים ללובשת אותם להיראות טוב מחד גיסא, אבל לא מאפילים על אישיותה מאידך גיסא. אולי משום כך היא בחרה להבהיר מעט את הקשת הצבעונית בקולקציית האביב הנוכחי ולהאירה בגוונים חיוניים לאחרי חורף ארוך של חאקי ואפור, בין שבצבעי מדבר אווריריים כגון בז', חול וחאקי, ובין שבגוני טורקיז ופוקסיה ובהדפסי פרחים ססגוניים.

גם אם בחירותיה תואמות כמה מהמגמות הרווחות באופנה העכשווית, בונסטרום מדגישה כי אינה עוקבת אחר טרנדים. "למותג יש את הד-נ-א שלו, ואנחנו שומרים עליו בקנאות. הוא מעודד לבישה של בגדים מבדים שנשטפו ועובדו, וכמובן יש את עניין השכבות. לדוגמה, חולצת ג'רסי כותנה, מעליה קמיסול ממשי ומעל כל זה סריג קשמיר וז'קט מעור. העירוב של החומרים הללו יוצר יופי עשיר. למה ללבוש רק חולצת טי אחת כשאפשר ללבוש שתיים?"

היא גם מעודדת שילובים של פריטים ממלתחת הנשים והגברים במראה אחד. "אני עובדת עם קשמיר איכותי ואנחנו חותכים אותו בגסות בקצוות או מחוררים אותו בדרכים יצירתיות. האתגר הוא לשמור עליו שיישאר מפתה ושמיש". כשהיא מדברת על השחתה של חומרים משובחים, קשה שלא לחשוב על החיבה של העם הצרפתי ליופי מחוספס. "אנחנו מייצרים בסיציליה, במרוקו, בפורטוגל ובהונג קונג, ולכל מפעל יש את תחום ההתמחות המיוחדת לו. אני יודעת איפה אפשר לייצר את מה שאני רוצה, בין שזו חולצת טי קולחת או שטיפה של עור בחומצה".

את קו ה"דלוקס" של המותג היא מייעדת לשעות הערב. "הוא יוקרתי יותר, אבל זו לא שאלה של מחיר אלא של בחירת חומרים מתוחכמים ואצילים יותר". הוא כולל חליפות ושמלות בגזרות נקיות, ויש בו נוכחות גדולה של עורות בעיבודים שונים ואווירת פיתוי של שעות ערב. גם כאן האתגר, היא אומרת, הוא איך ללבוש קשמיר ועור בשעות הערב באופן שלא ייראה מתאמץ או אלגנטי מדי.

"אני בת 40, ואם אני לובשת שתי שמלות זו מעל זו אני עשויה להיראות מגוחך. מצד שני, אם אתלבש באופן חגיגי במיוחד בשמלה שחורה ונעלי עקבים גבוהים ואיפור, מיד אני נראית מבוגרת בעשור. הקו הזה נועד בין היתר כדי לגרום לנשים מבוגרות יותר לא להיראות כמו גברות מכובדות. יש בו ממד של פורענות או פראיות".

מחירים: נשים: חולצות: 370-1,390 שקל; מכנסיים: 1,080-3,400 שקל; שמלות: 1,050-2,200 שקל; ז'קטים: 2,500-4,200 שקל; תיקים: 860-2,790 שקל. גברים: חולצות: 460-890 שקל; מכנסיים: 800-1,160 שקל; ז'קטים: 1,200-2,160 שקל. "Zadig & Voltaire", ה' באייר 48, תל אביב



חנות זאדיג אנד וולטר בכיכר המדינה בתל אביב


מתוך קולקציית אביב-קיץ 2011



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו