בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטים בטלוויזיה

תגובות

סינגל מן

יס 3, ו', 22:00; שבת, 18:53; הוט גולד, ב', 99 ,22:00 דקות

סרטו הראשון של מעצב האופנה טום פורד מ-2009 מבוסס על ספרו של כריסטופר אישרווד שיצא לאור ב-1964. הוא מתאר יממה בחייו של פרופסור בריטי לספרות בקולג' קטן בקליפורניה, שבן זוגו זה 16 שנים נהרג בתאונת דרכים והוא אינו מסוגל להתגבר על אבלו. אי אפשר שלא להעריך את ניסיונו של פורד להתמודד עם אבל ועם ספר שכמעט אין בו עלילה והוא מתאר מצב תודעתי וקיומי. אבל הסרט סובל מעיצוב והתיפייפות יתרה, ויש בו סצינות חלשות לצד סצנות מוצלחות יותר. עם זאת, הצפייה כדאית בעיקר בזכות הופעתו של קולין פירת בתפקיד הראשי. ג'וליאן מור טובה פחות בתפקיד גרושה בריטית שתיינית שרוצה לנחם את גיבור הסרט. מתיו גוד מגלם את האהוב המת בקטעי הפלאשבק המשובצים בסרט.

לאסי שובי הביתה

טי-סי-אם, שבת, 15:00, 89 דקות

לאלה שלא צפו באליזבת טיילור כילדה כדאי לראות את הלהיט הזה מ-1943 שהיה סרטה הראשון בחברת אם-ג'י-אם. טיילור, שהיתה אז בת עשר, הופיעה בתפקיד משנה לצד השחקן הילד רודי מקדאול, שהיה לחבר קרוב שלה עד למותו. את הסרט, המבוסס על ספר הילדים האהוב של אריק נייט, ביים בעדינות קורקטית פרד וו' וילקוקס. העלילה מציגה את סיפורה של כלבה מסוג קולי, שאחרי שבעליה מוכרים אותה, עושה את דרכה הביתה מסקוטלנד ליורקשייר. צוות השחקנים המבוגרים כולל את דונלד קריספ, אדמונד גוון ואלזה לנקסטר (שזכתה לחיי נצח קולנועיים בזכות הופעתה בסרט "כלתו של פרנקנשטיין"). אגב, את הכלבה לאסי גילם כלב ממין זכר. אי אפשר לדעת מתי עשויים להזדקק לפרטי טריוויה שכאלה.

שלושה ימים וילד

יס 3, א', 13:49; ב', 06:28, 90 דקות

אחד הסרטים המכוננים בתולדות הקולנוע הישראלי בשנות ה-60. הסרט מ-1967 שביים אורי זוהר על פי סיפור מאת א"ב יהושע, מציג את סיפורו של יוצא קיבוץ החי בירושלים, שאהובתו לשעבר, שהיא כעת נשואה, מבקשת ממנו להשגיח על בנה הקטן במשך שלושה ימים. השפעתו של הקולנוע האירופי של התקופה מורגשת בסרט, אך זוהר מצליח להעניק לתוצאה נפח ישראלי מאוד, והסרט, למרות אופיו המנוכר המכוון, עדיין מרשים ולעתים אף מרגש. עם עודד קוטלר (בתפקיד שזיכה אותו בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל קאן), יהודית סולה, שי אושורוב, מישה אשרוב, אילי גורליצקי, ז'רמן אוניקובסקי. צילם דוד גורפינקל. את המוסיקה הלחין דב זלצר.

סרטיו של צ'רלי צ'פלין

יס 3

הערוץ משדר שוב מבחר מסרטיו הארוכים של צ'פלין שכולל את "הנער" (ה', ,16:06, 68 דקות), הקומדיה הסנטימנטלית המקסימה מ-1921; "הקרקס" מ-1928 (ב', 16:26; ג', 09:52, 71 דקות) ו"הדיקטטור הגדול" (ג', 16:21; ד', 06:39, 125 דקות), שהרלוונטיות שלו כאלגוריה קומית על הגרוטסקה והאימה שבפאשיזם אינה דועכת. כדאי לשים לב במיוחד ל"האשה מפאריס" מ-1923 (ד', 15:02; ה', ,06:40, 76 דקות), המלודרמה היחידה שצ'פלין ביים ובה הוא מופיע בתפקיד אורח בלבד, שכישלונה הקופתי מנע ממנו לביים סרטים דומים לו בהמשך; זו מלודרמה נועזת ומרתקת, שנגיעתה בשאלת הייצוג של האשה על בד הקולנוע הופכת אותה לאחת היצירות המכוננות בשיח הקולנועי המתייחס לסוגיה הזאת. וגם ל"מסייה ורדו" מ-1947 (ד', 16:26; ה', 08:09, 124 דקות), הקומדיה השחורה המבריקה, שבה צ'פלין ניסה לשווא להתנתק מדמותו של הנווד: הסרט נקטל בזמנו על ידי הביקורת ונכשל כלכלית. צ'פלין מגלם בו רוצח נשים, עוסק בפער שקיים - ואולי גם לא? - בין אלימות פרטית לקטל המוני והוא אחת הסאטירות הקולנועיות החריפות ביותר שהופקו אי פעם. כולם סרטים נפלאים, שתענוג לצפות בהם פעם אחר פעם.

אף אחד אינו מושלם

יס 3, ב', 22:00, 137 דקות

ב-2009, 13 שנים אחרי שביים את סרטו הקודם, "היום השמיני", חזר הבמאי הבלגי ז'אקו ואן דורמל, שהתפרסם ב-1991 בזכות סרטו "טוטו הגיבור", עם היצירה התמוהה והמתישה הזאת. היא מתרחשת בשנת 2092 ומציגה את סיפור חייו של נימו נובודי, גבר בן 118, שמתפצל לשלושה סיפורים שונים שייתכן כי קרו. יש תחושה של גודש רעיונות ותיאוריות מסוגים שונים, שמתנגשים זה בזה, ולכן הסרט מעורר לעתים עניין, בין השאר בזכות העיצוב החזותי שלו, אבל יש בו גם מידה של טרחנות לא נעימה. אחת התחושות המלוות את הצפייה בסרט היא שהבמאי שלו ניסה להכניס לתוכו את כל מה שלא הספיק ב-13 השנים האחרונות. עם ג'ארד לטו, שרה פולי, דיאן קרוגר, ריס אייפנס.

ניין

יס 1, ג', 21:30; ד', 16:01, 118 דקות

החמצה על גבול הקטסטרופה. גרסתו של רוב מארשל ("שיקגו") למחזמר השנון, שעלה בברודוויי ב-1982 והתבסס על סרטו של פדריקו פליני "שמונה וחצי", מנסה באופן כה נואש לספק בידור מסוגנן, אבל לתוצאה אין כלל סגנון והתחכום שאיפיין את המקור המוסיקלי התחלף בוולגריות, שמידותיה הולכות ומתעצמות ככל שהסרט מתקדם. מארשל אינו יודע אם להתקרב לסרטו של פליני או להתרחק ממנו והתוצאה היא כמו רכבת שנתקעה על הפסים. הקטעים המוסיקליים מבוימים ברעשנות. במיטבם, אף שזה נדיר, הם נראים כמו חיקוי לא מוצלח של קטעים שביים בוב פוסי. הם מבוצעים על ידי צוות שחקנים שלאיש מהם אין כישרון שירה, כך שהמוסיקה הטובה, שהלחין מורי יסטון, נבלעת בתוך המהומה. דניאל דיי-לואיס הבריטי, שחקן מצוין בדרך כלל, הוא בחירה תמוהה לגלם את במאי הקולנוע האיטלקי, שדמותו ניצבת במרכז הסרט. העובדה שהוא מדבר אנגלית במבטא איטלקי רק הופכת את הופעתו למסורבלת יותר. צוות השחקניות שמקיף אותו, ושלאף אחת מהן אין סיבה להיות גאה בהופעתה בסרט, כולל את פנלופי קרוז, ניקול קידמן, ג'ודי דנץ', פרגי וסופיה לורן שמבוזבזת בתפקיד אמו של הגיבור. רק מריון קוטיאר כאשתו של הגיבור יוצאת מהסרט עם מעט כבוד.

המועמד

הוט פריים, ה', 23:30, 110 דקות

רק לעתים נדירות הפיקה הוליווד סרטים פוליטיים, וזו אחת הדוגמאות המעניינות יותר: מלודרמה פוליטית אינטליגנטית וחריפה אפילו מ-1972 על עורך דין אידיאליסט מקליפורניה (רוברט רדפורד בתפקיד מייצג), שהמפלגה הדמוקרטית בוחרת בו לרוץ לסנאט מטעמה וקברניטיה מבטיחים לו שהוא יוכל להישאר נאמן לערכים שמנחים אותו. אבל ברגע שהמרוץ מתחיל גיבור הסרט מגלה שאין דבר כזה עשייה פוליטית ללא פשרות אידיאולוגיות. ביים מייקל ריצ'י, שבתחילת דרכוביים כמה סרטים מעניינים, אבל אחר כך הקריירה שלו הידרדרה. צוות השחקנים הטוב כולל גם את פיטר בויל, מלווין דאגלס, אלן גרפילד ומייקל לרנר.



''סינגל מן''. יס 3, ו', 22:00



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו