בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

להקת "קומפיוטר קאמפ" רוקדת על כמה סגנונות

ההופעות שלהם נראות כמו מסיבות והם משלבים בין שלל ז'אנרים אלקטרוניים, ובכל זאת אפשר לזהות במוסיקה של "קומפיוטר קאמפ" גם השפעות של יוני רכטר

תגובות

תעשיית המוסיקה הישראלית סולדת מפרובוקציות. בין אם בגלל חשש מאיבוד קהל או סתם ממפגש מביך עם קולגה, מעטים הם המוסיקאים שמרשים לעצמם למתוח ביקורת על החברים למקצוע. גם במקרים המעטים שבהם זה קורה, האירוע נגמר לרוב בהתנצלויות, הסתייגויות וקובלנות על ציטוטים מחוץ להקשר.

לסולן להקת "קומפיוטר קאמפ" נדב שפיגל, בן 27, יש פה גדול. בשיחה עמו ניכר כי אינו חושש להשמיע דעות מתריסות על הסצינה שבה הוא פועל. "אנשים מפחדים. הם רוצים לעשות משהו שיתפוס, משהו שיגיע לגלגלצ. אפילו להקות אינדי קטנות רוצות להגיע לגלגלצ. יש להקות שוליים שבאמת עושות דברים מיוחדים, אבל מה זה אינדי? 'אלקטרה' זה אינדי? בעיני לא. אתה מרגיש את זה בסאונד ובמוסיקה. מפחדים מהחספוס, הכל נורא נעימי כזה".

לזכותם של שפיגל וחבריו ללהקה, ניתאי בארי ועמרי שמולביץ, בני 25, ייאמר כי הם מגבים את המלים במעשים. המוסיקה שלה כפי שמוכיח "Tame", מיני-אלבום בכורה שאפשר לשמוע ב-http://computercamp.bandcamp.com רחוקה מאוד מכל מה שקורה בסצינת האינדי המקומית. הם יוצרים מוסיקה אלקטרונית שמשלבת טכנו, האוס, דאבסטפ ופסיכדליה במעטפת פופית.

האקלקטיות, הם מסבירים, לא נובעת מבוסריות או מחוסר מיקוד, אלא מגובה באג'נדה ברורה. "אנחנו לא רואים סיבה לבחור רק האוס או רק טכנו, כי אנחנו לא רוצים להגביל את עצמנו", אומר בארי.

הרקע המוסיקלי של השלושה מספק הסבר נוסף לגיוון הז'אנרי. בארי הוא די-ג'יי פעיל שמביא עימו את המטען הקלאבי וחובב להקות כמו "אנימל קולקטיב", "הוט צ'יפ" ו"אל סי די סאונדסיסטם". שמולביץ מגיע מרקע קלאסי ומושפע מפסנתרני ג'ז כמו קית ג'ארט, ואילו שפיגל חובב דארק אייטיז ובריט פופ, השפעות שניכרות בשירה האקספרסיבית שלו.

אחרי שלדבריהם "כילו את זמנם" במסיבות, החליטו השלושה להקים לפני שנה להקה שתשלב בין אהבתם למוסיקה לתשוקתם לרחבה. הם מספרים שהקהל הראשוני הורכב מחברים שחלקו עמם לילות עמוסי באסים וחומרים מרחיבי תודעה. בהמשך, הודות לבאזז שעבר מפה לאוזן, החלו להגיע להופעות שלהם, שנראות יותר כמו מסיבות, גם זרים גמורים. אותם חברים מראשית הדרך נרתמו גם למלאכת עיצוב השפה הגרפית של "קומפיוטר קאמפ"; על הווידיאו-ארט המקורי שמקשט את הופעותיהם אחראים נטע-לי פלדסמן ואורי דירקטור, וחבר אחר ששמו מורי טלמור מעצב את ההזמנות, הפוסטרים והעטיפות.

על אף השם הממוחשב, המוסיקה של "קומפיוטר קאמפ" מנוגנת חי ללא עזרים מתוכנתים מראש. "חיפשנו שם הרבה זמן, והשם הזה עלה כבדיחה", מספר שמולביץ. "הם ראו תמונה שלי בן תשע במחנה קיץ של חנונים בארצות הברית, עם משקפיים ענקיים ושיניים בולטות. הם הסתלבטו עלי וקראו לצילום הזה 'מחנה מחשבים', ושם זה נגמר".

תהליך כתיבת השירים, לטענתם, עובד כמו בכל להקת בס-תופים-גיטרה סטנדרטית; "אנחנו מג'מג'ים עד שיוצא משהו".

בתשובה לשאלה מה בכל זאת ישראלי במוסיקה שלהם הם מפנים לתיבה האחרונה ב-"Skinny Kidz", הקטע הפותח את האי-פי, שלטענתם מושפעת מיוני רכטר. יש משהו בדבריהם, אך גם מבחינת הטקסטים אפשר לאתר השפעות מקומיות. "יש לנו שיר חדש יחסית שנקרא 'TV Tears' שמדבר על זה שאני מעביר ערוצים בטלוויזיה ורואה איך מנסים לרגש אותי בכל מקום בכוח", אומר שפיגל. "בערוץ 2 רואים ילד עם סרטן, בערוץ 10 אני רואה גלית גוטמן בוכה על הנישואים שלה ואז שוב בערוץ 2 אני רואה את אלון גל מחבק כל מיני אנשים ואז קורא להם אפסים". חברי "קומפיוטר קאמפ" מתכננים לערוך בקיץ הקרוב סיבוב הופעות קצר בחו"ל. עד אז אפשר לראות אותם מחממים את להקת האינדי-פופ השבדית "ליטל דרגון" ב-23 בחודש בבארבי, או ב-8 ביוני בהופעה משותפת עם "4,2,3,1" באוזןבר. "אנחנו מתעלמים מהסצינה המקומית", הם אומרים. "לא בקטע שחצני - פשוט אם נתרכז במה שקורה פה לא נגיע באמת רחוק, נמשיך עם הדיי ג'ובס והשאיפות יהיו בהתאם. כרגע אחנו צעירים, העור שלנו מתוח ואין לנו סיבה להתגמש".



חברי ''קומפיוטר קאמפ''. מימין: ניתאי בארי, נדב שפיגל ועמרי שמולביץ



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו