בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סוס נדנדה

קפלי פליסה, סרטים מתבדרים וחוטי משי דמויי רעמה הם רק כמה מהאלמנטים ששילבה מירית ויינשטוק בקולקציה החדשה, שנעה בין עושר חזותי לבין חוסר מיקוד

תגובות

שנתיים מאז שהושק כתוספת לקו הביגוד שלה, קו התכשיטים של מירית ויינשטוק זוכה כעת לאהדה ברחבי העולם: דגמים נבחרים מתוכו יימכרו החל מיוני הקרוב בבוטיק "קולט" שבפאריס, ובאותו חודש גם יוצג במלואו בשבוע העיצוב שיתקיים בבירה הצרפתית. כעבור חודשיים, באוגוסט, ייחשף קו התכשיטים גם בפני קניינים וכתבי אופנה שיגיעו לשבוע האופנה שיתקיים במינכן שבגרמניה.

"קולקציית הביגוד שלי התגבשה בשנים האחרונות לסגנון של לבוש ערב, וכשהרגשתי צורך להוסיף לה אלמנטים חדשים, תכשיטים נראו כמו תוספת טבעית", אומרת ויינשטוק. לתכשיטים שהיא מעצבת מכדורי נוצה שהיא מפרקת ומרכיבה מחדש, בתוספת סרטי משי, פרחי בד עדינים או ציפויי זהב וכסף, יש זיק של יופי שלוכד מיד את העין. בנוסף, יש בהם איכות שאינה נוכחת דיה בבגדים שהיא מעצבת: רעננות.

לוויינשטוק, בת 34, סגנון עיצוב מזוהה, שכולל בין היתר קפלי פליסה חדים, סרטי משי רומנטיים שנקשרים בצורת פרפר ומלמלות מתקתקות שמבצבצות מאמרותיהן של חצאיות. גזרות פלרטטניות, צלליות ישרות וקולחות ברוח אופנת תחילת המאה שעברה ושרוולים א-סימטריים הם כמה מהצפנים הבולטים בשפת העיצוב של בגדיה.

שפה מגובשת היא בבחינת יתרון למעצב צעיר, למעט המקרים שבהם התחביר שהוא מנסח מדי עונה נותר דומה. כך, למשל, בשמלת משי בגוון ניוד, באורך הברך, שנראית כמו דגם שהמעצבת יצרה בעבר בווריאציות שונות: קפלי פליסה ישרים גולשים בצפיפות לאורך גבה, נאספים בסרט סאטן עבה בגוון שמנת שנקשר בצורת פרפר. אם בעבר הצליחה המעצבת להפיק מתח מהניגוד בין הגיאומטריה הצוננת של טורי הפליסה לבין הרכות המלטפת של סרט הסאטן, עתה נראה השילוב המוכר כמו עצלות מחשבתית מקוממת.

הדבר צורם עוד יותר לנוכח דגמים נאים שמצביעים על יכולתה של המעצבת לשכלל את שפתה. שמלות וחצאיות שהרכיבה מפיסות משי מכווצות, כל אחת נמתחה בכיוון שונה, מזריקות תנופה ואנרגיה בדמות קפלים צפופים מלוכסנים. הכיווצים מאפשרים אלסטיות ותנועה חופשית יותר, בין היתר בשמלת מיני לבנה שגזרתה כוללת שרוול אחד בצדה הימני וכתפייה שחורה מן העבר השני (מלמלת האורגנזה הלבנה שמתפרשת מאמרתה היא תוספת מיותרת), ובחצאית מיני שמורכבת מפיסות בגוונים של צהוב, ורוד, תכול וירוק המדגישים את גזרתה.

הקפלים הנעלמים

שרווליה הארוכים של חולצת כפתורים לבנה עשויה משי סאטן, שיכולה להילבש גם כטוניקה, מעוצבים בצורה מפתיעה: הבד נאסף בקשר בשרני בצד המרפק, ויוצר חרכים שחושפים אותו ומניפות בד שנפרשות משני עבריו. רצועת בד אלסטית שחורה, שמושחלת בדש החולצה וסביב הצוואר, נרכסת כתכשיט בטור הכפתורים ומוסיפה לו עניין.

קפלי פליסה המתפוגגים במורד שמלת משי שחורה הם דוגמה מצוינת לפיתוח פשוט ומוצלח של קודים מוכרים מעבודת המעצבת: במקום טורים סדורים של קפלים, הניסיון של המעצבת לשלוט בהתפשטות דוגמת הפליסה (שמוטבעת בבד בחום) הותיר קמטוטים גיאומטריים חינניים באזורים שבהם היא נמוגה. גם שמלת משי שחורה, שגזרתה נוצרה מארבעה מלבנים שהוצמדו בקצותיהם וביניהם נוצרו קפלים רכים, היא כיוון מעניין.

פראות אלגנטית

אם קטלוג קולקציית אביב-קיץ 2011 של ויינשטוק נדמה מוכר מאוד לפרקים, זה משום שבחרה לכלול בו כמה דגמים שהופיעו בקטלוג העונה הקודמת. הדגמים הללו, מורכבים ויקרים יותר, דורשים התאמה אישית למידותיה של הלקוחה, וכעת החליטה המעצבת לכלול אותם בחטיבת הבגדים הנפרדת שחנכה, שתימכר רק בסטודיו של המעצבת ביפו. שאר הבגדים, השייכים לחטיבת הפריטים המוכנים ללבישה, יימכרו בבוטיקים נבחרים ברחבי הארץ.

נקודת המוצא שלה היה הסרט "White Mane" ("הסוס הלבן" בשמו בעברית), סרטו הקצר של הבמאי הצרפתי אלבר למוריס מ-1953 שבמרכזו מערכת יחסית הנרקמת בין סייח פרא לבן לבין ילד דייג ששמו פולקו. "מה שמשך אותי הוא הצבע הלבן והמרקם של שערות הסוס", היא אומרת על רקע קטע קצר מתוך הסרט בשחור-לבן שמוצג על צג המחשב הנישא שלה.

טורים סדורים של חוטי משי דקיקים ונוקשים, בגוון שמנת-צהבהב, המשתלשלים מקווי הגזרה הרוחביים של שמלת מיני קצרצרה, הם אלמנט שפיתחה בהשראת הרעמה. רצועות ארוכות של סאטן משי בגוון קרם, שמשתלשלות ממחשופה הרחב של שמלת מיני קצרצרה ומרכיבות למעשה את חלקה העליון, הן אלמנט נוסף, מפורש פחות, באותה רוח.

חצאית ארוכה בגזרת A רחבה, עשויה משתי שכבות אווריריות של בד, אחת טול משי בפליסה והשנייה אורגנזה משי בפליסה, שכוללת בנוסף גם שכבה קצרה ממשי פליסה במותניים, מזכירה במקצת את חצאיות הטוטו הארוכות של רקדניות בלט בקלילותה ובצלליתה הפעמונית. ויינשטוק מציינת את פסלי הרקדניות של אדגר דגה כמקור השראה ליצירתן: היא הגיעה אליהם בעקבות סוסי הברונזה שפיסל. מחוך לבן שנבנה מקפלי פליסה של סאטן משי או גופיה שחורה מעוטרת תחרה בחזה משלימים את הצללית האתלטית של הבלרינות החטובות.

ויינשטוק מציינת את האפיון האלגנטי והאצילי של הסוס הלבן ומנגד, את פראותו, כשני קטבים שמגדירים את הקולקציה הנוכחית. זה מה שהתווה לדבריה את העבודה עם חומרים אצילים כמשי בטכניקות שונות - החל בדוגמת פליסה ממושמעת וכלה בקצוות פרומים של יריעות בד שנקרעו בגסות, שאת חלקן קלעה ביד לכתפיות של שמלות או לעיטורים במחשופיהן.

אולם לעתים ריבוי המרכיבים בדגם אחד - כמו למשל קליעות של סרטי סאטן, כיווצי בד, שיבוצי תחרה וגדילי בד בשמלת מיני לבנה - יוצר תחושה של חוסר מיקוד ולא של עושר חזותי. חוסר היכולת של המעצבת להשתמש בהם באופן מדוד יותר שופך אור על מרכיב נוסף שנוכח בתכשיטיה ושבולט בהעדרו בבגדים שהיא מעצבת - דיוק.

"אני מאוד אוהבת בדי משי, ומשתדלת שלא לשלב רוכסנים או כפתורים שעשויים להפריע לנפילה הטבעית של הבד", היא אומרת. שמלת מיני שמעוטרת במשולש פליסה בגבה נקשרת בסרט בד בחלקה האחורי. במקרה הזה הוא אינו לקישוט בלבד. הוא נועד להצניע סרט גומי שמכווץ את השמלה בקו המותניים. זהו פתרון לא אלגנטי, והצורך להצניע חלק מסוים בשמלה בחגורת בד עשוי ליצור תחושת אי-נחת אצל הלובשת. צלילות מחשבה ושימוש מובחן יותר במלאכות היד היו יכולים להניב דגמים חזקים יותר.

מחירים: קולקציה מוכנה ללבישה: חצאיות ושמלות: 800-1,600 שקל. קולקציה בהזמנה מיוחדת: חצאיות ושמלות: 2,000-6,000 שקל; חולצות ומחוכים: 1,100-2,500 שקל. רשימת חנויות מופיעה באתר: www.miritweinstock.com.



מתוך קולקציית אביב-קיץ 2011 של מירית ויינשטוק. מראות מוכרים מדי



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו