בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרטים בטלוויזיה

תגובות

22 קליעים

יס 4, ו', 22:00; שבת, 12:19; הוט אקשן, שבת, 22:00, 117 דקות

סרטו של השחקן והבמאי הצרפתי רישאר ברי מ-2010 מציג את סיפורו האמיתי של אחד ממנהיגי עולם הפשע המאורגן במארסיי, שרצה לפרוש מעבודתו ולהקדיש את חייו לאמו, אשתו ובתו הקטנה; אבל ב-1977 פגעה בו חוליית מתנקשים ב-22 קליעים. הוא נותר בחיים, כונה בעקבות זאת "האלמותי", ויצא למסע נקמה באלה שביקשו לחסל אותו. על בסיס הסיפור הזה יצר ברי סרט גנגסטרים יעיל למדי, בכיכובו של ז'אן רנו, שמצליח לטעון את גיבור הסרט במהות על טבעית כמעט המעניקה לו אופי של מי שחזר מן המתים. ברי עצמו מופיע בסרט בתפקיד משנה.

אנטומיה של רצח

אם-ג'י-אם, ו', 22:00, 160 דקות

אחד מסרטיו הטובים ביותר של הבמאי אוטו פרמינג'ר מ-1959. סיפורו של עורך דין כפרי (ג'יימס סטיוארט באחד מתפקידיו המאוחרים הטובים ביותר) שמגן על איש צבא (בן גזארה) המואשם ברצח של גבר שלכאורה הכה ואנס את אשתו (לי רמיק). התוצאה היא דרמת בית משפט ערמומית ומהנה ביותר, שכתובה, מבוימת ומבוצעת להפליא על ידי כל צוות שחקניה, שכולל גם את ג'ורג' ס' סקוט, איב ארדן, ארתור אוקונל וקתרין גרנט. פרמינג'ר היה אחד הבמאים-מפיקים העצמאיים היחידים שהתעלמו בקביעות מחוקיה של הצנזורה הפנימית ששלטה בהוליווד ובכך קירב את סופה. כך הוא עשה גם בסרט הזה, שנחשב לנועז לזמנו בשל עיסוקו במקרה אונס והצגתו על הבד של לבוש תחתון נשי הקשור לפרשה.

עדיין מהלכים

יס 3, ו', 00:02, 114 דקות

משפחה יפאנית מתכנסת מדי שנה כדי לזכור את בנה הבכור, שטבע בניסיונו להציל גבר אחר. על בסיס הסיטואציה הזאת, שבה נוכח גם הגבר שאותו הבן הציל מטביעה, יצר הבמאי היפאני הירוקאזו קורה-אדה ("אף אחד אינו יודע") ב-2008 מלודרמה חכמה ומרגשת, שמשרטטת את מערכות היחסים בין הדמויות בסרט במשיכות מכחול קולנועיות עדינות. בניגוד לסרטים אמריקאיים, למשל, שמתארים אירוע משפחתי, רוב המתחים העולים בסרט לא נפתרים, והתמונה האנושית מדויקת ואמינה כפי שהיו אלה שתוארו בסרטיו של גדול במאיה של יפאן, יאסוז'ירו אוזו.

העינוי

טי-סי-אם, שבת, 7:00, 100 דקות

סרטו של ארנולד לאבן מ-1956 לא זכה בזמנו להצלחה ביקורתית או כלכלית, ואמנם הוא מזכיר את סרטי הטלוויזיה שהופקו בארצות הברית באותה תקופה; אך הוא מעניין בגלל עיסוקו בשובו של חייל למולדתו, שאינה מקבלת את פניו בברכה - נושא שהקולנוע האמריקאי עוסק בו גם בימים אלה. הסרט מציג את סיפורו של חייל (פול ניומן באחד מתפקידיו הראשונים), שבזמן מלחמת קוריאה שהה במשך שנתיים במחנה שבויים, שם הוא עבר שטיפת מוח, שגרמה לו לכאורה לבגוד במולדתו. צוות השחקנים המיומן כולל את וולטר פידג'ן, ונדל קורי, אדמונד אובראיין, אן פרנסיס, לי מרווין וקלוריס ליצ'מן.

שתי הגברות קרול

טי-סי-אם, שבת, 16:45, 99 דקות

המפרי בוגרט מגלם אמן מעורער בנפשו בסרטו של פיטר גודפרי מ-1947 שהוא אחד מסרטיו החלשים ביותר של בוגרט. גם הקהל לא אהב לראותו בתפקיד רוצח נשים, והסרט נכשל. ברברה סטנוויק ואלכסיס סמית, אלגנטיות עד הסוף המר, נפלו אף הן במלכודתו של הסרט. הן מגלמות בו את שתי נשותיו של גיבור הסרט, שמרגיש צורך עז לצייר את הדיוקן שלהן ואז לרצוח אותן. יתכן שבמאי עם מגע יד כבד פחות היה יכול להציל את הסרט בכך שהוא היה מוסיף לו מידה של הומור שחור, אך זה לא קרה והתוצאה סתמית.

חברים לרצח

יס 4, שבת, 00:09, 92 דקות

סרט הקולנוע הראשון מ-1994 של הבמאי הבריטי דני בויל (שסרטו "127 שעות" מוקרן כעת בישראל) הוא קומדיה שחורה על שלושה חברים, שמסתבכים כאשר דייר רביעי עובר לגור בדירתם הממוקמת בגלזגו שבסקוטלנד, ואחרי מותו ממנת יתר של סמים, יממה לאחר שעבר לדירה, מגלים שהיתה בבעלותו מזוודה מלאה בכסף. הסרט משרטט דיוקן בוטה של המציאות האנושית שמתוארת בו, אבל עושה זאת בתנופה שנונה. עם קרי פוקס, כריסטופר אקלסטון ויואן מקגרגור.

נקודת איסוף

יס 4, א', 22:00; ב', 13:17, 115 דקות

סרטה של רוז בוש מ-2010 הופך את שואת יהודי צרפת למלודרמה סנטימנטאלית, שבעזרת שורה של מניפולציות רגשיות ואידיאולוגיות מטייחת את העבר ואת המצפון הצרפתי. עלילת הסרט מציגה את סיפורה של משפחה יהודית אחת מבין הרבות שנכללו בין 13 אלף יהודי פאריס, שב-16 ביולי 1942 נאספו על ידי הגרמנים וכונסו באצטדיון בצפון פאריס, ממנו הם נשלחו למחנות; אבל העלילה מתמקדת בדמותה של אחות פרוטסטנטית (מלאני לוראן), שמסייעת לרופא היהודי (ז'אן רנו) שעובד באצטדיון והיא מזדהה יותר ויותר עם הגורל היהודי. זהו דיוקן של קדושה, שבגלל היותה לא יהודייה לא חייבת לשלם את המחיר על קדושתה אלא זכאית להתרפק עליה. זהו סרט שמעורר געגועים לימים שיוצרי סרטים התייחסו בזהירות לזיכרון השואה ולא הפכו אותו למקור לבידור קולנועי.

ברלין 36

יס 2, א', 22:00; ב', 15:20 ,10:02, 100 דקות

ספורט, פוליטיקה, תעמולה וגזענות משתלבים בסרטו של הבמאי הגרמני קספר היידלבך מ-2009 שמציג את סיפורה האמיתי של גרטל ברגמן (קרולין הרפורת), השיאנית היהודייה בקפיצה לגובה, שהנאצים השתמשו בה באולימפיאדה שהתקיימה בברלין ב-1936 כדי להרגיע את האמריקאים שהתרעמו על העדרם של ספורטאים יהודים באירוע. הבימוי הקורקטי משרת את הסיפור המרתק, שכולל גם את דמותה של ספורטאית נוספת, שהסתירה סוד אפל (שלא היה קשור בזהותה הדתית) ותפקידה היה להכשיל את ברגמן כך שלא תוכל לבסוף להתחרות במשחקים האולימפיים שהיו כה חשובים למשטר הנאצי. התוצאה, בעיקר למי שלא הכירו את הסיפור, מעניינת לכל אורכה.

אדם בן כלב

הוט פריים, א', 23:45, 106 דקות

ניסיונו של הבמאי פול שרדר מ-2008 ליצור גרסה קולנועית של ספרו של יורם קניוק הניב סרט שיש בו כמה רגעים חזקים. אבל בכללותו הוא מקרטע באי נוחות בין ריאליזם לבין סוריאליזם ובין איפוק למידה לא נעימה של הפרזה אקספרסיוניסטית גרוטסקית. ג'ף גולדבלום מגלם את ניצול השואה, שהיה בדרן בגרמניה קודם למלחמה, נשלח למחנה ריכוז שבו שימש ככלבו של מפקד המחנה - וכך שרד - וכעת הוא מאושפז במוסד לחולי רוח המיועד לניצולי שואה וממוקם אי שם באמצע המדבר הישראלי. אלה לא חומרים קלים להעברה אל בד הקולנוע וצריך להעריך את הניסיון גם אם התוצאה חורקת. עם איילת זורר, חנה לסלאו, וילם דפו, דרק ג'קובי, עידן אלתרמן, דרור קרן.

סרפיקו

יס 4, ד', 19:49, 130 דקות

על בסיס סיפורו האמיתי של השוטר הניו-יורקי שבמחיר סכנה גדולה לחייו חשף שחיתות בקרב הממסד המשטרתי ועמיתיו השוטרים, סיפור שתועד בספר שכתב פיטר מאס, יצר הבמאי סידני לומט ב-1973 את אחד מסרטיו הטובים ביותר, שמשרטט דיוקן עירוני ואנושי נוקב בעזרת הופעתו המצוינת של אל פצ'ינו בתפקיד הראשי. הבימוי בעל העוצמה המיידית והמדויקת הופך את הצפייה בסרט, כמו בכמה סרטים נוספים של לומט שעוסקים בהוויה העירונית, כגון "אחר צהריים של פורענות" ו"נסיך העיר", לחוויה סוחפת.



''נקודת איסוף''. יס 4, א', 22:00



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו