בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סרט הטלוויזיה "גבולות השקיעה" - עשיר, מורכב ועמוק, בשפה פיוטית

"גבולות השקיעה", סרט טלוויזיה על פי מחזה של קורמאק מקארתי, ישודר מחרתיים ביס

תגובות

"גבולות השקיעה" (The Sunset Limited), סרט טלוויזיה שישודר מחרתיים ביס 4 (22:00), ממקם את טומי לי ג'ונס ואת חברו סמיואל ל' ג'קסון בחדר אחד. הסרט, על פי מחזה פחות מוכר של קורמאק מקארתי (מחבר "הדרך" ו"לא ארץ לזקנים", שעליו התבסס הסרט "ארץ קשוחה") מ-2006 שהועלה בתיאטרון בשולי ברודוויי, הוא מעין גרסה ל"מחכים לגודו". גיבוריו הם שחור ולבן (ג'קסון וג'ונס), המנהלים ביניהם דיון אקזיסטנציאליסטי לאורך שעה וחצי על כל נושא ביקום (מיסודות הציוויליזציה ועד דכאו), לאחר שג'קסון מציל את ג'ונס מניסיון לקפוץ תחת פסי רכבת ולשים קץ לחייו. ג'ונס הוא גם במאי הסרט.

ג'קסון הוא שרת ואסיר לשעבר, ג'ונס הוא פרופסור מלומד שקרא "4,000 ספרים, אבל לא את התנ"ך" - הוא מעדיף את "מלחמה ושלום" של טולסטוי. הכל מתנהל בין דל"ת אמות, כשהם יושבים לשולחן או עוברים לספה (ג'ונס שוכב עליה, ג'קסון יושב למראשותיו, כמו בטיפול פסיכואנליטי).

יסוד הסרט הוא טקסט עשיר, מורכב ועמוק בשפה פיוטית, המוגש על ידי השניים במיומנות - המשחק שלהם בשיאו. השניים נושאים את הסרט על כתפיהם המנוסות למקום לא ברור, ספק ביתו של השרת, ספק בית האלוהים, אם יש מקום כזה.

"חשבתי שזה מחזה שראוי להיהפך לסרט", הסביר החורף ג'ונס בראיון ל"גלריה" בפסדינה בקליפורניה, תוך שהוא ממרק את משקפיו, משפשף את העיניים בייאוש, לועס מלפפון חמוץ ומשחק עם בקבוק קטן של קטשופ. "נושאי המחזה הם הרעיונות הכי גדולים בעולם. זו הזדמנות להפוך אותם למעניינים ומפחידים... אז רכשנו את הזכויות, קורמאק (מקארתי) הסכים אתנו שזה רעיון נהדר ו-HBO אהבו את החבילה שהצענו במחיר שקשה לסרב לו". לשאלה האם הנושאים שמועלים במחזה הם מאלה שמעסיקים את אמריקה באחרונה, השיב: "אלה נושאים שחשובים לה כבר זמן רב".

על הציר בין השחור ללבן "באופן אישי, אני נמשך יותר לטיעונים של השחור", אמר ג'ונס שמגלם את הלבן. כשהוא נשאל האם התסריט הוא משל על חדר ההמתנה לגיהנום או תשובה ל"מחכים לגודו", ג'ונס השיב בלקוניות טיפוסית כי "לעתים קרובות אצל מקארתי השאלה חשובה מהתשובה".



ג'קסון, מימין, וג'ונס ב''גבולות השקיעה''. מורכב ועמוק



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו